آیا روشی برای درمان سریع دندان درد در شب وجود دارد؟

آیا روشی برای درمان سریع دندان درد در شب وجود دارد؟

درمان سریع دندان درد در شب مانند یک معجزه برای افرادی تلقی می‌شود که در نیمه‌های شب از این درد شدید رنج می‌برند. بروز درد دندان در نیمه‌های شب فوق­العاده آزاردهنده و به این دلیل که نمی‌توانید در همان لحظه به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید دانستن یک سری نکات و راه­ حل‌ها اهمیت زیادی به دنبال دارد. در چنین مواردی با استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی که شامل قرقره‌کردن آب‌نمک، پاک‌کردن تکه‌های غذایی از روی دندان و غیره می‌شود، می‌توانید درد موجود را تسکین دهید. البته این نکته را مدنظر قرار دهید که اگر با گذشتن شب دندان‌درد تسکین پیدا نکرد بهترین راهکار مراجعه به دندانپزشک مربوطه در اولین فرصت است. در ادامه این مقاله از سایت اسمایل استایل قصد داریم مطالب بیشتری دراین‌رابطه بیان کنیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

علت درد شدید دندان در شب چیست؟

دلایل متعددی برای مبتلا شدن به درد دندان در شب وجود دارد و بسته به نوع دندان‌درد و بازه زمانی که برای رفع این مشکل اقدام نکرده باشید، ممکن است دچار دندان‌دردی شدید و آزاردهنده شوید. آن دسته از افرادی که بنا به دلایل مختلف به دندان‌درد شدید مبتلا می‌شوند در اثر عدم رسیدگی به‌سلامت دهان و دندان تأثیرات منفی آن را دریافت خواهند کرد و ممکن است به حدی این درد شدید باشد که باعث مختل‌شدن خواب شبانه شما شود.

از جمله موارد متعددی که موجب شدید شدن دندان‌درد در موقع شب می‌شود عبارت‌اند از:

  • یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین عوامل به‌وجودآمدن درد دندان، باقی‌ماندن ذرات مواد غذایی بین دندان‌ها یا روی لثه‌ها است. این ذرات غذایی که شامل پوست سیب، آجیل و غیره می‌شوند به‌راحتی در میان فضای خالی بین دندان‌ها گیرکرده و در نهایت درد و ناراحتی باعث ایجاد درد و ناراحتی می‌شود. در چنین مواقعی با استفاده از نخ دندان و تمیزکردن آنها از طریق مسواک امکان برطرف‌کردن این مشکل را فراهم می‌شود.
  • اکثر افراد علی‌الخصوص زمانی که استرس آنها چندبرابر می‌شود شب‌ها دندان‌قروچه می‌کنند. چنانچه در نیمه‌شب به دلیل درد شدید دندان یا فک از خواب بیدار شوید این احتمال زیاد است که شروع به دندان‌قروچه کنید. با درنظرگرفتن این مورد که اگر به دلیل عوامل متعددی همچون عفونت، پوسیدگی دندان یا حتی باقی‌ماندن ذرات غذایی دچار دندان‌درد شده باشید، انجام عمل دندان‌قروچه یا ساییدن دندان‌ها به یکدیگر این وضعیت را تشدید می‌کند.

گاهی وقت‌ها نیاز هست هر چه سریع‌تر به دندانپزشک مراجعه کنید تا این مشکل از ریشه برطرف شود. ما در معرفی بهترین دندانپزشکان تهران، کار شما را برای پیدا کردن متخصص مجرب را آسان‌تر کرده‌ایم!

 درد دندان در شب

درد دندان شبانه

روش‌های خانگی کاربردی برای درمان سریع دندان درد در شب

به کمک روش‌های خانگی می‌توانید درد به وجود آمده را تا حد زیادی کنترل کنید. در ادامه قصد داریم تا از چندین روش برای تسکین فوری دندان‌درد نام ببریم.

  • استفاده از داروهای مسکن خوراکی

بهترین راهی که می‌توانید به کمک آن به تسکین مؤثر و سریع دندان‌درد خفیف خود بپردازید، استفاده از مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن است. البته توجه داشته باشید که این دارو باید طبق دوز توصیه شده بر روی بسته‌بندی مصرف شود. در صورت شدید بودن درد دندان فقط با مراجعه به دندانپزشک می‌توانید درخواست مسکن قوی‌تر داشته باشید.

  • استفاده از ژل و پمادهای دارویی

یک سری پمادهای دارویی نیز در داروخانه‌ها موجود هستند که با کمک آنها می‌توانید به میزان زیادی دندان‌درد خود را کاهش دهید. پمادهای بی‌حس‌کننده که برای تولید آنها از موادی همچون بنزوکائین استفاده شده می‌تواند با بی‌حس کردن ناحیه مدنظر تسکین آن به وجود آورد. این موضوع را فراموش نکنید که استفاده از این پماد و ژل‌های حاوی بنزوکائین به‌هیچ‌عنوان برای کودکان توصیه نمی‌شود.

  • پماد بنزوکائینقراردادن کمپرس سرد

یکی دیگر از راه‌های تسکین و درمان دندان در شب استفاده از کمپرس سرد است. برای‌آنکه بتوانید خواب راحت‌تری داشته باشید لازم است یک کیسه یخ را در حوله پیچیده و آن را در قسمتی که درد را حس می‌کنید قرار دهید. البته کمپرس سرد باید روی صورت باشد. کمپرس سرد منقبض شدن رگ‌های خونی را به دنبال دارد و در نهایت به کاهش درد کمک می‌کند.

  • شستشوی دهان با استفاده از پروکسید هیدروژن

چنانچه درد شما بر اثر عواملی مانند بیماری لثه یا علائمی مانند درد و خونریزی لثه و شل‌شدگی دندان همراه باشد، می‌توانید از درمان‌های خانگی همچون شستشوی دهان به کمک پروکسید هیدروژن استفاده کنید که نقش مؤثری در تسکین درد نیز به دنبال دارد. جهت استفاده می‌توانید پراکسید هیدروژن را با گریدهای غذایی و مقدار کافی آب مخلوط کرده و همچون دهان‌شویه استفاده کنید. استفاده از این محصول برای کودکان توصیه نمی‌شود، چرا که امکان دارد به طور ناگهانی آن را قورت دهند.

ما بهترین دهانشویه های ایرانی و خارجی که حاوی پروکسید هیدروژن هستند را معرفی کرده‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما به این صفحه سر بزنید.

  • استفاده از گل میخک

یکی دیگر از روش‌های متداول برای تسکین درد دندان در شب استفاده از میخک می‌باشد. میخک دارای یک ماده فوق العاده ویژه و منحصر به فرد به نام اوژنول است که به عنوان یک مسکن قوی عمل کرده و امکان بی‌حس کردن ناحیه مد نظر فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید از گل میخک برای تسکین درد دندان استفاده کنید بهتر است که در وهله اول آن را آسیاب و در آب خیس کنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد. در مرحله بعد می‌توانید این خمیر را روی دندان خود بمالید یا حتی در داخل چای کیسه‌ای قرار دهید در دهان بگذارید.

میخک برای دندان درد

خدمات دندانپزشکی با بهترین متد روز در دندانپزشکی اسمایل استایل

روش‌هایی برای درمان سریع دندان درد در شب در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید این نکته را توضیح دهیم که دندان‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در صورت به‌وجودآمدن هرگونه مشکل لازم است که سریعاً به دندانپزشک برای رفع آن مراجعه بفرمایید. در صورت عدم مراجعه ممکن است مشکلات جبران‌ناپذیر بسیار زیادی برای شما رخ دهد. تیم حرفه‌ای اسمایل استایل این آمادگی را دارد تا در هر زمانی با به‌کارگیری تمام توان و حرفه خود بهترین‌ها را به متقاضیان عزیز ارائه دهد. با مراجعه به مطب و انجام مشاوره می‌توانید متوجه مهارت بالای ما در این زمینه شوید. برای رزرو نوبت می‌توانید از طریق سایت اسمایل استایل اقدام کنید.

سؤالات متداول

  • چگونه می‌توان از رخ‌دادن دندان‌درد هنگام شب جلوگیری کرد؟

بهترین راهکار عدم مصرف غذاهای اسیدی، سرد و سفت است. چرا که این غذاها باعث تحریک پوسیدگی می‌شوند. عفونی کردن دندان‌ها نیز یکی دیگر از راه‌حل‌های موجود است که برای این منظور از دهانشویه استفاده می‌کنند.

  • علت تشدید دندان درد در شب چیست؟

یکی از دلایل مهم این موضوع درازکشیدن است که باعث افزایش جریان خون به سر می‌شود و در نهایت این جریان خون اضافی افزایش دندان‌درد را به دنبال دارد.

  • در صورتی که درد دندان باز هم به طور مداوم ادامه داشت راه حل مناسب چیست؟

در چنین مواقعی لازم است که سریعاً به دندانپزشک مدنظر مراجعه بفرمایید. در غیر این صورت امکان رخ‌دادن آسیب‌های جبران‌ناپذیر بسیاری به وجود می‌آید.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد