روش های زیبایی دندان در خانه

زیبایی دندان در خانه

روش های زیبایی دندان در خانه

یکی از مهم­ترین معیارهای زیبایی چهره هر شخص، سلامت و زیبایی دندان­های او است. این زیبایی تا حدودی شأن افراد را نشان می­دهد. فردی که اعتمادبه‌نفس دارد و برای خود ارزش قائل است، به‌سلامتی بدن خود خصوصاً دندان‌ها اهمیت می­دهد. سلامت و زیبایی دندان­ ها بیش از سایر اعضای بدن، در معرض دید عموم قرار دارد؛ بنابراین، بی‌اهمیت جلوه‌دادن آن، بر شخصیت فرد تأثیر نامطلوبی خواهد داشت. خوشبختانه شیوه‌های متعددی برای زیبایی دندان در خانه وجود دارد که شما می‌توانید برای سفیدکردن دندان‌ های خود در خانه از آن‌ها استفاده کنید.

عوامل زردیِ رنگ دندان‌ها

افراد بسیار کمی به شکل طبیعی دندان‌های سفید دارند؛ زیرا با افزایش سن، رنگ دندان‌ها به زرد متمایل می‌شود. این مشکل، زیبایی چهره فرد را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود که او از صحبت‌کردن در جمع خودداری کند. در برخی مواقع رنگ متمایل به زرد دندان جنبه ارثی دارد. در این موارد درمان خانگی پاسخگو نیست و حتماً باید از روش‌های دندانپزشکی استفاده کرد.

اگر زردی دندان موروثی نباشد، دلایل مختلفی را برای زردشدن رنگ دندان‌ها می‌توان عنوان کرد. مصرف بیش از حد از قهوه، مشروبات الکلی، استعمال دخانیات و مواد مخدر برخی از این دلایل هستند. علاوه بر آن‌ها، برخی از مواد غذایی نیز سبب زردی دندان‌ها می‌شوند. در صورتی که با مشکل تیرگی دندان‌ها رو به رو هستید، مقاله علل سیاه و تیره شدن دندان ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نحوه سفیدکردن دندان‌ ها در خانه

برای سفیدکردن دندان‌ ها در خانه ، راهکارهای متعددی وجود دارد. ما در این مقاله ساده‌ترین و طبیعی‌ترین روش‌های زیبایی دندان در خانه را عنوان می‌کنیم. توصیه می‌شود شما نیز در منزل، این اقدامات را انجام دهید:

  • روغن‌های گیاهی

یکی از شیوه‌های سفیدکردن دندان‌ ها در خانه ، استفاده از روغن‌های گیاهی است. آغشته کردن دندان‌ها به این‌گونه روغن‌ها، یکی از شیوه‌های باستانی بهداشت دهان و دندان است. در این روش، روغن گیاهی می‌تواند کثیفی‌ها، باکتری‌ها و باقی‌مانده مواد غذایی لابه‌لای دندان‌ها را از بین ببرد.

همچنین شستن دهان با روغن‌های گیاهی، به سفیدی دندان‌ها کمک می‌کند و هیچ ضرری برای آن‌ها نخواهد داشت. برای این کار حدود ده دقیقه بعد از مسواک‌زدن، دهان خود را با روغن گیاهی بشویید و آن را از دهان خارج کنید. بهترین روغن‌های گیاهی برای سفیدی دندان‌ها عبارت‌اند از:

  1. روغن آفتاب‌گردان
  2. روغن نارگیل
  3. روغن کنجد
  • سفید کردن دندان با روغن نارگیلسرکه سیب و جوش‌شیرین

در روشی دیگر برای زیبایی دندان در خانه، مقداری از سرکه سیب را به مدت 2 دقیقه در دهان خود بگردانید. سپس مسواکتان را به جوش‌شیرین آغشته کرده و دندان‌ها را بشویید. جهت ازبین‌بردن آثار سرکه سیب از دهان خود، یک‌بار دیگر با خمیردندان و مسواک دندان‌های خود را تمیز کنید.

  • ریحان

از گیاه ریحان علاوه بر پیشگیری از خونریزی لثه، برای سفیدکردن دندان‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. در این شیوه، چند عدد برگ ریحان را ریز کرده و با پوست پرتقال مخلوط نمایید. پوست پرتقال نیز به سفیدشدن دندان‌ها کمک می‌کند. سپس با مسواک و این خمیر خانگی ریحانی، حدود 5 دقیقه دندان‌های خود را بشویید.

  • زغال

باورتان می‌شود که از زغال سیاه نیز می‌توان برای سفیدکردن دندان‌ها استفاده کرد. زغال بر خلاف رنگ سیاه خود، خاصیت سفیدکنندگی بالایی دارد. همچنین زغال می‌تواند از ایجاد پلاک روی دندان‌ها جلوگیری ­کند. به همین دلیل، دندان‌ها ظاهری براق و درخشان خواهند داشت. برای این کار ابتدا مسواک خیس شده را در پودر زغال بهداشتی فروکنید. سپس حداقل دو دقیقه با آن، دندان‌های خود را بشویید و آبکشی نمایید.

  • سفید کردن دندان با ذغالنمک و عسل

یکی دیگر از شیوه‌های زیبایی دندان در خانه، استفاده از ترکیب نمک و عسل است. هر دو ماده، خاصیت ضدالتهابی و پاک‌کنندگی بالا دارند. همان گونه که می‌دانید، نمک یک ماده­ طبیعی است که خاصیت سایندگی ملایم و ضدعفونی‌کنندگی باورنکردنی دارد. به همین دلیل، به‌عنوان شوینده و سفیدکننده دندان نیز استفاده می‌شود. برای این کار مسواک را به ترکیب نمک و عسل آغشته کرده و تأثیر مثبت آن را بر سفیدی دندان­های خود شاهد باشید.

  • پوست موز

از پوست موز نیز می‌توان برای زیبایی دندان‌ها استفاده کرد. برای این کار می‌توانید از قسمت داخلی پوست موز استفاده کنید. چون که این قسمت سرشار از مواد معدنی پتاسیم، منیزیم و منگنز است. تمامی این مواد در سفیدی و زیبایی دندان‌ها مؤثر هستند.

همچنین مواد معدنی موجود در موز، می‌تواند جذب مینای دندان شود تا تأثیر شگفت‌انگیز خود را در سفیدکردن دندان نشان دهد. شما پس از مسواک‌زدن، می‌‌توانید یک‌تکه از پوست موز را حدوداً ۲ دقیقه روی دندان‌‌های خود بمالید. سپس دهان خود را کاملاً بشویید. سعی کنید از این شیوه زیبایی دندان در خانه پیش از خوابیدن استفاده کنید.

سفید کردن دندان با موزتوجه

چنانچه از زمان کافی برای انجام روش‌های خانگی ذکر شده در جهت زیبایی دندان‌ها بهره‌مند نیستید، می­توانید با مراجعه به دندانپزشکی اسمایل استایل در چند جلسه بسیار کوتاه با جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های زیبایی، دندان‌هایتان را زیبا کرده و اعتماد به نقش خود را بالا ببرید. برای تعیین نوبت ویزیت کافی است با شماره 982122560393+ تماس حاصل کرده و یا با مراجعه به سایت اسمایل استایل و کلیک بر روی رزرو نوبت، به‌راحتی زمان ویزیت را مشخص کنید.

زیبایی دندان در خانه با خمیردندان حاوی فلورایدی

فلوراید یک ماده معدنی است که در آب آشامیدنی برخی از کشورها برای زیبایی دندان در خانه وجود دارد. این ماده می‌تواند از دندان­ها در برابر اسیدهای موجود در غذا حفاظت کند و از ایجاد پوسیدگی جلوگیری نماید. زمانی که شما مواد غذایی حاوی قند مصنوعی یا کربوهیدرات مصرف می­کنید، باکتری­ها، اسید ترشح می‌کنند. این اسید می‌تواند مواد مینایی روی دندان‌های شما را از بین ببرد.

فلوراید می­تواند این مینا را بازسازی کند و مواد معدنی لازم را بازگرداند. این ماده معدنی در ژل­های فلورایدی، دهان­شویه‌ها و سایر مکمل­های فلورایدی نیز وجود دارد. باید توجه کنید که از فروبردن این‌گونه فرآورده­ها، خودداری کنید. همچنین پس از مسواک‌زدن با خمیردندان فلورایدی، دندان‌ها را باید به شکل کامل آبکشی نمایید.

کلام پایانی

در این مطلب از سایت اسمایل استایل به بررسی روش‌ های زیبایی دندان در خانه پرداخته و نکاتی را دراین‌خصوص شرح دادیم. توجه داشته باشید که همواره روش‌های بسیار متعددی برای زیبایی دندان‌ در خانه وجود دارد. اما همه این روش‌ها نتیجه صددرصدی نداشته و حتماً لازم است برای زیبایی دندان‌ها به روشی اصولی و تحت‌نظر دندانپزشک زیبایی، اقداماتی انجام شود.

چنانچه دندان شما زرد شده و یا قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارید، می‌توانید با مراجعه به دندانپزشکی اسمایل استایل و تحت‌نظر دکتر محمدرضا ابوالبشری و دکتر امیرحسین ابوالبشری خدمات زیبایی دندان را انجام داده و از نتیجه کار لذت ببرید. برای داشتن دندان‌هایی سالم و طرح لبخند جذاب، همین حالا با شماره 982122560391+ تماس حاصل کنید.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد