چگونه عفونت دندان را خارج کنیم؟

چگونه عفونت دندان را خارج کنیم

چگونه عفونت دندان را خارج کنیم؟

دندان‌ها یکی از نماد‌های زیبایی چهره تلقی می‌شوند و در هر زمان که مشکلاتی همچون پوسیدگی، عفونت و غیره برای آن‌ها به وجود آید، در صورت عدم رسیدگی، این مشکل به سایر دندان‌ها نیز منتقل می­شود. زمانی که دندان دچار پوسیدگی یا آسیب­دیدگی شود، چنانچه بدون توجه و هرگونه اقدام برای درمان،  در همان حالت باقی بماند قطعاً با عفونت شدیدی روبه‌رو می‌شود. چنانچه جهت ازبین‌بردن عفونت دندان به دندانپزشک مراجعه نفرمایید، قطعاً عفونت به دیگر نقاط مختلف بدن سرایت کرده که عارضه‌های جدی‌تری برای شما به وجود می‌آورد. عفونت دندان با درد شروع می‌شود و چنانچه پوسیدگی آن بیش از حد باشد باگذشت زمان درگیرشدن عصب مرکزی دندان را به همراه دارد. در چنین مواقعی تنها دندانپزشک متخصص می‌تواند این مشکل را به طور کامل از بین ببرد. در ادامه این مطلب از دندانپزشکی استایل اسمایل موارد بیشتری دررابطه‌با این سؤال که چگونه عفونت دندان را خارج کنیم، بیان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

چه عاملی باعث رخ­دادن عفونت دندان می‌شود؟

معمولاً افرادی که روتین مراقبتی از دندان‌های خود را رعایت نمی‌کنند به پوسیدگی دندان دچار می‌شوند. در صورت نادیده‌گرفتن و بی‌توجهی به درمان پوسیدگی دندان با عفونت شدید دندان روبرو خواهید شد. توجه داشته باشید در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان این عفونت دوچندان می‌شود. در بسیاری از مواقع آبسه دندان بر اثر بیماری لثه و التهاب لثه به وجود می‌آید. در صورت به‌وجودآمدن این مشکل نیز رسیدگی ضعیف به بهداشت دهان و دندان باعث تشدید آن می‌شود. درهرصورت اگر نسبت به این موارد رسیدگی لازم انجام نشود، عفونت به سایر قسمت‌های مختلف دندان و استخوان فک می‌رسد. در چنین مواقعی درمان فقط از طریق جراحی امکان‌پذیر خواهد بود.

برای عفونت دندان چی خوبهعفونت دندان با چه علائمی روبرو است؟

توجه داشته باشید عفونت دندان با یک سری علائم به وجود می‌آید که در چنین شرایطی لازم است برای رفع اقدامات لازم را انجام دهید. این علائم عبارت‌اند از:

• یکی از اصلی‌ترین علائمی که به‌وسیله آن می‌توانید به عفونت دندان پی ببرید، رخ‌دادن درد شدید دندان و منتقل‌شدن درد به دیگر قسمت‌های مختلف گوش یا استخوان فک است.
  • زمانی که هنگام جویدن غذا درد به سراغ شما بیاید.
  • زمان قرارگرفتن در دمای سرد یا گرم، احساس درد در ناحیه دندان داشته باشید.
  • بوی بددهان
  • لثه یا گونه شما دچار تورم شود.
  • زمان باز کردن دهان خود با مشکل و سختی روبرو شوید.
  • و در نهایت تب و سردرد نیز به‌عنوان علائم عفونت دندان تلقی می‌شوند.

در مورد روش‌ های درمان عفونت دندان بیشتر بدانید.

برای عفونت دندان چی خوبه ؟

در وهله اول باید این نکته را توضیح دهیم زمانی که احساس کردید دندان شما دچار عفونت شده مراجعه به دندانپزشک حاذق و باتجربه مهم‌ترین اقدام برای شما است. در این زمینه تیم حرفه‌ای بهترین دندانپزشکان تهران اسمایل استایل آمادگی ارائه بهترین خدمات را دارند.

• پیشنهاد می‌دهیم قبل از آنکه برای درمان عفونت دندان به مطب دندانپزشکی مراجعه فرمایید حتماً دهان خود را با استفاده از محلول آب‌نمک چندین بار متوالی شستشو دهید.
  • همچنین می‌توانید برای خلاصی از درد شدید دندان از یک مسکن قوی استفاده کنید.
  • اگر در یک شرایط خاص قرار گرفتید و امکان مراجعه به دندانپزشکی برای شما وجود نداشت در چنین مواقعی درمان‌های خانگی می‌توانند راهکار مناسبی باشند. در ادامه از چندین روش خانگی نام خواهیم برد.
  • یکی از موادی که معمولاً در اکثر خانه‌ها وجود دارد، جوش‌شیرین است و به‌عنوان یکی از گزینه‌های اقتصادی و کم‌هزینه برای عفونت دندان به‌حساب می‌آید. جوش‌شیرین دارای خاصیت ضدباکتری فوق‌العاده قوی است و می‌تواند برای یک بازه زمانی باعث ازبین‌رفتن درد و عفونت دندان شما شود.
  • جوش شیرین برای عفونت دندانزمانی که دندان شما دچار عفونت می‌شود با درد و ورم همراه است. در زمان رخ دادن عفونت استفاده از کمپرس سرد نقش بسیار مهم و کاربردی جهت کاهش درد و تورم دندان به دنبال دارد. در این روش می‌توانید چندین قطعه یخ داخل حوله خشک یا کیسه قرار دهید. سپس کمپرس سرد را در بخش‌هایی که دچار تورم شده برای مدت زمان کوتاهی قرار دهید.
  • یکی دیگر از روش‌هایی که برای پاسخ به سؤال چگونه عفونت دندان را خارج کنیم می‌تواند کاربردی و تأثیرگذار باشد استفاده از روغن میخک است. این روغن نیز از خاصیت ضدباکتری و ضدالتهابی فوق‌العاده قوی برخوردار بوده و می‌توانید آن را در فروشگاه‌های مواد غذایی مختلف تهیه فرمایید. برای این کار باید مقداری از روغن را روی ناحیه مدنظر قرار داده یا از دهان‌شویه روغن میخک به مدت سه بار در طول روز استفاده کنید.

متخصصین مجموعه اسمایل استایل چگونه عفونت دندان را درمان می‌کنند؟

معمولاً دندانپزشکان مجموعه ما در وهله اول سعی می‌کند موارد مهمی همچون محل دقیق عفونت، شرایط آن، شرایط جسمی فرد و دیگر موارد مربوطه را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد. پس از بررسی کامل شرایط بیمار در مرحله بعد سعی می‌کند از درمان‌های کم ریسکی که می‌تواند بازدهی مناسب و ایده‌آلی برای فرد به دنبال داشته باشد استفاده کند. باتوجه‌به این موارد نیز از روش‌های مختلفی همچون عصب‌کشی، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها یا آپیکوکتومی جهت درمان کلی عفونت دندان استفاده می‌کند.

برای رفع سریع عفونت دندان،همین حالا می‎‌توانید نوبت رزرو کنید و توسط بهترین دندانپزشکان معاینه شوید!

درمان سریع عفونت دندان در تیم حرفه‌ای ما با عملکردی فوق‌العاده

دررابطه‌با این موضوع که چگونه عفونت دندان را خارج کنیم مواردی در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید به این موضوع اشاره‌ای داشته باشیم که تمامی روش‌های نام‌برده‌شده به‌صورت موقتی هستند و شما برای درمان قطعی عفونت دندان باید به دندانپزشک مراجعه بفرمایید. به این موضوع توجه داشته باشید که دندان‌ها فوق‌العاده حساس و آسیب‌پذیر هستند. در چنین شرایطی باید یک تیم حرفه‌ای و متخصص در این زمینه را انتخاب کنید. چنانچه تنها برای صرف هزینه کمتر به افراد غیرمتخصص مراجعه فرمایید، این امکان وجود دارد که عارضه‌های جبران‌ناپذیری برای شما به جا بگذارد. ازاین‌رو در چنین شرایطی با مراجعه به دندانپزشکی اسمایل استایل، سلامت دندان‌های خود را تضمین کرده و لبخندی جسورانه را به خود هدیه دهید.

سؤالات متداول

• آیا درمان‌های خانگی می‌توانند راهکاری قطعی برای درمان عفونت دندان باشند؟

خیر، هدف از انجام درمان‌های خانگی تسکین درد دندان و عفونت تنها برای یک بازه زمانی کوتاه است.

• انتخاب تیم متخصص چه نقشی در درمان عفونت دندان به دنبال دارد؟

در صورت مراجعه به دندانپزشک باتجربه مجموعه smilestyledentistry، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که عفونت دندان شما برای همیشه از بین خواهد رفت.

• عدم رسیدگی به عفونت دندان چه عوارضی به دنبال دارد؟

چنانچه نسبت به عفونت دندان خود بی‌تفاوت باشید، این امکان وجود دارد که به‌مرورزمان عفونت به دیگر نقاط مختلف بدن سرایت کند.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد