آیا ایمپلنت دندان مادام العمر است؟

ایا ایمپلنت مادام العمر است

آیا ایمپلنت دندان مادام العمر است؟

آیا ایمپلنت مادام العمر است؟ عمر مفید ایمپلنت چقدر است؟ ماندگاری ایمپلنت دندان به کدام عوامل مهم و حائز اهمیت بستگی دارد؟ این‌ها سؤالاتی است که معمولاً قبل از مراجعه برای انجام عمل ایمپلنت برای هر یک از افراد به وجود می‌آید. دررابطه‌با طول عمر ایمپلنت دندان باید بیان کنیم که با درنظرگرفتن این موضوع که آیا جنس آن از تیتانیوم یا سرامیک ساخته شده و به این دلیل که با استحکام فوق‌العاده بالای با استخوان فک‌جوش می‌خورد حدوداً بیش از ۲۰ سال دوام می‌آورد. طبق تحقیقات به‌دست‌آمده روی افرادی که ایمپلنت دندان را انجام داده‌اند این موضوع اثبات شده که نرخ موفقیت کاشت دندان بیش از ۹۴ درصد است و این موضوع باتوجه‌به تکنولوژی‌های جدیدی که در زمینه انجام ایمپلنت به وجود آمده باعث افزایش طول عمر آن شده است.

در ادامه این مقاله از سایت اسمایل استایل قصد داریم دررابطه‌با ماندگاری ایمپلنت دندان مطالب کامل‌تری ارائه دهیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آیا انجام ایمپلنت به ­صورت مادام‌العمر برای افراد باقی می‌ماند؟

در پاسخ به سؤال که ایا ایمپلنت مادام العمر است؟ باید بیان کنیم که کابرد و عمر مصرفی ایمپلنت دندان به فیکسچر و اباتمنت که جنس هر یک از آن‌ها از تیتانیوم است، بستگی دارد. هدف از ایده ایمپلنت دندان و روی کار آمدن آن توسعه و پیشرفت تکنولوژی بود که بتواند این قابلیت را به‌صورت کاملاً دائم جایگزین دندان ازدست‌رفته کند. با درنظرگرفتن این موضوع نیز ایمپلنت‌های دندانی یک ساختار مشابه با دندان‌های طبیعی دارند و بیمار این قابلیت را در اختیار دارد که پس از کاشت ایمپلنت مانند دندان‌های طبیعی خود انواع مواد غذایی را مصرف کند، بدون آنکه نگرانی دررابطه‌با افتادن ایمپلنت داشته باشد.

  • علاوه بر این موضوع کاشت پایه ایمپلنت در استخوان فک تنها برای حفظ ساختار فک نیز صورت می‌گیرد و نقش مهم و حائز اهمیتی جهت مانع‌شدن از تحلیل لثه و استخوان فک به همراه دارد.
  • لازم به ذکر است بیان کنیم که طول عمر تاج دندان که آن را به‌صورت جدا و از طریق اباتننت به پایه ایمپلنت متصل می‌کنند با طول عمر مصرفی ایمپلنت دندان کاملاً تفاوت دارد و ممکن است در برخی مواقع بنا به دلایل متعددی همچون فشار آمدن بیش از حد ترک بردارد یا حتی بشکند. البته هیچ جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که به‌راحتی امکان تعویض تاج دندان‌مصنوعی وجود دارد و هیچ نوع آسیبی به پایه ایمپلنت وارد نخواهد کرد.
  • طبق آمارهای به‌دست‌آمده معمولاً در ۵۰ الی ۸۰ درصد روکش‌های ایمپلنت بین ۱۵ الی ۲۰ سال احتیاجی به تعویض ندارند.
  • در برخی موارد دیگر نیز در صورت وجود استخوان سالم و خوب و انجام تمام مراقبت‌های لازم ایمپلنت دندان می‌تواند مادام‌العمر باقی بماند.

ایمپلنت دندان

عوامل مؤثر در طول عمر ایمپلنت کدام موردها هستند؟

موارد متعدد و گوناگونی می‌توانند در طول عمر ایمپلنت تأثیرگذار باشند که در ادامه سعی داریم برخی از آنها را معرفی کنیم.

  • مهارت و تجربه جراح

در وهله اول و پیش از هر چیزی میزان تخصص و مهارت متخصص ایمپلنت دندان و مراحل مربوط به آن می‌تواند نقش مهمی در طول عمر آن به دنبال داشته باشد. معمولاً در زمان انجام مشاوره به‌خوبی متوجه خواهید شد که ایمپلنت‌های دندانی دارای انواع و سایزهای مختلفی هستند و انتخاب مناسب‌ترین نوع آن باتوجه‌به شرایط دهان و دندان فقط توسط یک دندانپزشک و جراح خبره مشخص خواهد شد.

مورد مهم دیگر درنظرگرفتن تراکم استخوان فک و ارتفاع مربوط به آن است. استخوان فک باید بتواند پایه ایمپلنت را به‌صورت دقیق در خود نگه دارد و با آن جوش بخورد. چنانچه به یک دندانپزشک بامهارت در این زمینه مراجعه کنید، در قدم اول به سراغ عکس‌های اشعه ایکس می‌رود تا از این طریق میزان تراکم استخوان فک به‌صورت دقیق و درست تعیین شود.

کاشت ایمپلنت دندان

  • برندمد نظر برای ایمپلنت

یکی دیگر از موارد مهم برند ایمپلنت دندان به‌حساب می‌آید. معمولاً سازنده‌های ایمپلنت دندان از پوشش‌های خاصی برای سطح پایه آن استفاده می‌کنند که نقش مهم و حائز اهمیتی در فرایند استئواینتگریشن و جوش‌خوردن هرچه بهتر پایه ایمپلنت به استخوان فک دارند. به هر میزانی که تکنولوژی‌های به کار گرفته شده برای آن پیشرفته‌تر باشد قطعاً استحکام بالاتری در استخوان داشته و باعث بالارفتن طول عمرمصرفی ایمپلنت دندان خواهد شد.

مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت

چگونگی و نحوه مراقبت از ایمپلنت‌های کاشته شده و حفظ بهداشت دهان و سلامت دندان به بهترین نحو ممکن از دیگر موارد مهم در افزایش عمر ایمپلنت به‌حساب می‌آید و چنانچه برعکس عمل کنید در مدت‌زمان کوتاهی با کاهش کیفیت ایمپلنت روبرو خواهید بود و ممکن است عوارض ایمپلنت دندان را تجربه کنید.

طول عمر ایمپلنت دندان ایرانی چقدر است؟

دررابطه‌با طول عمر ایمپلنت دندان ایرانی باید بیان کنیم که در مقایسه با دیگر ایمپلنت‌های تولید شده توسط کشورهای اروپایی دارای قیمت پایین‌تری است و دسترسی به تمام قطعات آن نیز برای دندانپزشک‌ها بسیار آسان است. با درنظرگرفتن این موارد نیز بسیاری از بیماران ایمپلنت دندان ایرانی را انتخاب می‌کنند. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کیفیت این نوع از ایمپلنت‌ها نسبت به برندهای خارجی کمتر بوده و در نهایت ممکن است طول عمر کوتاه‌تری نیز داشته باشند.

همچنین بخوانید: مراحل ایمپلنت دندان 

طول عمر ایمپلنت دندان کره‌ای چقدر است؟

ایمپلنت‌هایی که توسط کشور کره ساخته‌شده و دندانپزشک‌ها برای بیماران خود از آن استفاده می‌کنند دارای کیفیت قابل‌قبولی هستند که البته نسبت به نوع اروپایی و آمریکایی در درجه پایین‌تری قرار دارند. اما معمولاً عمر ایمپلنت دندان کره ‌ای نسبت به نوع ایرانی بیشتر است، به همین دلیل باتوجه‌به هزینه مناسبی که دارد در کشور ما بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که علاوه بر برند، فاکتورهای مهم دیگری نیز در ماندگاری ایمپلنت دندان تأثیرگذار هستند که در موارد فوق به آن‌ها اشاره کردیم پس تنها روی برند ایمپلنت تمرکز نکنید و سایر عوامل نام‌برده‌شده را نیز باید در اولویت قرار دهید.

عکس ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت دندان توسط تیم معتبر و حرفه‌ای دکتر محمدرضا ابوالبشری

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با این موضوع که ایا ایمپلنت مادام العمر است یا خیر مواردی را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید این نکته را توضیح دهیم که اگر می‌خواهید ایمپلنت دندان برای شما مدت‌زمان طولانی باقی بماند، در قدم اول انتخاب دندانپزشک خبره و کاربلد، سپس رعایت تمامی موارد مربوط به بهترین نحو ممکن می‌تواند نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی از خود به اجرا بگذارد. اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به تیم شناخته شده اسمایل استایل در این زمینه مراجعه بفرمایید. جراحان (دکتر امیرحسین ابوالبشری – دکتر محمدرضا ابوالبشری) ما این قابلیت را دارند تا با استفاده از بهترین امکانات این کار را برای شما انجام دهند. جهت رزرو نوبت برای کاشت ایمپلنت دندانی همین حالا از طریق سایت اسمایل استایل اقدام کنید.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری

سوالات متداول

  • آیا بیماران دیابتی نیز می‌توانند برای کاشت ایمپلنت اقدام کنند؟

آن دسته از افرادی که دارای دیابت کنترل شده هستند؛ یعنی قند خون آن‌ها زیر ۵۰ است این قابلیت را در اختیار دارند تا برای کاشت ایمپلنت اقدام نمایند.

  • هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت می‌تواند بر اساس موارد متعددی همچون میزان تجربه جراح و دندانپزشک، مواد مورداستفاده، نوع ایمپلنت و غیره تعیین شود.

  • آیا ایمپلنت دندان می‌تواند روش مناسبی نسبت به سایرین باشد؟

در نگاه اول شاید هزینه بالای این روش شما را پشیمان کند، اما نه‌تنها یک گزینه مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید؛ بلکه کاملاً ایده‌آل و ماندگاری فوق اعاده بالایی نیز به همراه دارد.

 

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد