جه روش هایی برای ترمیم و زیبایی دندان وجود دارد؟

روش های ترمیم و زیبایی دندان

جه روش هایی برای ترمیم و زیبایی دندان وجود دارد؟

در دنیای متمدن امروز، دندانپزشکی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. امروزه باتوجه‌به پیشرفت علم و تکنولوژی و به دلیل اهمیت بالای جلوه زیبایی لبخند، راه‌های زیادی برای داشتن دندان‌های زیبا وجود دارد. دندان‌های زیبا چهره را دوستانه و جذاب می‌کند؛ بنابراین، درمان‌های زیبایی دندان هر روز در میان افراد جامعه محبوب‌تر می‌شوند.

اگر دندان‌های بد اما سالمی دارید، اگر خجالت می‌کشید لبخند بزنید یا با آن‌ها احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید زیبایی دندان‌ها و کیفیت زندگی اجتماعی خود را با روش‌های ترمیم و زیبایی دندان که در ادامه این مقاله از سایت اسمایل استایل بررسی می‌کنیم، بهبود بخشید.

 چه روش هایی برای ترمیم و زیبایی دندان وجود دارد؟

برای داشتن دندان‌های سفید و سالم توصیه می‌کنیم به یک دندانپزشک خوب مراجعه کنید تا بعد از معاینه وضعیت دندان‌هایتان، یک روش ترمیم دندان مناسب را به شما معرفی کنند. در اینجا شما را با روش‌های ترمیم و زیبایی دندان بیشتر آشنا می‌کنیم.

  • روش ایمپلنت‌های دندانی

با ایمپلنت‌ دندانی، ظاهر شما بهتر می‌شود و با ایمپلنت احساس می‌کنید که دندان‌هایتان را از دست نداده‌اید، زیرا دندان‌های جدید درست مانند دندان‌های طبیعی شما هستند. علاوه بر این، این دندان‌ها در لثه‌های شما تعبیه شده‌اند و می‌توانند برای همیشه مورداستفاده قرار گیرند.

  • روش ارتودنسی

روش ارتودنسی دندان یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیباسازی دندان است که برای افراد در هر سنی قابل‌استفاده است. ارتودنسی مشکلات دندان‌های نامرتب را اصلاح می‌کند. مشکل فاصله بین دندان‌ها؛ چسباندن دندان‌ها به هم؛ اصلاح موقعیت فک و بدشکلی مفصل فک را نیز رفع می‌کنند.

در ارتودنسی با کمک وسایل مختلف مانند برسین، سیم، نگه‌دارنده و براکت، دندان‌ها به‌آرامی به موقعیت موردنظر منتقل می‌شوند و دندان‌ها صاف می‌شوند. این معمولاً شامل یک درمان طولانی‌مدت دومرحله‌ای است؛ مرحله اول شامل استفاده از برسین برای رفع مشکلات دهان و دندان و فاز دوم شامل یک دوره نگهداری است.

  • روش ارتودنسیروش سفیدکردن دندان (bleaching)

باگذشت زمان دندان‌ها تغییر رنگ می‌دهند و حفظ رنگ اصلی برای دندان‌ها دشوار است. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، علل سیاهی دندان ها زیاد هستند؛ بسیاری از غذاها رنگی هستند و سیگارکشیدن نیز می‌تواند دندان‌های شما را تغییر رنگ دهد. رنگ دندان‌ها به دلایلی مانند سیگارکشیدن، خوردن غذاهای رنگی، نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه، مصرف داروهای خاص و مسواک‌نزدن ممکن است تغییر کند. در چنین شرایطی متخصصین مجموعه اسمایل استایل با انجام یک روش شیمیایی، رنگی را که روی دندان‌های شما نشسته است پاک می‌کند و رنگ آن‌ها را روشن می‌کنند. برای انجام بلیچینگ دندان توسط متخصصین باتجربه، همین حالا در سایت اسمایل استایل، اقدام به رزرو نوبت کنید.

  • روش لمینت سرامیکی

یکی دیگر از روش‌های ترمیم و زیبایی دندان، روش لمینت سرامیکی است. در طی این روش، دندان‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند یا دارای عیوب قابل‌مشاهده هستند با لایه‌های سرامیکی پوشانده می‌شوند و فقط زیبایی قابل‌مشاهده باقی می‌ماند. استفاده از لمینت‌های سرامیکی مستلزم برش بخشی از ضخامت مینای دندان است.

  • لمینت دندان از نزدیکروش کامپوزیت‌های دندانی

کامپوزیت‌های دندانی یکی از راه‌های ساده‌تر برای ازبین‌بردن حفره‌ها و لکه‌های روی دندان‌ها هستند. درگذشته از آمالگام نقره‌ای برای پر کردن دندان‌های پوسیده استفاده می‌شد که به ازبین‌بردن طرح لبخند کمک می‌کرد. اما اگر میزان خرابی زیاد نباشد در نهایت می‌توان به‌جای آمالگام نقره از روش کامپوزیت برای سفید و یکدست شدن لبخند استفاده کرد.

  • روش ونیر

ونیر یک کلاهک نازک از سرامیک یا سنگ است که باتوجه‌به رنگ دندان‌های هر بیمار ساخته می‌شود و دندانپزشک آن را به‌منظور زیبایی به سطح جلوی دندان می‌چسباند. ابتدا دندانپزشک حدود نیم میلی‌متر مینای دندان را می‌تراشد و سپس این روکش‌های نازک پر شده با سیمان مخصوص را در قسمت جلوی دندان قرار می‌دهد تا رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان تغییر کند. ونیر می تواند با موفقیت عیوبی مانند لک‌ها و تغییر رنگ، ناهمواری، چین‌وچروک یا فضای خالی را اصلاح کنند. نتیجه نهایی روش های ترمیم و زیبایی دندان، ایجاد دندان‌هایی شفاف و زیبا است که کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند.

  • روش پوشش زیرکونیا

تاج دندان مانند کلاه روی سطح دندان تراشیده قرار می‌گیرد. مقدار و شکل روکش به نوع روکشی که می‌خواهید روی آن باشد بستگی دارد. انواع مختلفی از روکش‌های دندانی وجود دارد، اما دو مورد از آنها بیشترین استفاده را دارند:

  • روکش کلاهک PFM

درپوش پایه فلزی است که روی فلز سرامیکی قرار می‌گیرد تا ظاهر زیبایی به دندان بدهد.

  • روکش تاج زیرکونیایی

پایه زیرکونیایی که روی آن سرامیک قرار می‌گیرد رایج است. این یک نوع قدیمی از روکش زیرکونیا است. جدیدترین نوع آن یک کلاهک کامل زیرکونیایی است که از زیرکونیای شفاف یک‌تکه ساخته شده است. از نوع قدیمی آن زیباتر و محکم‌تر است و زیبایی دندان را می‌بخشد.

روکش‌های سرامیکی دندان به معنای اصلی که تماماً از سرامیک ساخته شده‌اند، با استفاده از روکش‌های کامل زیرکونیا دیگر کاربردی ندارند.

 هزینه روکش زیبایی و ترمیم دندان چقدر است؟

هزینه درمان‌های مختلف زیبایی متفاوت است. از طرفی تعداد دندان‌هایی که می‌خواهید ترمیم کنید، نوع ترمیم انتخابی، تجربه دندانپزشک، مواد ترمیم مورداستفاده، تجهیزات مورداستفاده، روش‌های ترمیم و زیبایی دندان و اغلب موقعیت جغرافیایی مطب نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. برای آشنایی با انواع تکنیک های زیبایی دندان مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.

 بهترین تکنیک زیبایی و ترمیم دندان کدام روش است؟

همان‌طور که در متن مقاله خواندید، روش‌های دندانپزشکی زیبایی بسیار متنوع هستند و شما باید با بهترین دندانپزشک شهر خود مشورت کنید و براین‌اساس بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. در واقع بهترین روش برای یک فرد ممکن است روش مناسبی برای بیمار دیگر نباشد و باید توسط دندانپزشک تعیین شود. هر کدام از روش‌های ترمیم و زیبایی دندان مزایا و معایبی دارند که شما با مشاوره پزشک پی به آن‌ها می‌برید. می­توانید برای انجام انواع روش‌های زیبایی و ترمیمی دندان همین حالا از طریق سایت اسمایل استایل نوبت رزرو کنید و یا از طریق تماس با شماره 982122560391+ به‌راحتی نوبت خود را برای دریافت خدمات دندان‌پزشکی در مجموعه ما ثبت کنید.

دندانپزشکان مجرب مجموعه ما همچون دکتر امیر حسین ابوالبشری، می توانند با بهترین متدهای روز و کمترین درد، زیبایی را به دندان های شما باز گردانند.

کلام پایانی

در این مطلب از سایت اسمایل استایل به بررسی کامل روش‌هایی برای ترمیم و زیبایی دندان پرداختیم و در ادامه نکاتی را در خصوص هر کدام از این روش‌ها مورد بررسی قرار دادیم. بهتر است قبل از انجام روش زیبایی و ترمیمی برای دندان‌هایتان، ابتدا یک جلسه مشاوره نزد متخصصین مجموعه اسمایل استایل رفته و با پزشکان متخصص مجموعه ما در خصوص روش‌های زیبایی و ترمیمی دندان مشورت کنید. برای رزرو نوبت جهت انجام مشاوره و دریافت خدمات دندان‌پزشکی می‌توانید از طریق سایت اسمایل استایل اقدام کنید.

 

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد