لمینت متحرک دندان چیست؟ +مزایا و معایب

لمینت متحرک دندان

لمینت متحرک دندان چیست؟ +مزایا و معایب

لمینت متحرک دندان یا همان  اسنپ اسمايل نوعی روکش موقتی است که آن را همچون یک روکش و کاور روی دندان‌ها قرار می‌دهند تا ظاهر نامطلوب آن را به‌طورکلی از بین برده و بپوشاند. لمینت متحرک به‌عنوان یک روش سریع و ساده جهت از بین‌ بردن عوارض ظاهری دندان‌ها به‌حساب می‌آید که امروزه نیز محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد پیدا کرده است.

این لمینت از هزینه بسیار مناسبی برخوردار بوده و بدون جراحی به‌عنوان یک رقیب جدی برای سایر لمینت‌ها به‌حساب می‌آید. لازم به ذکر است بیان کنیم که این نوع لمینت مانند دیگر لمینت‌ها جنبه درمانی ندارد و فقط به‌عنوان یک کاور عمل می‌کند که ظاهر دندان‌ها را سفید زیبا خواهد کرد. در ادامه این مقاله از دندانپزشکی اسمایل استایل مطالب کامل‌تری بیان خواهیم کرد پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مقایسه لمینت متحرک دندان با سایر لمینت‌های دیگر

انواع مختلفی از لمینت دندان وجود دارد که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را به همراه دارند. از جمله روش‌های متفاوت لمینت دندان شامل موارد زیر می‌شود.

• لمینت متحرک دندان

لمینت متحرک به‌عنوان نوعی پلاک است که تنها در چند دقیقه این قابلیت را دارد تا یک لبخند زیبا را به شما هدیه نماید. این نوع لمینت که آن را از رزین دندانپزشکی می‌سازند فوق‌العاده نازک و بدون تزریق آمپول یا حتی تراش دندان صورت می‌گیرد.

با استفاده از لمینت متحرک این امکان فراهم است تا بسیاری از مشکلات ظاهری دندان‌ها مانند نامرتب بودن، فاصله، شکستگی و بدرنگی و غیره را برطرف کنید. البته به‌عنوان یک روش موقت بوده و دارای جنبه درمانی نیست.

اسنپ اسمايل

• کامپوزیت

همان‌طور که متوجه شدید روش‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز برای لمینت دندان وجود دارد که دارای جنبه زیبایی و درمانی هستند. کامپوزیت دندان به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها در نظر گرفته شده که برای روکش کردن دندان از آن استفاده خواهد شد. در نهایت روکشی از جنس کامپوزیت را روی آن قرار می‌دهند. این روش دارای سرعت بالایی بوده و تقریباً در یک جلسه آن را انجام می‌دهند.

کامپوزیت دندان

• لمینت پرسلین و پالاتال

لمینت پرسلین به‌عنوان یک کاور نازک در نظر گرفته شده که دارای عمر تقریباً طولانی و پس از درمان مشکلات به وجود آمده برای دندان، آن را روی دندان قرار می‌دهند؛ این روش لمینت از طول عمر بالایی نیز برخوردار است. روکش‌های پالاتال جهت زیبایی دندان مورداستفاده قرار می‌گیرد و معمولاً روی سطوح داخلی دندان استفاده خواهد شد.

لمینت دندان smilestyle

نظر متخصصین در مورد لمینت متحرک دندان چیست؟

یکی از نکات مهم و حائز اهمیت دررابطه‌با لمینت متحرک دندان، زیبایی و رنگ سفید آن است. با درنظرگرفتن این موضوع که پوشش‌های سرامیکی لمینت باتوجه‌به قالب دندان هر فرد ساخته می‌شود تفاوت آن‌چنانی با رنگ طبیعی دندان‌ها ندارد و تشخیص آن تقریباً کار مشکلی است.

هر یک از روش‌هایی که برای زیبایی دندان در نظر گرفته می‌شود دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که لمینت متحرک نیز از این قاعده مستثنا نیست و در ادامه برخی از آن‌ها را به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد.

  • لمینت متحرک به‌عنوان سریع ترین روش جهت رسیدن به دندان‌های زیبا در بازه زمانی کوتاه است است.
  • استفاده از لمینت متحرک فوق‌العاده آسان و حتی خود فرد نیز امکان استفاده از آن را دارد.
  • مشکلات ظاهری دندان با استفاده از لمینت متحرک به بهترین نحو ممکن برطرف خواهد شد، اما ممکن است ظاهر دندان‌ها مصنوعی به نظر برسد.
  • یکی دیگر از مزیت‌های ویژه لمینت متحرک عدم استفاده از تزریق بی‌حسی درد و خونریزی و بدون تراشیدن دندان صورت می‌گیرد. عوارض پس از جراحی دندان نیز برای آن وجود ندارد.
  • از نظر اقتصادی نیز استفاده از لمینت متحرک می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد.
  • لمینت متحرک می‌تواند مانع از آسیب رسیدن بیشتر به دندان‌ها شود.
  • با استفاده از این روش می‌توانید به یک‌رنگ ثابت و یک‌دست برای دندان‌های خود برسید.

روش نصب لمینت متحرک به چه صورت است؟

نصب و استفاده از لمینت متحرک فوق‌ العاده آسان بوده و بیمار این قابلیت را دارد تا در هر زمانی که می‌خواهد آن را روی دندان‌های خود نصب کند. در حالت کلی دارای سه مرحله است که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

  • در وهله اول آن را به مدت ۲ دقیقه درون آب جوش قرار می‌دهند تا لمینت به طور کامل نرم و شکل‌پذیر شود.
  • در مرحله دوم لازم است لمینت متحرک را از آب جوش درآورده و در داخل آب‌ خنک بشویید.
  • در نهایت نیز می‌توانید لمینت متحرک را روی سطح خارجی دندان خود قرار داده و فشار دهید.

پس از آنکه لمینت متحرک را روی دندان‌ها قرار دادند، محکم شده و تا هر زمانی که آن را با فشار از دندان جدا نکنید به‌هیچ‌عنوان تکان نمی‌خورد.

قیمت لمینت دندان متحرک
قیمت لمینت دندان متحرک

استفاده از لمینت متحرک برای چه افرادی مناسب است؟

لمینت متحرک می‌تواند برای آن دسته از افرادی که نسبت به مشکلات ظاهری دندان که شامل بدرنگی، به‌هم‌ریختگی، فاصله‌های بین آن‌ها، شکستگی و بدفرمی آن حساس هستند بهترین و مناسب‌ترین گزینه به شمار آید.

  • لازم به ذکر است بیان کنیم که تأثیر این‌گونه از لمینت‌ها کاملاً موقتی و دارای جنبه زیبایی است. پس آن دسته از افرادی که از یک سری مشکلات مانند خرابی، ریشه‌ها و پوسیدگی دندان به‌شدت رنج می‌برند نباید به‌هیچ‌عنوان سراغ این روش بروند.
  • علاوه بر این مورد لمینت متحرک برای کسانی که قصد دارند در زمانی کوتاه و با کمترین هزینه ممکن دندان‌های زیبا و فارغ از هرگونه مشکل داشته باشند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
  • همچنین اگر به ظاهر دندان‌هایتان حساس هستید و دوست دارید ظاهری طبیعی، اما زیبا داشته باشند، لمینت متحرک خیلی برای شما مناسب نخواهد بود؛ برای دستیابی به بهترین ظاهر ممکن، بهتر است از یک فوق تخصص زیبایی دندان ماهر برای لمینت کمک بگیرید.
تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل

قیمت لمینت دندان متحرک

در رابطه با قیمت لمینت دندان متحرک باید بیان کنیم که با توجه به فاکتورهای متعدد و گوناگون روبرو است. برای این کار لازم است در وهله اول به کلینیک دندانپزشکی مد نظر مراجعه کنید و پس از پشت سر گذاشتن مراحل مشاوره با در نظر گرفتن مواردی همچون کیفیت کار لابراتوار، میزان مهارت و تخصص دندانپزشک، مواد مصرفی و غیره می‌تواند متفاوت باشد.

لمینت سرامیکی در تیم حرفه‌ای و معتبر اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با لمینت متحرک دندان موارد لازم را در اختیار شما قرار دادیم. در این قسمت نیز باید بیان کنیم که لمینت متحرک به‌عنوان یک روکش موقت است که و می‌تواند برخی عیوب ظاهری نامطلوب دندان‌ها را بپوشاند.

انجام این روش نیز امروزه محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد پیدا کرده و باتوجه‌به قیمت ارزان و بدون نیاز به جراحی به‌عنوان یک رقیب جدی برای سایر لمینت‌ها در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که دندان‌ها با حساسیت بسیار زیادی روبرو هستند و برای انجام هر یک از روش‌های لمینت دندان تخصص و مهارت بسیار بالایی احتیاج است، باید از تیمی حرفه‌ای کمک بگیرید؛ چنانچه قصد انجام لمینت توسط دکتر امیرحسین ابوالبشری را دارید، همین حالا رزرو نوبت انجام دهید.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد