جرم و پلاک دندان را چگونه از بین ببریم؟

جرم دندان را چگونه از بین ببریم

جرم و پلاک دندان را چگونه از بین ببریم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از مسواک‌زدن به‌جای اینکه دندان‌های سفید و درخشانی داشته باشید، با دندان‌هایی کدر و مایل به زرد مواجه شوید. این موضوع باگذشت زمان باعث ایجاد جرم و پلاک روی دندان می‌شود و دلیل آن نیز وجود باکتری در دهان است. در این مواقع افراد به فکر می‌افتند که جرم دندان را چگونه از بین ببریم ؟

جرم دندان معمولاً در قسمت بالایی و نزدیک به لثه جمع می‌شود و در نهایت یک ظاهر ناخوشایند برای افراد ایجاد می‌کند. علاوه بر این مورد تجمع زیاد جرم باعث آسیب رسیدن به دندان و لثه نیز می‌شود. به همین دلیل لازم است تا در هر بازه زمانی منظم برای ازبین‌بردن جرم دندان خود اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه این مقاله از سایت اسمایل استایل با ما همراه باشید تا نکات لازم دررابطه‌با اینکه جرم دندان را چگونه از بین ببریم را ارائه دهیم.

جرم دندان را چگونه از بین ببریم؟

از جمله روش‌های کاربردی که می‌توانید به کمک آن‌ها پلاک و جرم دندان را از بین ببرید عبارت‌اند از:

• ساده‌ترین و ابتدایی روش برای ازبین‌بردن پلاک و جرم‌گیری دندان این است که در طول روز حداقل دو بار مسواک بزنید. باید یک مسواک نرم را انتخاب کنید و پس از پشت سر گذاشتن ۳ الی ۴ ماه آن را تعویض نمایید. استفاده از مسواک‌های برقی در ازبین‌بردن پلاک‌ها تأثیر بیشتری دارد. پیش از مسواک‌زدن می‌توانید از نخ دندان نیز استفاده کنید تا جرم‌ها و تکه‌های غذای سست شده در میان دندان‌ها به‌راحتی از بین بروند.

• لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که پلاک دندان پس از مسواک‌زدن نیز به طور مجدد جمع می‌شود و باید این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمامی پلاک‌ها از بین بروند. بعضی از متخصصان روش‌های طبیعی را نیز در کنار مسواک‌ زدن پیشنهاد می‌دهند. این موارد شامل استفاده از روغن‌های خاص و جوش‌ شیرین می‌شود.

• استفاده از بهترین دهان‌شویه‌های ایرانی و خارجی ضد پلاک جهت از بین‌ بردن جرم و پلاک به‌ خودی‌ خود و به‌اندازه لازم مؤثر نیستند، اما در زمانی که به‌عنوان یک بخش مهم از روال شستشوی دندان که شامل مسواک‌ زدن و نخ دندان می‌شود، از آن استفاده کنید پس از مدت‌زمان کوتاهی باعث نرم‌شدن پلاک‌ها می‌شود. دهان‌ شویه کلرهگزیدین دی گلوکونات به‌عنوان بهترین و مؤثرترین دهان‌ شویه در مقابل انواع باکتری‌های دهان به‌حساب می‌آید. اما توجه کنید که نباید بیشتر از دو هفته آن هم به‌صورت متوالی از آن استفاده شود.

از بین بردن جرم دندان سریع

روش‌های خانگی برای ازبین‌بردن جرم دندان کدام‌ها هستند؟

از بین بردن جرم دندان در خانه با استفاده از روش‌های موجود می‌تواند راهکار مناسبی باشد که در ادامه از آن‌ها نام می‌بریم.

• جرم‌ گیری دندان و شستشوی آن با استفاده از روغن

یکی از روش­‌های از بین بردن جرم دندان در خانه، استفاده روغن‌های مخصوصی که برای شستشوی دهان به کار گرفته می‌شود است که شامل نارگیل یا روغن‌ زیتون می‌شود. این کار نقش مهمی در بالا بردن استحکام دندان‌ها به همراه دارد. علاوه بر این مورد مانع از پوسیدگی دندان شده، لثه‌ها را تسکین می‌دهد و در نهایت پلاک و جرم دندان را از بین خواهد برد.

برای این کار می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون را به مدت‌زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در دهان خود نگه دارید و درست مانند دهان‌ شویه، آن را در قسمت‌های مختلف دهان بچرخانید. عده‌ای از افراد معتقدند که روغن نارگیل باتوجه‌به برخورداری از اسیدهای چرب مفید و اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی، نقش مؤثرتری در ازبین‌بردن جرم دندان‌ها دارد.

جرم‌ گیری دندان  با استفاده از روغن

• شستشوی دندان با استفاده از جوش‌شیرین

طبق تحقیقات صورت‌ گرفته، متخصصین به این موضوع معتقدند که خمیر دندان‌های حاوی جوش‌شیرین نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در ازبین‌بردن پلاک و جرم دندان دارند. در طول استفاده و پس از گذشت ۲۴ ساعت به‌وضوح مشاهده می‌کنید که جرم کمتری روی دندان شکل‌گرفته!

پس این امکان فراهم است تا به‌راحتی از جوش‌شیرین این پاک‌کننده طبیعی جهت شستشو و زیبایی دندان در خانه از این ماده استفاده کنید. برای استفاده لازم است که مقداری جوش‌شیرین را روی مسواک خود قرار دهید و به کمک آن دندان‌ها را بشویید. علاوه بر این مورد امکان استفاده از محلول جوش‌شیرین به‌عنوان دهان‌شویه نیز وجود دارد.

شستشوی دندان با استفاده از جوش‌شیرین

چگونه می‌توان از تشکیل پلاک و جرم دندان جلوگیری کرد؟

مهم‌ترین راهکار برای مانع ­شدن از تشکیل پلاک و جرم دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک‌زدن به مدت دو بار در روز است.

  • علاوه بر این مورد طبق یک برنامه منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید و چنانچه اطمینان حاصل شد که به‌طورجدی جرم و پلاک زیادی روی دندان شما قرار گرفته درخواست جرم‌گیری داشته باشید. برای دریافت نوبت دندانپزشکی، می‌توانید از طریق سایت ما نیز اقدام کنید.
  • حتماً از محصولاتی که حاوی فلوراید هستند استفاده کنید تا از این طریق از رشد باکتری‌ها و تشکیل پلاک و جرم جلوگیری شود. یکی دیگر از خواص مهم فلوراید مانع‌ شدن از پوسیدگی دندان است. پس پیشنهاد می‌دهیم که در هر شرایطی خمیردندانی را انتخاب کنید که حاوی فلوراید است.
  • طبق تحقیقات صورت‌گرفته جویدن آدامس حاوی سوربیتول یا زایلیتول نیز پس از هر وعده‌غذایی مانع از تجمع پلاک دندان می‌شود. البته دقت کنید که آدامس به‌هیچ‌عنوان نباید حاوی شکر باشد، چرا که خود شکر نیز باعث آسیب رسیدن به دندان و آماده‌سازی محیط برای رشد باکتری می‌شود.
  • کشیدن سیگار یا جویدن تنباکو نیز محیط را برای رشد باکتری روی دندان و تولید پلاک و جرم آماده می‌کند. پس پیشنهاد می‌دهیم برای داشتن دندان‌های زیبا مصرف دخانیات را کنار بگذارید.
ترمیم دندان جلو
بهترین خدمات زیبایی دندان با اسمایل استایل!

از بین بردن جرم دندان سریع در تیم حرفه‌ای اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید به توضیح این موضوع پرداختیم که جرم دندان را چگونه از بین ببریم. در هر شرایطی به شما پیشنهاد می‌دهیم که در وهله اول رعایت بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار داده و سعی کنید به بهترین نحو ممکن تمامی موارد لازم را رعایت فرمایید.

استفاده از دهان‌شویه، مسواک‌زدن مرتب و استفاده از نخ دندان نقش مهمی جهت جلوگیری از تجمع جرم و پلاک دندان به همراه دارد. اما اگر تحت هر شرایطی دندان شما به جرم‌گیری احتیاج داشت می‌توانید برای ازبین‌بردن جرم دندان جلو و دیگر قسمت‌ها به تیم حرفه‌ای و شناخته شده اسمایل استایل در این زمینه مراجعه کنید. متخصصان ما قادرند تا این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین روش برای شما انجام دهند.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری
سوالات متداول
هزینه جرم‌گیری دندان چقدر است؟

برای مشخص‌شدن این موضوع لازم است که با اسمایل استایل تماس حاصل کنید. چرا که می‌تواند باتوجه‌به مواد و دیگر نکات مربوط هزینه متفاوتی داشته باشد.

جرم‌گیری دندان به چه شکل انجام می‌شود؟

جرم‌گیری را با استفاده از یک برس ریز و مخصوص و به کمک مواد مربوطه انجام می‌دهند. این مواد به همراه جریان آب و حرکات سریع برس، پلاک و جرم‌های موجود را از بین خواهد برد.

آیا جرم‌گیری دندان با درد همراه است؟

جرم‌گیری دندان هیچ دردی ندارد، اما چنانچه محل تجمع جرم و پلاک در نزدیکی لثه‌ها باشد، این امکان وجود دارد که در حین انجام کار به میزان بسیار کمی درد را احساس کنید. لازم به ذکر است بیان کنیم که درد موجود به‌هیچ‌عنوان آزاردهنده نیست.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد