سن مناسب برای انجام لمینت دندان چند سالگی است؟

لمینت دندان از چه سنی است

سن مناسب برای انجام لمینت دندان چند سالگی است؟

 

لمینت دندان از چه سنی قابل انجام است؟ این سوال معمولاً ذهن تمام افرادی که قصد انجام لمینت دندان را دارند به خود مشغول می‌کند. به‌خوبی از این موضوع مطلع هستید که در چندین سال اخیر روش‌های زیبایی دندان، علی‌الخصوص لمینت به‌عنوان یکی از بهترین و متداول‌ترین روش‌ها در مطب‌های دندانپزشکی به شمار می‌رود. چرا که به کمک لمینت و روکش‌های دندانی این امکان فراهم می‌شود تا زیبایی لبخند خود را دوچندان افزایش دهید. هدف کلی از به‌کارگیری این روش برای دندان، بهبود عملکرد آنها و در نهایت ایجاد لبخندی زیبا مطابق میل افراد است.

با درنظرگرفتن مزیت‌های فوق‌العاده خاص لمینت دندان، اکثر افراد حتی نوجوانان تصمیم به انجام این کار می‌گیرند. در چنین مواردی سؤالی که برای والدین ایجاد می‌شود این است که لمینت دندان از چه سنی قابل انجام است؟ ما در ادامه این مقاله از دندانپزشکی اسمایل استایل قصد داریم مطالب کاملی در این باره برای شما بیان کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سن لمینت دندانمنظور از لمینت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از آنکه به توضیح بهترین زمان برای لمینت دندان بپردازیم، تصمیم داریم تا به‌صورت مختصر مواردی دررابطه‌با لمینت دندان ارائه دهیم.

  • منظور از لمینت دندان روکش‌های مخصوص و منحصربه‌فردی است که با استفاده از مواد خاص دندانپزشکی تولید شدهاست
  • هدف این روش زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند با لمینت، پوشش مشکلات متعددی همچون لک‌های دندان است.
  • به این موضوع توجه داشته باشید که لمینت دندان تنها برای زیبایی در نظر گرفته می‌شود و به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید به‌عنوان یک درمان دائمی روی آن حساب کنید.

در چه سنی می‌توان برای انجام لمینت دندان اقدام کرد؟

به این موضوع توجه داشته باشید که نظر اکثر دندانپزشکان دررابطه‌با سؤال مطرح شده این است که تا زمان بالغ‌نشدن فرد نباید برای انجام لمینت اقدام کرد. به بیان دیگر، مناسب‌ترین سن برای انجام لمینت دندان حداقل ۱۸ سال است. چرا که در چنین شرایطی نیز رشد دندان‌های فرد به طور کامل متوقف شده و در این زمان لمینت دندان با اطمینان بیشتری انجام می‌شود.

در حالت کلی می‌توان این نکته را بیان کرد که انجام لمینت دندان با محدودیت سنی خاصی روبرو نیست و با درنظرگرفتن سن افراد، شکل و نوع اعمال ارائه این خدمات از سوی دندانپزشکی کمی تفاوت خواهد داشت. باتوجه‌به گفته برخی از دندانپزشکان، معمولاً افرادی که بازه سنی آنها زیر ۱۸ سال است گزینه مناسبی برای انجام لمینت نیستند، پس می‌توان به این نتیجه رسید که ۱۸ سالگی یک پاسخ مناسب و قطعی برای پاسخ به سؤال که لمینت دندان از چه سنی است، می‌باشد.

برای انجام لمینت حرفه­ای تحت نظر دکتر امیرحسین ابوالبشری همین حالا می‌توانید در سایت ما نوبت رزرو کنید!

در سنین پایین برای نوجوانان از چه روشی به‌عنوان جایگزین لمینت استفاده می‌شود؟

قطعاً بنا به دلایل متعدد و مختلف برخی از نوجوانان در سنین پایین احتیاج دارند جهت زیباسازی دندان‌های خود یکی از روش‌های موجود را انتخاب کنند، اما در اینجا چند روش متفاوت برای جایگزین لمینت در سنین پایین در نظر گرفته شده که عبارتند از:

  • ارتودنسی

اگر قصد نظم‌دادن و ردیف‌کردن دندان‌های خود را دارید، ارتودنسی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد و در سنین ۱۰ الی ۱۴ سالگی نیز امکان انجام آن وجود دارد. دهان و فک در این بازه سنی هنوز هم مراحل رشد خود را طی کرده و در چنین شرایطی نیز فک و ناحیه اطراف دهان در این زمان گسترش‌یافته و بزرگ‌تر می‌شوند.

  • کامپوزیت دندان

برخلاف لمینت در کامپوزیت دندان به‌هیچ‌وجه آسیبی به مینای دندان وارد نخواهد شد و آن را نمی‌تراشند. پس در چنین شرایطی هر یک از افراد در سنین پایین نیز می‌توانند برای انجام کامپوزیت اقدام کنند. اگر در مورد تفاوت این دو روش زیبایی نمی‌دانید، مقاله فرق لمینت و کامپوزیت را مطالعه کنید.

آیا افزایش سن تأثیری در کیفیت لمینت به دنبال دارد؟

زمانی که به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کنید پیش از هر چیزی اولین و مهم‌ترین قدم دندانپزشک جهت انجام لمینت، ارزیابی کامل و دقیق دهان و دندان افراد است. به هر میزانی که سن افراد و دندان تحت درمان بزرگ‌تر باشد، قطعاً محفظه پالپ محل قرارگیری عصب دارای اندازه کوچک‌تری است. این مورد می‌تواند در نهایت باعث ایجاد حساسیت یا خطر کمتری برای ریشه‌های دندان شود. پس به این نتیجه خواهیم رسید که انجام لمینت در سنین بالاتر عوارض جانبی کمتری را برای فرد به جا می‌گذارد.

لمینت متحرک دندان برای چه سنی مناسب است؟

در وهله اول باید این نکته را بیان کنیم که این نوع روکش لمینت نیز یک روش دائمی محسوب نمی‌شود. اگر قصد شما از انجام لمینت پوشاندن نواقص دندان به طور موقت است، استفاده از لمینت متحرک می‌تواند راهکاری مناسب به‌حساب آید.

اما در پاسخ به این سؤال که لمینت متحرک برای چه سنی مناسب است باید بیان کنیم این نوع روکش که به‌عنوان اسنپ اسمایل نیز شناخته می‌شود یک سری مزایا و معایب خاص خود را به دنبال دارد. اما برای آن دسته از افرادی که سن آنها هنوز برای انجام لمینت سرامیکی مناسب نیست می‌تواند روش بهتری باشد، چرا که دندانپزشک اقدامی جهت تراشیدن مینای دندان نمی‌کند.

بهترین زمان برای لمینت دندان

کلام آخر

تمامی نکات لازم دررابطه‌با این موضوع که لمینت دندان از چه سنی است را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید به توضیح این موضوع نیز بپردازیم که تنها داشتن اطلاعات دررابطه‌با بازه سنی جهت انجام لمینت دندان کافی نیست. در این باره شما باید دقت کنید که این کار توسط یک دندانپزشک حرفه‌ای و ماهر در این زمینه انجام شود. لمینت دندان با حساسیت‌های بسیار خاص و ویژه‌ای روبرو است که در صورت نادیده‌گرفتن هر یک از مراحل موجود ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای افراد به وجود آید. در این زمینه به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به تیم شناخته شده و معتبر اسمایل استایل مراجعه فرمایید و از این طریق نیز مشاوره‌های لازم را دریافت بفرمایید؛ دندانپزشکی اسمایل استایل متشکل از بهترین فوق تخصصان زیبایی دندان در تهران می باشد.

سؤالات متداول

  • لمینت دندان از چه سنی قابل انجام است؟

در پاسخ به این سؤال باید بیان کنیم که نظرات گوناگون و متفاوتی دراین‌رابطه وجود دارد، اما در حالت کلی پیشنهاد می‌شود که افراد بالای ۱۸ سال جهت انجام این کار به دندانپزشکی مراجعه کنند.

  • هزینه لمینت متحرک دندان به چه صورت محاسبه می‌شود؟

معمولاً هزینه‌ای که برای لمینت متحرک در نظر گرفته می‌شود نسبت به نوع دائمی پایین‌تر است و برای انجام لمینت متحرک محدودیت‌هایی همچون رعایت سن وجود ندارد.

  • آیا انجام لمینت برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است؟

هیچ ممنوعیتی در انجام لمینت دندان وجود ندارد و فقط طبق نظرات و آمارهای به‌دست‌آمده این کار برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد