عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نیز مانند هر عمل دیگری می‌تواند عوارض خاص خود را داشته باشد. پیش از هر چیزی باید بیان کنیم ایمپلنت، فلزی از جنس تیتانیوم است که آن را داخل استخوان فک قرار می‌دهند و روی آن را نیز به کمک پروتزی همچون روکش می‌پوشانند. دندان و جای خالی آن تأثیر منفی روی عملکرد و زندگی شما می‌گذارد، خصوصاً اگر مربوط به قسمت جلو باشد. در چنین مواقعی کاشت ایمپلنت می‌تواند بهترین راهکار باشد. معمولاً کاشت ایمپلنت در اکثر مواقع یا می‌توان گفت به میزان ۹۸ درصد با موفقیت انجام می‌شود. اما در برخی مواقع نیز ممکن است بنا به دلایل متفاوت و گوناگون عوارض خطرناک ایمپلنت شامل حال آن‌ها شود. البته به‌طورکلی این موضوع شامل تعداد بسیار کمی از افراد می‌شود. اگر می‌خواهید دررابطه‌با خطرات ایمپلنت دندان موارد لازم را بدانید پیشنهاد می‌دهیم که حتماً در ادامه این مقاله از اسمایل استایل ما را همراهی کنید.

عوارض ایمپلنت دندان شامل چه مواردی می‌شود؟

پس از اتمام ایمپلنت دندان، ممکن است دچار یک سری عوارض شوید. در صورت رخ‌دادن چنین موضوعی پیشنهاد می‌دهیم سریعاً به دندانپزشک مراجعه بفرمایید. اما این موارد عبارت‌اند از:

1- شل‌شدن ایمپلنت در دهان

یکی از مواردی که به‌عنوان شایع‌ترین عوارض ایمپلنت دندان تلقی می‌شود، شل‌شدن آن است. چنانچه استخوان به میزان کافی جهت جای‌گیری و حفظ ایمپلنت قوی نباشد، این امکان وجود دارد که با شل‌شدن آن روبرو شوید. علاوه بر این مورد مشکلات متعدد دیگری همچون ضربه به‌صورت، افزایش سن، کشیدن سیگار و جویدن مکرر و متعدد اجسام سفت به‌وسیله ایمپلنت شل‌شدن آن را به دنبال دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت رخ‌دادن چنین مشکلی اولین و مهم‌ترین اقدام شما باید مراجعه به دندانپزشک باشد. در صورت عدم انجام این کار ممکن است با عوارض و آسیب‌های جبران‌ناپذیر دیگری روبرو شوید.

شل‌شدن ایمپلنت در دهان

2- خونریزی از ناحیه لثه

خونریزی از لثه به‌عنوان یکی دیگر از عوارض ایمپلنت به عنوان یک روش زیبایی دندان به‌حساب می‌آید. البته پس از پشت سر گذاشتن مراحل عمل این امکان وجود دارد که خونریزی به‌صورت جزئی و موقت باشد. اما چنانچه این موضوع ادامه داشت و خونریزی نیز به‌هیچ‌وجه متوقف نشد، باید به آن توجه کنید. معمولاً این عوارض ایمپلنت که با خونریزی از لثه همراه است، علائمی همچون درد، ناراحتی معده و غیره دارد.

3- رخ‌دادن عفونت در اطراف ایمپلنت

معمولاً بروز عفونت در اطراف ناحیه ایمپلنت به‌عنوان یکی از موارد فوق‌العاده مهم و نگران‌کننده به‌حساب می‌آید. این مشکل در بازه زمانی بسیار کوتاهی پس از کاشت ایمپلنت یا حتی پس از ماه‌ها و سال‌ها بنا به دلایل مختلف و گوناگون رخ می‌دهد. بروز عفونت در اطراف ایمپلنت علائم خاصی همچون خونریزی، قرمزی، تورم، خروج چرک و بوی بددهان را به دنبال دارد. در چنین مواقعی و بروز هر یک از علائم نام‌برده‌شده لازم است که با دندانپزشک خود مشورت نمایید. همچنین باید بدانید که بروز عفونت تا حد زیادی به مراقبت های شما نیز بستگی دارد.

 

تاثیرات منفی ایمپلنت دندان4- جابه‌جایی ایمپلنت به‌صورت جزئی

با درنظرگرفتن این موضوع که طی انجام استئواینتگریشن، ایمپلنت را به‌صورت کامل به استخوان جوش زده و احاطه می‌کنند، اما باز هم این امکان وجود دارد که به دلیل برخی موارد همچون جویدن خوراکی‌های سفت‌وسخت یا خوردن ضربه به‌صورت، ایمپلنت یک جابه‌جایی جزئی داشته باشد. در علم پزشکی این قضیه میکرو نام دارد، چرا که به‌صورت جزئی رخ می‌دهد.

لازم به ذکر است بیان کنیم که حرکت و جابه‌جایی ایمپلنت در دهان مشخص و قابل‌مشاهده نیست و فرد نمی‌تواند حس کند ایمپلنت شل شده یا قرار است بیفتد. معمولاً راه متوجه‌شدن این موضوع به این صورت است که شما یک درد جزئی در سایر دندان‌ها یا فشار به دندان‌های کناری را احساس می‌کنید.

البته این مورد به‌عنوان یک عوارض در نظر گرفته نمی‌شود، اما چنانچه به این موضوع توجهی صورت نگیرد شل‌شدن ایمپلنت و شکستن آن را به دنبال خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم مراحل ایمپلنت دندان را از دست ندهید!

5- داشتن آلرژی نسبت به اجزای ایمپلنت

مشکل نام‌برده‌شده به‌عنوان یکی از عوارض خطرناک ایمپلنت تلقی می‌شود و در صورت بروز می‌تواند بسیار اذیت‌کننده باشد. در بسیاری از مواقع این مشکل پیش‌آمده که برخی از افراد به جنس پایه ایمپلنت واکنش نشان داده و نسبت به آن حساسیت داشته باشند. البته جای نگرانی نیست، چرا که اگر این مشکل به‌موقع تشخیص داده شود امکان استفاده از ایمپلنت به کمک پایه‌ای از جنس دیگر وجود دارد. اما در صورت نادیده‌گرفتن این مسئله و ادامه فرایند کاشت واکنش بسیار شدید آلرژیک به وجود می‌آید.

علائم داشتن آلرژی نسبت به اجزای ایمپلنت شامل تغییر طعم دهان، گزگز کردن زبان و لثه، به‌وجودآمدن تورم در ناحیه ایمپلنت و غیره است.

آیا ایمپلنت باعث سرطان می‌شود؟

در بسیاری از مواقع این مشکل به وجود آمده که افراد باتوجه‌به سابقه سرطان در خانواده سبک زندگی فوق‌العاده ساده و سالمی را در پیش بگیرند. به همین دلیل نیز سعی می‌کنند از انجام درمان ایمپلنت خودداری کنند.

اما در پاسخ به سؤال مطرح شده باید بیان کنیم که در حالت کلی کارسینومای دهانی با التهاب لثه که در اثر انجام ایمپلنت به وجود می‌آید دو موضوع کاملاً جدا از یک هستند.

این مورد تنها زمانی امکان‌پذیر است که بافت نرم لثه تحریک شده و در نهایت استخوان نیز به جذب ایمپلنت بپردازد. محققان معتقدند که در بسیاری از مواقع اشتباه‌گرفتن التهاب به‌جای کارسینومای دهانی و برعکس، باعث به‌وجودآمدن شایعاتی دررابطه‌با کاشت ایمپلنت و سرطان می‌شود.

بهترین دندانپزشکی تهران برای ایمپلنت دندان

در این مقاله مطالبی دررابطه‌با عوارض ایمپلنت دندان در اختیار شما قرار داریم. در این قسمت لازم است بیان کنیم که این عوارض در تعداد بسیار کمی از افراد رخ می‌دهد. اما در برخی مواقع نیز ممکن است این مشکل تنها به دلیل عدم حرفه‌ای بودن دندانپزشک به وجود آید. پس به این موضوع توجه داشته باشید که برای کاشت ایمپلنت و با درنظرگرفتن حساسیتی که به دنبال دارد نباید، به هر مطب و دندانپزشکی اعتماد کرد. اسمایل استایل به‌عنوان یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین تیم‌های دندانپزشکی آمادگی ارائه بهترین خدمات را به شما کاربران گرامی دارد. به عبارتی، ما سال‌ها تلاش در زمینه ایمپلنت دندانی را در اختیار شما قرار داده و بهترین و باکیفیت‌ترین ایمپلنت دندانی را با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا توسط  دکتر محمدرضا ابوالبشری، انجام می‌دهیم. چنانچه دغدغه شما کاشت ایمپلنت دندانی بسیار باکیفیت است، همین حالا نوبت رزرو کنید و از خدمات مجموعه ما بهره‌مند شوید تا لبخندی زیبا و جسورانه را به شما هدیه دهیم.

ایمپلنت دندان در دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستریسؤالات متداول

در چه زمانی می‌توان برای انجام ایمپلنت مراجعه کرد؟

معمولاً هنگامی که بنا به دلایلی مجبور به کشیدن دندان خود شوید، انجام ایمپلنت بهترین راه است.

آیا افرادی که قبلاً دچار سرطان شده‌اند امکان انجام ایمپلنت را دارند؟

باتوجه‌به مواردی که دراین‌بین وجود دارد، در وهله اول متخصص ایمپلنت (دکتر محمدرضا ابوالبشری) باید شرایط کلی دندان شما را معاینه کرده و سپس تصمیم نهایی را بگیرد.

رابطه بین ایمپلنت و سرطان به چه صورت است؟

معمولاً کاشت ایمپلنت برای تمام افراد با موفقیت روبرو نیست. آن دسته از افرادی که به سرطان مبتلا هستند پیش از انجام این کار باید با متخصص ایمپلنت مشاوره لازم را داشته باشند.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد