آیا درمان انحراف فک با کامپوزیت امکان‌پذیر است؟

درمان انحراف فک با کامپوزیت

آیا درمان انحراف فک با کامپوزیت امکان‌پذیر است؟

درمان انحراف فک با کامپوزیت می‌تواند در افزایش اعتمادبه‌نفس شما نقش مهم و حائز اهمیتی به اجرا بگذارد. جلو بودن فک تأثیر منفی در زیبایی لبخند به دنبال دارد. شاید برای بسیاری سؤال پیش‌آمده باشد که می‌توان درمان انحراف فک را با روش کامپوزیت انجام داد؟ و در پاسخ باید بیان کنیم بله اما لازم است نکات مهم و کاربردی دراین‌رابطه را بدانید. معمولاً داشتن اطلاعات دقیق و صحیح در مورد نحوه انجام هر کاری علی‌الخصوص جراحی‌هایی که مربوط به زیبایی دهان و دندان می‌شود راهنمای مناسبی برای تصمیم‌گیری نهایی است. در ادامه این مقاله از دندانپزشکی اسمایل استایل قصد داریم مطالب بیشتری دراین‌رابطه بیان کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آیا درمان جلو بودن فک بالا با کامپوزیت امکان‌پذیر است؟

در بین علائمی که دررابطه‌با انحراف فک نام بردیم به این موضوع نیز اشاره‌ای داشتیم که نداشتن نظم دندان‌ها به‌عنوان یکی از عوامل مهم در زیبایی دندان و چهره به‌حساب می‌آید. کامپوزیت نیز یکی از روش‌های اصلاح لبخند تلقی می‌شود و در ازبین‌بردن کجی دندان‌ها تأثیر ویژه و منحصربه‌فردی از خود به اجرا می‌گذارد.

  • می‌توان این‌گونه بیان کرد که اگر به‌هم‌خوردگی نظم دندان‌ها به‌صورت خفیف باشد می‌توان مشکل به وجود آمده را که همان انحراف فک است، به کمک کامپوزیت رفع کرد.
  • در زمان استفاده از کامپوزیت به‌هیچ‌عنوان جایگاه دندان را تغییر نمی‌دهند و فقط از لحاظ ظاهری ترمیم خواهد شد.
  • اما چنانچه میزان انحراف بسیار بالا باشد کامپوزیت انتخاب مناسبی نیست. در چنین شرایطی شما می‌توانید از ارتودنسی یا حتی جراحی استخوان فک استفاده کنید.
  • چنانچه از این روش به‌عنوان یک‌روند درمانی گسترده‌تر برای اصلاح و ازبین‌بردن انحراف فک استفاده شود، ممکن است نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

درمان جلو بودن فک بالا با کامپوزیتمقاله مرتبط: آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

مشکلات احتمالی درمان انحراف فک با کامپوزیت

با درنظرگرفتن شرایط بیمار انجام کامپوزیت برای رفع و ازبین‌بردن انحراف فک در تمام شرایط گزینه مناسب و ایده‌آلی نیست. در برخی مواقع ممکن است که فک افراد خیلی جلوتر باشد و در این موارد کامپوزیت نمی‌تواند به‌اندازه کافی جهت رفع این مشکل کارساز باشد و در نهایت نیز این گزینه حذف خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلات موجود جایی است که کامپوزیت را قرار می‌دهند. باتوجه‌به نحوه عملکرد آندربایت یا همان انحراف فک، دندان‌های پایینی سعی می‌کنند به بخش‌های جلویی دندان یا حتی قسمت پایین ضربه وارد نمایند که این مورد برای کامپوزیت‌ها خطرناک است. کامپوزیت در برابر ضربه‌ای که به آن وارد می‌شود بسیار آسیب‌پذیر است و بروز این ضربات پی‌درپی می‌تواند ازبین‌رفتن آن‌ها را به دنبال داشته باشد.

انتخاب روش کامپوزیت برای درمان انحراف فک به عهده متخصص زیبایی دندان است، چرا که آن‌ها در این زمینه تخصص بیشتری دارند و بنا به درنظرگرفتن شرایط شما و معایناتی که صورت می‌گیرد می‌توانند این موضوع را مشخص کنند که در صورت استفاده از کامپوزیت مشکلی متوجه شما می‌شود یا خیر.

روکش کامپوزیتی دندانعوامل مهم در انحراف فک کدام‌ها هستند؟

پیش از آنکه به سراغ درمان انحراف فک با استفاده از کامپوزیت برویم و از این موضوع مطلع شویم که آیا اصلاً امکان رفع انحراف فک با کامپوزیت وجود دارد یا خیر دررابطه‌با عوامل آن صحبت می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • برخی از افراد در بدو تولد دچار انحراف فک هستند که به‌عنوان عوامل مادرزادی تلقی می‌شود.
  • رخ‌دادن حوادثی همچون تصادف، زمین‌خوردن سخت و غیره با امکان شکستگی فک و در نهایت کج‌شدن آن همراه است.
  • بروز اختلالات مفصل گیجگاهی فک یا TMJ که بر اثر بیماری آرتریت و آسیب فک ایجاد می‌شود.
  • عدم تراز و نامرتب بودن دندان‌ها نیز از دیگر عوامل انحراف فک به‌حساب می‌آید و در این مواقع دو فک بالا و پایین توانایی انطباق روی یکدیگر را ندارند.
  • کراسبایت، اپن بایت، اورجت و اوربایت به‌عنوان حالت‌های مختلفی از کجی دندان به‌حساب می‌آیند که به آن‌ها اختلالات بایت می‌گویند و در نهایت باعث انحراف فک می‌شوند.

علائم مهم انحراف فک کدام‌ها هستند؟

از مهم‌ترین علائم انحراف فک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن احساس درد در قسمت مفصل فک
  • داشتن احساس درد در شقیقه
  • واضح بودن صدای فک هنگام جویدن غذا یا صحبت‌کردن
  • تنگ بودن فک و عدم واکنش درست
  • عدم نظم دندان‌ها
  • به‌کارگرفتن لب و زبان به طور مکرر در حین خوردن غذا و حرف‌زدن
  • وجود مشکلات تنفسی
  • به‌وجودآمدن تغییر در فرم صورت

درمان انحراف فک پایین بدون جراحیهزینه درمان انحراف فک با کامپوزیت به چه صورت است؟

توجه داشته باشید که برای مشخص‌شدن این موضوع لازم است که حتماً به مطب مدنظر خود مراجعه بفرمایید. عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند که برخی از آن‌ها شامل نوع مواد مصرفی، میزان انحراف فک، هزینه دستگاه، دستمزد دندانپزشک و غیره می‌شود. پس امکان ارائه قیمت دقیق در اینجا وجود ندارد، چرا که دراین‌بین ممکن است بنا شرایط موجود یک سری هزینه‌های دیگر به آن اضافه یا کم شود.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری

انحراف فک با کامپوزیت توسط تیم حرفه‌ای و شناخته شده اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با درمان انحراف فک با کامپوزیت مطالب لازم را در اختیار شما قرار دادیم. در این بخش باید این نکته را توضیح دهیم که اگر می‌خواهید برای انحراف فک خود اقدامی انجام دهید، اولین و مهم‌ترین نکته انتخاب تیم حرفه‌ای و شناخته شده در این زمینه است. اقداماتی که برای این کار انجام می‌شود باید با رعایت تمام نکات و بالاترین دقت ممکن صورت بگیرد و چنانچه هر یک از موارد نادیده گرفته شود با آسیب‌های جبران‌پذیری روبرو خواهید شد که برای رفع هر یک باید به‌صورت مجدد هزینه زیادی پرداخت کنید. در این زمینه به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به تیم حرفه‌ای و شناخته شده اسمایل استایل مراجعه فرمایید. متخصص ما در وهله اول معاینات لازم را انجام داده و سپس برای انجام مراحل مربوطه اقدام می‌کند. جهت رزرو نوبت همین حالا اقدام کنید.

سوالات متداول

  • آیا درمان انحراف فک پایین بدون جراحی امکان‌پذیر است؟

این موضوع پس از مراجعه به مطب و معایناتی که برای شما صورت می‌گیرد و میزان انحراف مشخص خواهد شد.

  • به جز کامپوزیت چه روش‌های دیگری برای رفع انحراف فک وجود دارد؟

روش‌های مختلف دیگری نیز برای ازبین‌بردن انحراف فک وجود دارد که بنا به شرایط شما توسط دندانپزشک و متخصص مربوطه انتخاب می‌شود. برخی از آن‌ها شامل کلاهک چانه، ارتودنسی، براکت برداشتن دندان، جراحی و غیره می‌شود.

  • آیا کامپوزیت می‌تواند انتخاب مناسبی برای درمان انحراف فک باشد؟

این مورد بستگی به میزان انحراف فک دارد. در برخی مواقع اگر این انحراف بیش از حد ممکن باشد، به‌هیچ‌وجه کامپوزیت درمان مناسبی نخواهد بود.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد