همه چیز در مورد بلیچینگ دندان | مزایا، عوارض و روش‌ها

همه چیز در مورد بلیچینگ دندان | مزایا، عوارض و روش‌ها

اطلاعات کافی و دقیق دررابطه‌با بلیچینگ دندان به شما کمک می‌کند تا قبل از مراجعه برای انجام این کار تمام موارد لازم را مورد بررسی قرار دهید. بلیچینگ دندان به معنای رنگ‌بری یا همان سفید کردن دندان‌ها است. مصرف مواد غذایی مختلفی مانند چای، قهوه، توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، ادویه‌ها و برخی عادت‌های رفتاری مانند سیگارکشیدن به‌مرورزمان زردشدن رنگ دندان‌ها را به دنبال دارد. در این مواقع با مطلع بودن از همه چیز در مورد بلیچینگ می‌توانید باعث رفع زردی دندان‌ها شوید.

داشتن دندان‌های سفید و شفاف در لبخند و افزایش اعتمادبه‌نفس نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی به دنبال دارد. بلیچینگ دندان به‌عنوان یکی از روش‌های اصلاح طرح لبخند به‌حساب می‌آید و باتوجه‌به اینکه یک روش نسبتاً جدید نیز محسوب می‌شود دررابطه‌با آن مطالب بسیار خاص و منحصربه‌فردی وجود دارد. در ادامه این مطلب از سایت اسمایل استایل در خصوص بلیچینگ دندان تمامی نکات لازم را شرح می‌دهیم.

بلیچینگ دندان در اسمایل استایل

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین خدمات در حیطه دندانپزشکی زیبایی تلقی می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند رنگ‌دانه‌های غیرطبیعی که روی سطح دندان قرار گرفته و به آن چسبیده از بین ببرند. این شیوه درمانی قابلیت دارد تا تمام لک‌ها و رنگ‌های ایجاد شده را پاک کند.

در زمان شروع فرایند بلیچینگ دندانپزشک با استفاده از مواد شیمیایی که دارای غلظت زیادی نیز هستند در داخل مطب و در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند دندان‌های شما را سفید کند. یک نکته جالب و مهم دررابطه‌با بلیچینگ دندان وجود دارد و آن هم این است که روکش‌ها و ایمپلنت دندان به کمک این روش سفید نخواهند شد.

یکی دیگر از موارد مهمی که دررابطه‌با همه چیز در مورد بلیچینگ دندان صدق می‌کند این است که در این روش هیچ ماده و روکشی به دندان‌ها اضافه نمی‌شود و تنها از مواد شیمیایی مخصوص و ویژه جهت سفید کردن دندان‌ها استفاده خواهد شد. تأثیر این روش نیز به جنس دندان‌ها و میزان تغییر رنگ و زردی آن‌ها بستگی دارد.

بلیچینگ دندان چیست؟

انواع روش‌های مختلف بلیچینگ دندان به چه صورت است؟

اکثر افراد این طرز فکر را دارند که دو فرایند بلیچینگ و سفیدکردن دندان‌ها به یک صورت هستند، اما در حقیقت باید بگوییم که این دو مورد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. سفیدکردن دندان‌ها فقط یک روش ترمیم دندان سیاه شده ساده است که به کمک روش‌های خانگی نیز می‌توانید آن را انجام دهید، اما بلیچینگ دندان کمی پیچیده‌تر و کاربردی‌تر است.

در حالت کلی چند انواع روش بلیچینگ دندان شامل: آفیس بلیچینگ یا انجام بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی، هوم بلیچینگ یا بلیچ دندان در خانه، پاور بلیچینگ یا بلیچینگ فوری می­شود. در ادامه سعی می‌کنیم توضیحات کامل‌تری دررابطه‌با همه چیز در مورد بلیچینگ دندان ارائه دهیم.

همه چیز راجع به آفیس بلیچینگ در مطب دندانپزشکی اسمایل استایل

انجام بلیچینگ دندان در مطب این روزها طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده و آنچه که باعث محبوبیت بیش از حد این روش شده سفیدشدن دندان‌ها به میزان کافی در کوتاه‌ترین زمان مدت با ماندگاری بیشتر است. انجام این پروسه توسط متخصص بلیچینگ با درنظرگرفتن بهترین و ایمن‌ترین شرایط ممکن صورت می‌گیرد. در آفیس بلیچینگ برای اینکه دندان‌ها کاملاً سفید شوند از مواد شیمیایی فوق‌العاده خاصی مانند هیدروژن پراکسید با غلظت بالا استفاده می‌شود.

نمونه کار بلیچینگ دندان
نمونه کار بلیچینگ دندان در دندانپزشکی اسمایل استایل

مراحل انجام بلیچینگ دندان توسط دکتر امیرحسین ابوالبشری

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی تقریباً فرایندی نسبتاً سریع به دنبال دارد و شاید از آنچه که شما تصور می‌کنید ساده‌تر اتفاق بیفتد. پس از مراجعه به مطب و انجام معاینات کامل توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی طی ۲ تا ۳ جلسه و بدون به‌وجودآمدن هرگونه مشکل خاصی دندان‌های شما سفید می‌شود. در این بخش از همه چیز در مورد بلیچینگ دندان توسط دکتر امیرحسین ابوالبشری، از مراحل آن نام می‌بریم.

  • در قدم اول تمیزکردن دندان‌ها انجام می‌شود.
  • چنانچه دندان‌های شما دارای جرم باشد در وهله اول آن‌ها را برداشته تا دندان‌ها کاملاً تمیز به نظر برسند.
  • قراردادن یک وسیله مخصوص دندانپزشکی جهت باز کردن دهان تنها برای ایجاد دسترسی به تمام سطح‌های مختلف دندانی
  • قراردادن ماده مخصوص روی بافت لثه تنها به این دلیل که از آن محافظت لازم صورت بگیرد و مانع از آسیب مواد سفیدکننده دندان به لثه شود.
  • قراردادن یک ژل سفیدکننده حاوی پراکسید هیدروژن روی دندان‌ها به ۱۵ الی ۳۰ دقیقه
  • در بازه زمانی که ژل سفیدکننده روی دندان‌ها قرار دارد جهت فعال‌شدن مواد سفیدکننده موجود از دستگاه خاصی به نام لایت کیور یا لیزر استفاده می‌شود. طرز کار نیز به این صورت است که نور را به ژل تابانده تا باعث فعال‌شدن هیدروژن پراکسید شود. به همین دلیل است که به این روش بلیچینگ دندان با لیزر هم گفته می‌شود.
  • باتوجه‌به درنظرگرفتن میزان زردی دندان‌ها شاید نیاز باشد که حداقل چندین بار به دندان‌ها ژل بزنند و برای هر یک نیز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان در نظر گرفته می‌شود. در هر بار ساکشن کردن ژن میزان سفیدی آن را در نظر می‌گیرند تا مطمئن شوند که طبق نظر مراجعه‌کننده دندان‌ها سفید شده است یا خیر.
  • توجه داشته باشید که اگر میزان تیرگی، زردی و تغییر رنگ دندان‌های شما زیاد باشد، ممکن است انجام بلیچینگ در یک جلسه به اتمام نرسد و دندان‌های شما سفید نشوند، پس به همین دلیل در برخی مواقع به یک یا دو جلسه دیگر نیز زمان نیاز است.
  • در پایان نیز پس از پشت سر گذاشتن دوره درمان یک کیت بلیچینگ در منزل و برای استفاده در خانه جهت افزایش‌یافتن مدت‌زمان سفید بودن دندان‌ها به شما ارائه می‌شود.
تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل

مزیت‌های انجام بلیچینگ دندان چیست؟

دانستن همه چیز در مورد بلیچینگ دندان شامل مزایا و معایب آن نیز می‌شود که ما در این قسمت قصد داریم تا برای شما از مزیت‌های ویژه آن نام ببریم.

  • از مهم‌ترین مزیت بلیچینگ دندان می‌توان به‌سرعت بالای آن اشاره کرد و علاوه بر این مورد به‌عنوان بهترین روش برای سفید کردن دندان نیز به‌حساب می‌آید. روش خانگی بلیچینگ در صورت عدم رعایت نکات و توصیه‌های دندانپزشک می‌تواند مقداری خطرناک باشد، اما بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی کاملاً ایمن و کارساز است.
  • نسبت به سایر روش‌های کامپوزیت و لمینت هزینه بسیار کمتری به دنبال دارد. شما تنها یک‌بار هزینه لازم را پرداخت می‌کنید و تا مدت‌زمان طولانی می‌توانید از این روش سفید کردن دندان بهره ببرید.
  • روش بلیچینگ دندان در مطب کاملاً بی‌خطر است.
  • در کوتاه‌ترین زمان ممکن دندان‌ها را سفید می‌کنند.
هزینه بلیچینگ دندان

پس از انجام بلیچینگ چه مراقبت‌هایی باید صورت بگیرد؟

در این قسمت از همه چیز در مورد بلیچینگ دندان باید بیان کنیم که این روش نیز مانند سایر روش‌های موجود دارای یک سری مراقبت‌های لازم است. با پشت سر گذاشتن آن‌ها می‌توانید بهترین نتیجه ممکن را از بلیچینگ دندان دریافت کنید. این مراقبت‌های ویژه عبارت‌اند از:

  • برای یک بازه زمانی باید از مصرف برخی مواد غذایی و انجام یک سری‌کارها که باعث ایجاد زردی و لکه روی دندان می‌شود به‌شدت خودداری کنید که این موارد شامل مصرف قهوه نوشابه یا کشیدن سیگار می‌شود.
  • پس از پشت سر گذاشتن مراحل بلیچینگ دندان پیشنهاد می‌دهیم که در ساعت‌های اولیه حتماً دندان‌ها و لثه‌های خود را به کمک آب گرم شستشو دهید.
  • پس از پشت سر گذاشتن یک هفته بعد از درمان بلیچینگ دندان بهتر است برای معاینه مجدد به مطب دندانپزشک مراجعه فرمایید.
  • سعی کنید از مصرف و خوردن غذاهای سرد خودداری نمایید.
  • اگر قصد میل‌کردن میوه‌هایی همچون سیب را دارید بهتر است که در وهله اول پوست آن را بگیرید.

انجام بلیچینگ دندان با بهترین مواد و دستگاه توسط تیم اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید همه چیز در مورد بلیچینگ دندان را ارائه دادیم، اما در این قسمت باید بیان کنیم که اگر به دنبال یک روش کاربردی با هزینه مناسب هستید بلیچینگ دندان می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین راهکار باشد. اما این روش نیز با حساسیت‌های خاص و ویژه خود روبرو است و اولین و مهم‌ترین مورد دررابطه‌با آن انجام این کار توسط دندانپزشک خبره و باتجربه در این زمینه است

. در بسیاری از مواقع پیش‌آمده که افراد تنها برای صرف هزینه کمتر به کلینیک زیبایی دندان مراجعه کرده‌اند که قابلیت لازم برای انجام این کار را ندارد. باید این نکته را بدانید که سلامت دندان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار و در صورت بی‌توجهی به آن ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیر زیادی به وجود آید. پس در هر شرایطی پیشنهاد می‌دهیم که در وهله اول از همه چیز در مورد بلیچینگ دندان مطلع شوید و سپس به یک مطب معتبر برای انجام این کار مراجعه بفرمایید. تیم اسمایل استایل این قابلیت را دارد تا با بهترین مواد و دستگاه بلیچینگ دندان را برای شما انجام دهد.

جهت انجام بلیچینگ دندان با دکتر امیرحسین ابوالبشری، همین حالا رزرو نوبت انجام دهید!

در حال بارگذاری ...
بلیچینگ دندان در تهران
بلیچینگ دندان در تهران

سؤالات متداول

پس از انجام بلیچینگ دندان چه مراقبت‌هایی باید صورت بگیرد؟

باید از خوردن غذاهای سفت و جویدن سیب و ماکارونی و غیره برای یک مدت‌زمان خودداری کنید. نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و نوشابه و غیره نیز باید مصرف نشوند.

هزینه بلیچینگ دندان چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه بلیچینگ می‌تواند باتوجه‌به نوع مواد و روش انتخابی شما متفاوت باشد. قطعاً انجام این روش در مطب هزینه بیشتری نسبت به بلیچینگ در منزل به همراه دارد.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد