دندان مصنوعی ژله ای | مزایا، معایب و عکس

دندان مصنوعی ژله ای

دندان مصنوعی ژله ای | مزایا، معایب و عکس

دندان مصنوعی ژله ای چیست؟ ممکن است برخی از افراد بنا به دلایل متعدد و گوناگونی عمده دندان‌های خود را ازدست‌داده باشند، در چنین شرایطی استفاده از یک جایگزین مناسب برای بازگرداندن اعتماد به‌ نفس از دست‌ رفته افراد مهم‌ترین راهکار پیشرو است. معمولاً در این مواقع به سراغ دندان‌مصنوعی معمولی می‌روند که به‌عنوان نوع رایج پروتز دندان تلقی شده و قدمت زیادی هم دارد و هنوز هم تعداد زیادی از مردم سعی می‌کنند این روش را در اولویت قرار دهند. اما علاوه بر این مورد، دندان مصنوعی ژله ای نیز راهکاری ویژه و منحصربه‌فرد برای جایگزین دندان‌های از دست‌ رفته به شمار می‌آید که شاید در رابطه‌ با آن اطلاعات کاملی در اختیار نداشته باشید.

این نوع دندان‌مصنوعی با ساختار ژله‌ای که دارد برای خانم‌ها و آقایان مورداستفاده قرار می‌گیرد و گزینه ایده‌آلی نیز محسوب می‌شود. با ما در دندانپزشکی اسمایل استایل همراه باشید تا در مورد دندان مصنوعی ژله ای اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دندان مصنوعی ژله ای

دندان مصنوعی ژله ای چیست؟

یکی از جدیدترین روش ها برای پر کردن جای خالی دندان‌ها، دندان مصنوعی ژله ای است که محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این پرسیل‌ها به کمک افرادی آمده‌اند که از خشکی دندان‌های مصنوعی خود ناراضی هستند و به دنبال حذف احساس وجود جسمی اضافه در دهان خود می‌باشند.

دندان‌های مصنوعی با ساختار نرمی که دارند، بسیار راحت‌ هستند و مانند عضوی از دهان شما می‌مانند. دندان‌های مصنوعی ژله‌ای از مواد مواد اکریلیک، نایلون مخصوص و کروم کبالت ساخته می‌شوند که با بدن سازگار بوده و راحت هستند. شما دندان مصنوعی ژله‌ای را می‌توانید در انواع تکه‌ای، کامل و با پشتیبانی ایمپلنت، پیدا کنید.

عکس دندان مصنوعی ژله ای
عکس دندان مصنوعی ژله ای

دندان مصنوعی ژله ای بهتر است یا معمولی؟

زمانی که فردی بخواهد برای به‌کارگیری دندان­ های مصنوعی ژله ای اقدام کند، در وهله اول و پیش از هر چیزی قصد دارد از این موضوع مطلع شود که از چه مزیت‌هایی برخوردار و آیا عوارض خاصی برای دهان و دندان ایجاد نمی‌کند و یا این که دندان مصنوعی ژله ای بهتر است یا مصنوعی؟ که در ادامه این موارد را توضیح می‌دهیم.

  • مهم‌ترین و حائز اهمیت‌ترین مزیتی که استفاده از دندان‌های مصنوعی ژله‌ای نسبت به نوع معمولی آن به همراه دارد برخورداری از ویژگی‌هایی همچون نرم بودن، انعطاف‌پذیری و جاافتادن فوری در لثه است.
  • دندان‌های مصنوعی معمولی مقداری خشک هستند و امکان استفاده بهینه از آن‌ها وجود ندارد. پس می‌توان این‌گونه بیان کرد که استفاده از پروتزهای مصنوعی معمولی برای تمام افراد انتخاب مناسب و ایده‌آلی به‌حساب نمی‌آید.
  • برخی از افرادی که از دندان‌مصنوعی معمولی استفاده می‌کنند، همیشه از حالت خشک و عدم انعطاف این نوع پروتز‌ها شکایت دارند و معتقدند که این سری از دندان‌های مصنوعی غیرقابل‌استفاده یا با سختی بسیار زیادی روبرو هستند.
  • اما این مورد دررابطه‌با نوع ژله‌ای کاملاً متفاوت است. دندان‌مصنوعی از نوع ژله‌ای پس از گذشت یک بازه زمانی روی لثه‌ها می‌نشیند و به‌خوبی جا باز می‌کند و در نهایت می‌توانید ملاحظه کنید که باتوجه‌به شکل لثه‌ها تشکیل شده و از انعطاف‌پذیری بسیار مناسب و خاصی برخوردار است.
  • افرادی که همان اول کار به سراغ استفاده از دندان‌مصنوعی از نوع ژله‌ای می‌روند، دیگر به‌هیچ‌عنوان میل و رغبتی برای استفاده از دندان‌مصنوعی معمولی ندارند.
  • دندان مصنوعی ژله ای یکی از بهترین انواع دندان مصنوعی است و مزیت‌های فوق‌العاده منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود که دیگر جایی برای انواع معمولی در دهان نماند.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های موجود میان دندان‌مصنوعی نوع ژله‌ای و معمولی این است که دارای حالت شکنندگی هستند. مشکلات دیگری همچون سفتی و عدم انعطاف دندان‌مصنوعی معمولی که باعث خشکی می‌شود ممکن است به دلیل استفاده از مواد درجه ۲ و ۳ باشد.

یکی از بهترین دندانپزشکی زیبایی در تهران، اسمایل استایل دنتیستری است که با بهترین متریال و فناوری‌های روز، به شما در داشتن لبخندی زیبا کمک می‌کند. برای ثبت نوبت و مشاوره کافیست در سایت نوبت رزرو کنید و یا با شماره زیر تماس بگیرید!

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری

دندان‌های مصنوعی ژله‌ای از چند بخش تشکیل می‌شوند؟

معمولاً این نوع دندان‌مصنوعی از دو بخش پایه دندان ژله‌ای و تاج اکریلیک دندان ژله‌ای تشکیل می‌شود که دررابطه‌با هر یک مطالب لازم را ارائه می‌دهیم.

پایه دندان ژله ای

برای پایه دندان ژله‌ ای از یک مواد نایلونی خاص و منحصربه‌فرد دندانپزشکی استفاده می‌شود که آن را به‌عنوان پایه دندان ژله‌ ای در داخل دهان قرار می‌دهند. این نوع مواد که جهت تشکیل ساختار پایه دندان‌های مصنوعی استفاده می‌شود، نقش فوق‌العاده مهم و مؤثری از خود به اجرا می‌گذارد و به‌عنوان نگهدارنده تاج دندانی نیز تلقی می‌شود.

این سری از پایه‌ها باتوجه‌به حرکت ارتجاعی که دارند هیچ نوع آسیب جدی به لثه‌ها وارد نمی‌کنند و علاوه بر این مورد باعث تحریک آن‌ها نیز نخواهند شد. پایه‌ها نقش فوق‌العاده مهم و مفیدی برای شکل‌گیری یک دندان مصنوعی ژله ای به همراه دارند.

 

تاج اکریلیک دندان ژله‌ ای

تاج اکریلیک دندان ژله‌ ای که به‌عنوان مهم‌ترین بخش یک‌دندان نیز به‌حساب می‌آید با استفاده از مواد اکریلیک صنعتی تشکیل و ساخته شده است. معمولاً تاج دندان‌ها باید از سختی کاملی برخوردار باشند تا در زمان مواجه با مواد غذایی که به طور مداوم با دهان و دندان در ارتباط هستند دچار مشکلاتی همچون خوردگی و فرسودگی نشوند.

تاج دندان ژله‌ای را روی پایه دندان‌مصنوعی نصب‌کرده و به‌صورت تکی یا جدا روی پایه‌ها سوار می‌شوند و پس از جاسازی به لابراتوار جهت آماده‌سازی فرستاده خواهد شد. پس از آنکه این مرحله پشت سر گذاشته شود، می‌توانید مشاهده کنید که دندان مصنوعی ژله ای آماده نصب و استفاده است. پس از آنکه دندان‌های مصنوعی از نوع ژله‌ای را در دهان قرار دادند، ممکن است در روزهای اول به دلیل جانیفتادن درست کمی دردآور و اذیت‌کننده باشد، ولی پس از گذشت چندین روز متوالی لثه‌ها به طور کامل با این نوع دندان‌ها همخوانی لازم را پیدا کرده و به‌مرورزمان شکل می‌گیرد و به طور دقیق جا می‌افتد.

عکس دندان مصنوعی ژله ای

قیمت دندان مصنوعی ژله ای در تهران چقدر است؟

قطعاً تمام افرادی که می‌خواهند برای استفاده از دندان‌مصنوعی آن هم از نوع ژله‌ای اقدام کنند، به دنبال لیست قیمت دندان مصنوعی ژله ای هستند.

  • دراین‌رابطه باید بیان کنیم که قیمت دندان مصنوعی ژله ای تقریباً با قیمت دندان‌مصنوعی معمولی یکسان است.اما امکان اینکه یک قیمت ثابت و مشخص را برای شما تعیین کنیم وجود ندارد.
  • چرا که این قیمت می‌تواند برای هر یک از افراد متفاوت و باتوجه‌به نیازهای شخص یک سری تغییرات به دنبال داشته باشد.
  • البته در حالت کلی قیمت بر اساس نوع مواد اولیه که ممکن است درجه ۱ و ۲ و ۳ باشد دسته‌بندی خواهد شد و در این مواقع اگر افراد انتظار داشته باشند که از مواد درجه یک برای آن‌ها استفاده شود قطعاً با افزایش قیمت روبرو خواهند شد.
  • قیمت نهایی دندان‌مصنوعی از نوع ژله‌ای باتوجه‌به کیفیت مواد، سفارشی‌سازی، فرایند ساخت، کلینیکی که قصد مراجعه به آن را دارید و دیگر ویژگی‌های اضافی که ممکن است در حین کار برای شما در نظر گرفته شود تعیین خواهد شد.
  • لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که انجام این روش با هزینه کمتری نسبت به کاشت دندان طبیعی صورت می‌گیرد و برای آن دسته از افرادی که نمی‌توانند هزینه زیادی پرداخت کنند بهترین و مناسب‌ترین روش به‌حساب می‌آید.

برای مشاوره و معاینه دندان‌هایتان توسط بهترین پروتزیست تهران وقت رزرو کنید!

در حال بارگذاری ...

 

بهترین مارک دندان مصنوعی ژله ای موجود در بازار کدام است؟

تمام تولیدکننده‌های دندان‌مصنوعی امکان ساخت و عرضه دندان­ های مصنوعی ژله ای را ندارند و فقط برخی از برندهای موجود این کار را بر عهده گرفته‌اند. اما با این شرایط نیز دو نمونه از بهترین مارک دندان مصنوعی ژله ای که در حال حاضر در بازار وجود دارد و می‌توانید با خیال راحت و بدون هرگونه استرس و نگرانی از آن استفاده کنید، برند آلمانی ویتا و برند ژاپنی شوفو هستند.

  • دندان‌های مصنوعی ژله‌ای تولید شده توسط این دو برند از کیفیت بسیار ویژه و بالایی برخوردارند و می‌توانید اطمینان داشته باشید که جایگزینی بسیار ایده‌آل برای دندان‌های ازدست‌رفته شما به‌حساب می‌آیند.
  • اگر موفق به تهیه دو مارک نام‌برده‌شده نشدید، بهتر است برای انتخاب نوع دیگر به سراغ دندانپزشک رفته و از او مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.
  • یکی از رایج‌ترین انواع پروتزهای ژله‌ای که برای جایگزینی دندان از آن استفاده می‌کنند، پروتزهای ترموپلاستیک است.
  • برای این نوع پروتز‌ها از ماده‌ای استفاده شده که در زمان گرم‌شدن نرم و هنگام سردشدن دچار سفتی می‌شوند. این موضوع در نهایت باعث می‌شود که پروتز باتوجه‌به خطوط دهان فرد استفاده‌کننده شکل بگیرد و از تناسب کاملاً راحتی نیز برخوردار شود.
  • دیگر این پروتز‌ها، پروتزهای سیلیکونی هستند که کاملاً نرم و انعطاف‌پذیر و همانند بافت طبیعی لثه عمل می‌کنند.

پیشنهاد می‌دهیم از این نوع پروتز بیشتر برای افرادی که دارای لثه‌های حساس یا به چند دندان‌مصنوعی احتیاج دارند استفاده شود.

 لیست قیمت دندان مصنوعی ژله ای

انواع دندان مصنوعی ژله ای شامل کدام‌ها می‌شود؟

انواع مختلفی از پروتز ژله‌ای وجود دارد که هر یک دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود هستند. رایج‌ترین نوع موجود شامل موارد زیر می‌شود.

دندان­ مصنوعی ژله ‌ای تکه ‌ای

 این نوع پروتز دندانی برای جایگزین یک یا چندین دندان ازدست‌رفته استفاده می‌شوند و با استفاده از بست‌های دقیق به دندان‌های افراد متصل خواهند شد. لازم به ذکر است بیان کنیم که پروتزهای پارسیل ژله ای بسیار راحت‌تر از پروتزهای پاستیل سنتی که استفاده از آن‌ها بسیار ناراحت‌کننده و دشوار است است.

پروتزهای ژل کامل

افرادی که تمام دندان‌های خود را در فک بالا و پایین ازدست‌داده‌اند می‌توانند به سراغ پروتزهای ژل کامل بروند. دندانپزشک سعی می‌کند به کمک ساکشن، چسب یا ایمپلنت‌های دندانی پروتز را به طور کامل در جای خود قرار دهد. پروتزهای کامل ژلی بسیار راحت‌تر و بهتر از پروتزهای سنتی به‌حساب می‌آیند.

پروتزهای ژلی با پشتیبانی از ایمپلنت

این نوع دندان مصنوعی ژله ای تنها برای اتصال به ایمپلنت‌های دندانی طراحی شده‌اند که ریشه‌های دندان‌مصنوعی تلقی می‌شوند و به کمک جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرند. این نوع از پروتز‌ها قابلیت دارند تا تناسب کاملاً ایمن و پایداری را فراهم کرده و امکان جویدن و توانایی صحبت‌کردن را نیز به بهترین شکل ممکن فراهم کنند.

مزایای استفاده از دندان­های مصنوعی ژله ای

مزایای استفاده از دندان­های مصنوعی ژله ای چیست؟

از جمله مزایای منحصربه‌فرد استفاده دندان‌مصنوعی توسط کلینیک اسمایل استایل که در عکس دندان‌مصنوعی ژله‌ای می‌توانید مشاهده کنید، عبارت‌اند از:

  • موادی که برای ساخت و تولید دندان‌مصنوعی آن هم از نوع ژله مورداستفاده قرار می‌گیرد کاملاً شفاف و در نهایت باعث می‌شود که رنگ طبیعی لثه نمایان شود.
  • مدت زمانی که برای ساخت پروتزهای ژله‌ای در نظر گرفته می‌شود بسیار کوتاه و احتیاجی نیست که یک مدت‌زمان طولانی برای آماده‌شدن پروتزها منتظر بمانید؛ بنابراین خیلی زودتر از دندان‌های مصنوعی معمولی آماده و نصب می‌شود.
  • باتوجه‌به این مورد که پروتزهای ژله‌ای دارای پایه نرم هستند، در مقایسه با دیگر پروتزهای سفت‌تر و شکننده‌تر هنگامی که در جایی بیفتند احتمال شکستگی آن‌ها کمتر است.
  • طبق مطالعات و نظر دندانپزشکان و متخصص در این زمینه جویدن غذا به کمک پروتز ژله‌ای در مقایسه با دیگر پروتزهای معمولی که سفت و اذیت‌کننده هستند راحت‌تر است
  • منظور از انعطاف‌پذیری دندان‌های مصنوعی ژله‌ای این است که افراد می‌توانند بدون تلاش برای باز کردن دهان خود یا افرادی که به مواد خاصی حساسیت دارند و در نهایت افرادی که شکل دهان آن‌ها بی‌نظم است کاملاً مناسب به‌حساب آید.

 

نحوه تمیز کردن دندان‌های مصنوعی ژله‌ای به چه شکل است؟

یکی از روش‌های رایجی که برای تمیز کردن پروتزهای ژله‌ای استفاده می‌شود، خیساندن آن در محلول پاک‌کننده دندان‌مصنوعی و در نهایت استفاده از یک مسواک برای از بین‌ بردن هرگونه پلاک و جرم موجود روی آن است.

پس از آنکه مراحل نام‌ برده‌ شده را پشت سر گذاشتید باید به شستشوی دندان‌مصنوعی بپردازید تا تمام آلودگی یا حتی باقیمانده محلول تمیز کننده موجود روی آن به طور کامل پاک شود. دندانپزشکان یا تکنسین‌های دندان‌ مصنوعی در هر شرایطی پیشنهاد می‌دهند که تمامی مراقبت‌های لازم از پروتز را به بهترین نحو ممکن رعایت فرمایید.

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید تمامی مطالب لازم دررابطه‌با دندان مصنوعی ژله ای را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید به این موضوع اشاره‌ای داشته باشیم که پروتزهای ژله‌ای می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای افرادی باشد که به فکر جایگزین دندان‌های ازدست‌رفته خود هستند.

توجه داشته باشید که پروتز مصنوعی ژله‌ای دارای مزایای منحصربه‌فردی است که در مطالب فوق به‌تمامی آن‌ها اشاره کردیم. اما پیشنهاد می‌دهیم قبل از انجام این کار حتماً به مطب دندانپزشک مراجعه کرده و مشاوره‌های لازم را انجام دهید و از دندانپزشک درخواست کنید که تمامی نکات مهم و حائز اهمیت دراین‌رابطه را برای شما بیان کند. فراموش نکنید که برای به‌کارگیری دندان­های مصنوعی ژله ای باید به یک کلینیک معتبر و شناخته شده مراجعه فرمایید تا بتواند با استفاده از بهترین مواد موجود تمامی مراحل پیش رو را پشت سر بگذارند. در این زمینه تیم معتبر و شناخته شده ما قابلیت دارد تا با استفاده از جدیدترین متدهای روز اقدام به جای‌گذاری پروتز مصنوعی ژله‌ای در داخل دهان کند.

سؤالات متداول

در صورت استفاده از پروتز مصنوعی ژله‌ای آیا کسی متوجه آن می‌شود؟

طراحی لثه برای این نوع دندان‌ها به صورتی انجام می‌شود که شباهت بسیار زیادی با لثه طبیعی دارد و این امر در نهایت باعث افزایش اعتماد به‌ نفس افراد خواهد شد.

دندان‌مصنوعی از نوع ژله‌ای سبک‌تر است یا معمولی؟

قطعاً دندان‌مصنوعی از نوع ژله‌ای سبک‌تر است و علاوه بر این موضوع از ضخامت کمی نیز برخوردار است.

چرا باید برای انجام خدمات پزشکی مربوط به پروتز مصنوعی ژله‌ای به مطب اسمایل استایل مراجعه کرد؟

خدمات و عمل‌هایی که برای دندان صورت می‌گیرد با حساسیت فوق‌العاده زیادی روبرو است، پس در چنین شرایطی تنها مراجعه به یک کلینیک معتبر و شناخته شده می‌تواند از استرس و نگرانی شما برای انجام کار به بهترین شکل کم کند.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد