بهترین نوع پروتز دندان کدام است؟

بهترین نوع پروتز دندان

بهترین نوع پروتز دندان کدام است؟

بهترین پروتز دندان برای هر فرد می‌تواند متفاوت از دیگری باشد، چرا که شرایط دندان هر یک از افراد با یکدیگر کاملاً متفاوت است. پیش از هر چیزی باید این نکته را بیان کنیم که منظور از پروتز دندان همان ابزار مفید و کاربردی است که در هر زمانی به‌عنوان بهترین جایگزین جهت دندان افتاده، استفاده می‌شود و از این طریق افراد قادرند تا تمام نواقصی که در اثر افتادن دندان به وجود آمده را به‌راحتی رفع کنند. اما یکی از سؤالات فوق‌العاده مهم و پرتکراری که بیشتر از سوی تمامی مراجعین مطب اسمایل استایل می‌شنویم این است که بهترین نوع پروتز دندان کدام است؟ برای دسترسی به پاسخ این سؤال به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتماً در ادامه این مقاله از دندانپزشکی اسمایل استایل با ما همراه باشید.

کدام پروتز دندان می‌تواند برای افراد کاربردی‌تر باشد؟

در این قسمت نمی‌توانیم کاملاً توضیح دهیم که کدام یک از پروتز‌های دندان می‌تواند برای شما به‌عنوان بهترین عمل کند. جهت مشخص‌شدن این موضوع لازم است که در وهله اول به دندان‌پزشک متخصص مجموعه اسمایل استایل(دکتر محمدرضا ابوالبشری) مراجعه فرمایید. دندانپزشک مجموعه ما جهت تعیین بهترین پروتز دندان در وهله اول سلامت دهان و دندان شما را مورد بررسی قرار داده سپس به معاینه دندان‌های باقیمانده و وضعیت آن‌ها می‌پردازد.

معمولاً اگر یک یا دو دندان خود را ازدست‌داده باشید و سایر دندان‌ها سالم باقیمانده باشند، در چنین شرایطی پروتز بریج یا پارسیل می‌تواند بهترین راهکار ممکن باشد.

اما درصورتی‌که شرایط برعکس باشد، یعنی فقط چندین دندان طبیعی و سالم در دهان شما باقی بماند، استفاده از دندان‌مصنوعی یا ایمپلنت گزینه منطقی و مناسب‌تری به‌حساب می‌آید.

درهرصورت باید این نکته را بیان کنیم که شما با مراجعه به تیم حرفه‌ای و معتبر اسمایل استایل می‌توانید تحت معاینه دندانپزشک قرار بگیرید. پس از پشت سر گذاشتن مراحل مربوطه، دندانپزشک یا متخصص می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین نوع پروتز دندان را باتوجه‌به نیاز‌های شما انتخاب و ارائه دهد. البته در این میان نیز عوامل مهم و ویژه‌ای همچون هزینه نهایی، ظاهر و طول درمان برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

انواع پروتز دندانپروتز‌های دندان به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

در حالت کلی باید این نکته را بیان کنیم که پروتز دندان دارای انواع مختلفی است و هر یک از آن‌ها نیز ویژگی‌ها و کاربرد منحصربه‌فرد خود را دارند. ما در مقاله انواع پروتز دندان به صورت جزئی این موضوع را برسی کردیم. از این تنوع این نتیجه می‌رسیم که نمی‌توان به‌صورت کامل این موضوع را مشخص کرد که بهترین پروتز دندان کدام یک است. در ادامه سعی می‌کنیم شما را با انواع پروتز‌های دندان به‌صورت کامل آشنا کنیم.

تاج دندان

می‌توان گفت یکی از بهترین نوع پروتز دندان، تاج است که آن را به‌عنوان یک پوشش کاملاً مناسب جهت دندان‌های آسیب‌دیده به کار می‌گیرند. اگر به دنبال راه‌حلی بلندمدت برای رفع مشکلاتی همچون شکستگی، ترک‌خوردگی یا فرسودگی دندان هستید، روکش‌ها می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین راهکار باشند و جنس آن‌ها از فلز یا پرسلین است. معمولاً برای جای‌گذاری تاج دندان دندانپزشک در ابتدا سعی می‌کند یک قالب کاملاً نرم از دندان‌های شما تهیه نماید. چنانچه دندان آسیب‌دیده دارای مشکلاتی همچون حفره باشد، دندانپزشک با پر کردن آن، این مشکل را رفع می‌کند. در مرحله بعد نیز چنانچه بنا به دلایل متفاوت و گوناگون از نظر دندانپزشک، دندان شما به تراش احتیاج داشته باشد، این کار نیز صورت می‌گیرد تا در نهایت امکان جای‌گذاری روکش به‌راحتی فراهم شود.

تا زمان آماده‌سازی روکش دائمی دندانپزشک یک روکش موقت را برای شما در نظر می‌گیرد. پس از پشت سر گذاشتن چندین هفته نیز یک تاج دائمی در قسمت مدنظر کاشته می‌شود. در صورت نگهداری و مراقبت صحیح و اصولی این امکان وجود دارد که به مدت ۵ الی ۱۵ سال و یا بیشتر برای شما دوام بیاورد. البته توجه داشته باشید که در این میان نخ دندان و مسواک نباید فراموش شود.

پروتز دندان در اسمایل استایل دنتیستری

پروتز دندان در دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری

ایمپلنت

از دیگر گزینه‌های بهترین پروتز دندان می‌توان به ایمپلنت دندان اشاره کرد. معمولاً این نوع پروتز را در استخوان فک قرار می‌دهند و سپس به کمک مواد استخوانی تشکیل شده در اطراف آن قرار ثابت می‌شود.جهت مشاهده نمونه کار ایمپلنت دندانی توسط دکتر محمدرضا ابوالبشری به صفحه گالری مراجعه کنید.

ایمپلنت دندانبریج دندان

بریج دندان نیز به‌عنوان یکی از پروتز‌های ثابت در نظر گرفته می‌شود. معمولاً زمانی به سراغ این پروتز می‌روند که بیمار حداقل یک یا حتی چند دندان خود را ازدست‌داده باشد. معمولاً بریج‌ها جهت پر کردن شکاف‌هایی به کار گرفته می‌شود که در زمان ازبین‌رفتن دندان به وجود آمده است. به‌طورکلی هر یک از بریج‌ها را در قسمت دو انتهای شکاف ایجاد شده به دندان‌های طبیعی شما وصل می‌کنند و در برخی مواقع نیز این امکان وجود دارد که برای این کار از یک یا چندین دندان‌مصنوعی به نام پونتیک که به‌عنوان بهترین نوع دندان مصنوعی نیز تلقی می‌شود استفاده شود. معمولاً این دندان‌های مصنوعی از جنس پرسیل هستند و شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی دارند.

دندان مصنوعی

از دندان‌های مصنوعی نیز می‌توان به‌عنوان یکی از دسته‌های پروتز دندان نام برد که به‌خوبی روی لثه‌ها قرار گرفته و دقیقاً همانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند. دو مورد مهم و حائز اهمیت یعنی میزان ازدست‌دادن دندان و اولویت شما در انتخاب نوع پروتز دندانی، نقش بسیار ویژه‌ای در انتخاب بهترین نوع دندان مصنوعی به دنبال دارد. انواع مختلفی از دندان‌های مصنوعی که به‌عنوان رایج‌ترین آن نیز تلقی می‌شوند عبارتنداز:

  1. پروتز‌های جزئی متحرک یا پارسیل
  2. پروتز‌های جزئی ثابت
  3. پروتز‌هایی که به‌عنوان نگهدارنده ایمپلنت در روی خود ایمپلنت‌ها چسبانده می‌شود.

بهترین فوق تخصصان زیبایی دندان تهران را بشناسید!

انتخاب بهترین نوع پروتز دندان با معاینه دقیق در تیم حرفه‌ای اسمایل استایل

در این مقاله از سایت اسمایل استایل دررابطه ­با بهترین پروتز دندان موارد لازم را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان نیز باید این نکته را توضیح دهیم که مراجعه به تیم حرفه‌ای اسمایل استایل می‌تواند نگرانی‌های شما را دررابطه‌با انجام مراحل پروتز دندان و تعیین مناسب‌ترین گزینه کاهش دهد. در صورت مراجعه به‌خوبی می‌توانید شاهد این موضوع باشید که دندان‌پزشک پیش از هر چیزی در جلسه مشاوره تمامی موارد لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد که این مورد نقش بسیار مهمی جهت ازبین‌بردن دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما دارد.پروتزهای دندان

سؤالات متداول

  1. تعیین بهترین نوع پروتز چگونه صورت می‌گیرد؟

برای این کار شما می‌توانید به دندانپزشک مجموعه اسمایل استایل مراجعه فرمایید تا با انجام معاینه این مورد را برای شما مشخص کند.

  1. در چه مواقعی از دندان‌مصنوعی استفاده خواهند کرد؟

درصورتی‌که تعداد زیادی از دندان‌های طبیعی خود را ازدست‌داده باشید این راهکار می‌تواند مناسب باشد.

  1. آیا انجام پروتز دندان با حساسیت خاصی روبرو است؟

به‌طورکلی انجام هر یک از پروسه‌های دندان با حساسیت روبرو است و این کار به‌وسیله دندانپزشک ماهر و حرفه‌ای اسمایل استایل به حداقل ممکن می‌رسد.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد