معرفی انواع جدیدترین جراحی‌ های زیبایی دندان

معرفی انواع جدیدترین جراحی‌ های زیبایی دندان

در زمان گذشته اکثر جراحان سعی می‌کردند تمرکز خود را روی مشکلات دندان و ترمیم آن قرار دهند. اما تقریباً چندین سال است که دندانپزشکان علاوه بر رفع مشکلات به وجود آمده دندان، به زیبایی آن‌ها نیز توجه بسیار زیادی دارند. جراح دندانپزشک زیبایی دندان نقش بسیار مهم و اساسی در زیباسازی دندان‌ها و بازگشت اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته دارد. این کار معمولاً با استفاده از مواد و تجهیزات گوناگون و متفاوتی همچون انواع مختلف روکش‌ها، لمینت و غیره انجام می‌شود. با درنظرگرفتن استقبالی که از انواع جراحی و زیبایی دندان صورت‌گرفته، تکنیک‌ها و مواد مورداستفاده برای انجام این کار در هر بازه زمانی کوتاه به‌روزرسانی و بهتر از قبل خود می‌شود. در میان تمام جراحی‌هایی که برای دندان صورت می‌گیرد، جراحی زیبایی دندان جلو یک درخواست فوق‌العاده پرتکرار از سوی مراجعه‌کنندگان به کلینیک تخصصی ما است. در ادامه این مقاله از سایت اسمایل استایل موارد کامل‌تری دررابطه ­با جراح دندانپزشک زیبایی دندان و انواع جراحی‌ها بیان خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

جراح دندانپزشک زیبایی دندان باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

جراحی و زیبایی دندان می‌تواند با رفع مشکلات به وجود آمده ترکیب چهره شما را بسیار زیباتر از قبل کند. چنانچه این کار توسط یک جراح متخصص انجام نشود، هرگز به فرم دلخواه خود نمی‌رسید. پس مراجعه به دندانپزشکی که صلاحیت انجام این کار را داشته باشد از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت به‌حساب می‌آید. دو مورد مهمی که دندانپزشک باید روی آن‌ها تسلط داشته باشد عبارت‌اند از:

  • آشنایی دقیق و کامل با تمام تکنیک‌های ترمیم و جراحی زیبایی دندان. علاوه بر این مورد باید بتواند با در نظر گرفتن موارد مهمی همچون نوع دندان، ویژگی‌ها و شرایط بیمار نتیجه‌ای دلخواه و کاملاً مناسب به جا بگذارد.
  • داشتن مهارت کافی در زیبایی‌شناسی و درک بالایی از آن به عنوان یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در جراحی زیبایی دندان تلقی می‌شود.

نکته!

چنانچه اطمینان حاصل کنید که جراح دندانپزشک زیبایی دندان تضمین‌کننده بهبود ظاهر و اصلاح طرح لبخند می‌شود، می‌توانید بدون هر نگرانی این کار را به او بسپارید. برای راحتی شما، ما بهترین بهترین فوق تخصصان زیبایی دندان در تهران را معرفی کرده ایم.

جراحی‌های زیبایی دندان شامل چه مواردی می‌شود؟

معمولاً هدف کلی دندانپزشکان از انجام جراحی زیبایی دندان شامل اضافه‌کردن یا حذف موادی از دندان می‌شود. درهرصورت شما با انجام این کار می‌توانید به رفع نقص به وجود آمده بپردازید، اما انواع مختلفی از جراحی زیبایی دندان شامل موارد زیر می‌شود.

جراحی پریودنتال یا عقب رفتن لثه

معمولاً آن دسته از افرادی که ظاهر دندان آن‌ها کوتاه است باید جهت بالابردن خط لثه و حذف یک مقدار اضافه از خط لبخند به جراح زیبایی دندان مراجعه بفرمایند. هدف اصلی دندانپزشک از انجام این عمل زیبایی بلندکردن عاج است. به کمک این جراحی شاهد بهبود ظاهر لثه‌های خود خواهید بود. برای انجام آن نیز مقداری از بافت لثه را برمی‌دارند و سپس به تغییر شکل استخوان‌های زیرین می‌پردازند. جراحی زیبایی به‌عنوان یک عمل کاملاً ساده به شمار می‌آید و آن را با استفاده از بی‌حسی انجام می‌دهند.

توجه: به این موضوع توجه داشته باشید که پیش از مراجعه برای عمل لازم است که حتماً دندانپزشک مدنظر تمام اندازه‌گیری‌های لازم را به‌وسیله عکس‌برداری یا مدل‌سازی سه‌بعدی انجام دهد. با پشت سر گذاشتن مراحل نام‌برده‌شده جراحی به‌صورت دقیق‌تر انجام خواهد شد و شما می‌توانید به نتیجه دلخواه و مطلوب برسید.

جراحی زیبایی دندان جلو پریودنتالاستفاده از روکش‌های زیبایی

چنانچه مشکل به وجود آمده برای دندان در سطح آن باشد، دندانپزشک سعی می‌کند برای رفع این موضوع و بهبود ظاهر دندان‌ها از روکش‌های زیبایی همچون لمینت یا حتی ونیر کامپوزیت استفاده کند. ما در مقاله ای به صورت اختصاصی، انواع روکش های دندان را معرفی کرده ایم؛ در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع دارید، حتما آن را مطالعه کنید.

زیبایی دندانارتودنسی

شاید بارهاوبارها افرادی را مشاهده کرده باشید که دندان‌های آن‌ها در جایگاه درست خود قرار نگرفته‌اند. در چنین مواردی استفاده از درمان ارتودنسی می‌تواند بهترین راهکار موجود باشد. معمولاً در این روش جراح دندانپزشک سعی می‌کند با قراردادن براکت‌های مخصوص باعث ایجاد فشار به دندان‌ها شود. از این طریق نیز دندان‌ها در یک موقعیت جدید که ظاهر و تناسب بهتری با لثه دارند قرار می‌گیرند. ارتودنسی این قابلیت را به دنبال دارد تا مشکلاتی همچون عدم تناسب و قرارگیری دندان‌ها به طور صحیح و گازگرفتن دندان را رفع کند. دررابطه‌با دوره درمان ارتودنسی نیز باید بیان کنیم باتوجه‌به وضع لثه و دندان‌های شما ممکن است از چند ماه تا چند سال ادامه داشته باشد.

ارتودنسیجراحی زیبایی دندان جلو

به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار در حیطه دندانپزشکی است. ترمیم و زیبایی دندان‌های جلو برای افراد دارای اهمیت بالایی است، چرا که در زمان صحبت و لبخندزدن دندان‌های جلو در معرض دید افراد قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که اکثر جراحی‌هایی که برای زیبایی دندان صورت می‌گیرد معمولاً مربوط به دندان‌های جلویی هستند.

انواع جراحی‌های زیبایی دندان به کمک دندانپزشک‌های حرفه‌ای اسمایل استایل دنتیستری

همه چیز دررابطه‌با جراح دندانپزشک زیبایی دندان را در اختیار شما قرار دادیم. در انتها نیز باید بیان کنیم که اگر از ظاهر دندان‌های خود رضایت کامل ندارید، بهترین و مناسب‌ترین راهکار انجام جراحی مربوطه برای رفع مشکل به وجود آمده است. به این موضوع توجه داشته باشید که این کار با حساسیت‌های بسیار زیادی روبرو است. پس بهتر است این کار را به یک جراح متخصص در این زمینه بسپارید.

در پایان باید بیان کنیم که شما می‌توانید درخصوص جراحی و زیبایی دندان و جهت انجام مشاوره رایگان به مطب دندانپزشکی اسمایل استایل ما مراجعه بفرمایید. جراحان مجموعه ما (دکتر امیرحسین ابوالبشری و دکتر محمدرضا ابوالبشری) این قابلیت را دارند تا انواع جراحی‌های مربوط به دندان را باظرافت و تجهیزات بسیار پیشرفته انجام دهند. چنانچه قصد انجام خدمات مربوط به دندانپزشکی را دارید، ابتدا از طریق صفحه گالری نمونه کارهای انجام شده در مطب ما را مورد بررسی قرار داده و سپس رزرو نوبت را انجام دهید.

جراح دندانپزشک زیبایی دندانسؤالات متداول

  1. هدف از انجام جراحی‌های زیبای دندان چیست؟

زمانی که فرم نامناسب دندان‌ها لثه یا فک باعث به‌هم‌ریختن ترکیب زیبایی صورت شود، در چنین مواقعی جراحی زیبایی دندان می‌تواند بهترین راهکار باشد.

  1. آیا انجام جراحی‌های زیبایی برای دندان به‌صورت دائمی است؟

بله درمان ارتودنسی، جراحی فک پایین و بالا، جراحی پریودنتال و غیره کاملاً دائمی هستند و پس از انجام می‌توانید اطمینان داشته باشید که به همان صورت باقی خواهد ماند. البته این موضوع تا حدود زیادی به جراح مدنظر و مراقبت‌های پس از عمل نیز بستگی دارد.

  1. در چه مواقعی از انواع روکش برای دندان استفاده می‌شود؟

معمولاً در هر زمانی که دندان‌ها ظاهری نامناسب داشته باشند روکش‌هایی همچون لمینت یا کامپوزیت مورداستفاده قرار می‌گیرند.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد