آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

دندان‌ها به‌عنوان مهم‌ترین عضو صورت تلقی می‌شوند و تأثیر بسیار زیادی روی سلامتی و زیبایی افراد به همراه دارند. یکی از موارد متعددی که باعث به‌وجودآمدن مشکل برای سلامت یا حتی زیبایی دندان‌ها می‌شود و می‌توان گفت که دندان‌های افراد را تا حد زیادی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد کجی و نامرتب بودن آن است. این معضل که باعث ناراحتی افراد می‌شود به دلیل عوامل متعددی مانند کوچک بودن فک، ژنتیک و غیره به وجود می‌آید. یکی از روش‌های مناسب و کاربردی که نقش بسیار ویژه‌ای در رفع این موضوع به همراه دارد کامپوزیت دندان کج است. در ادامه این مطالب از سایت اسمایل استایل پاسخ سوال آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد را خواهیم داد؛ پس دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها با ما همراه باشید.

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

بله، دندانپزشکی‌هایی که از جدیدترین ابزارها و تکنولوژی‌ها برای کامپوزیت دندان استفاده می‌کنند، می‌توانند حتی کامپوزیت دندان‌های کج را هم انجام دهند.

از جمله مزیت‌های ویژه کامپوزیت جهت رفع کجی دندان عبارت‌اند از:

  • می‌توانید باتوجه‌به رنگ طبیعی دندان، رنگ کامپوزیت را انتخاب کنید و قادر است علاوه بر رفع کجی دندان، بدرنگی آن را نیز به طور کامل برطرف کند.
  • کامپوزیت به‌راحتی دندان‌های کج را صاف‌کرده و در نهایت یک لبخند زیبا به شما هدیه می‌دهد.
  • هزینه‌ای که برای انجام کامپوزیت باید پرداخت کنید کمتر از انجام ارتودنسی است.
  • تعداد جلسه‌های لازم برای صاف‌کردن دندان‌ها و کامپوزیت حدود یک الی دو جلسه است.
  • جهت انجام کامپوزیت مینای دندان تراش نمی‌خورد یا در صورت لزوم به میزان بسیار کمی این کار انجام می‌شود و آسیب جدی به دندان‌های طبیعی وارد نمی‌کند.
  • علاوه بر رفع کجی دندان، به کمک کامپوزیت مشکلات متعدد دیگری همچون شکستگی یا لب‌پریدگی را به طور هم‌زمان می‌توانید از بین ببرید.لمینت کامپوزیتی

اسمایل استایل با سال‌ها سابقه در زمینه دندانپزشکی زیبایی و درمانی، می‌تواند با کمترین درد، زیبایی لبخندتان را به شما برگردانند. برای مشاهده نمونه‌های کامپوزیت و لمینت دندان کج، از صفحه گالری دیدن نمایید.

همچنین جهت رزرو نوبت برای کامپوزیت دندان کج توسط مجموعه اسمایل استایل،کلیک کنید!

روش‌های کاربردی جهت رفع و درمان کجی دندان

پیش از آنکه به سراغ جواب این سؤال برویم که آیا دندان‌ های کج را میشود کامپوزیت کرد یا خیر، لازم است توضیح مختصری دررابطه‌با روش‌های درمان دندان کج بیان کنیم. باتوجه‌به پیشرفت‌های مختلفی که در علم دندانپزشکی زیبایی رخ‌داده راه‌های متفاوتی وجود دارد که از آنها برای خلاص‌شدن از کجی دندان استفاده می‌کنند. این روش‌ها در سه گروه قرار می‌گیرد که عبارت‌اند از:

ارتودنسی

یکی از روش‌های سنتی که طرف‌داران بسیار زیادی به همراه دارد و نقش مهمی ازبین‌بردن کجی دندان به اجرا می‌گذارد ارتودنسی است. معمولاً این روش برای افرادی که در سنین پایین قرار دارند انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌آید. البته دررابطه‌با ارتودنسی باید این نکته را در نظر داشته باشید که نسبت به سایر روش‌ها روند طولانی‌تری دارد و با درد دندان و فک همراه است. به هر میزانی که کجی دندان‌ها بیشتر باشد طول درمان بیشتری احتیاج دارد.

لمینیت دندان

به کمک لمینیت سرامیکی نیز امکان برطرف‌کردن کجی دندان وجود دارد که البته به‌عنوان یک روش دائمی به‌حساب نمی‌آید و بیشترین کاربرد آن صرفاً بخشیدن ظاهری زیبا به دندان است.

کامپوزیت دندان

یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده کاربردی جهت رفع کجی دندان کامپوزیت است. این روش نیز همچون لمینت دارای جنبه ظاهری است. با استفاده از آن می‌توانید باعث ازبین‌رفتن کجی دندان و به‌دست‌آوردن ظاهری زیبا شوید. کامپوزیت در مقایسه با لمینت هزینه کمتری به دنبال دارد. در ادامه سعی می‌کنیم مباحث بیشتری دررابطه‌با مراحل کامپوزیت دندان کج ارائه دهیم.

کامپوزیت دندان کجکدام یک از دندان‌های کج را می‌توان با استفاده از روش کامپوزیت درمان کرد؟

اگر انتخاب شما برای رفع کجی دندان کامپوزیت است، بهتر است موارد زیر را رعایت فرمایید.

  • چنانچه میزان کج بودن دندان شما بیش از حد است به‌هیچ‌عنوان استفاده از روش کامپوزیت توصیه نمی‌شود و بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل برای آن ارتودنسی است.
  • جهت انجام کامپوزیت در ابتدا یک‌لایه از دندان به‌صورت کامل تراشیده و سپس برای نصب کامپوزیت اقدام می‌شود.
  • چنانچه در قسمت فک یک‌دندان در محل درست خود قرار نگرفته باشد کامپوزیت دندان گزینه مناسبی نیست، مگر اینکه تمام دندان‌های خود را در قسمت فک لمینت کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله لمینت بهتر است یا کامپوزیت دندان ؟ را مطالعه کنید.
  • چنانچه دندان شما در جای صحیح خود باشد و انحراف و کجی برای آن به وجود آید با استفاده از روش کامپوزیت امکان اصلاح آن وجود دارد.

مراحل کامپوزیت دندان کج

به کمک کامپوزیت این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا دندان را از حالت کجی و نامرتبی خارج کنید و به حالت اولیه خود بازگردانید. در زمان مراجعه به مطب دندانپزشکی و انجام مشاوره‌های لازم به‌خوبی متوجه خواهید شد که معمولاً استفاده از کامپوزیت سرامیکی گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی که تعداد زیادی از دندان‌های آن‌ها کج شده نیست. اما درصورتی‌که برای استفاده از روش کامپوزیت دندان کج واجد شرایط باشید، در وهله اول دندان‌های اصلی را به میزان کمی تراش می‌دهند و سپس با استفاده از روکش یا تاج جدید دندان به طور کامل آن را پوشش می‌دهند.

یکی از دلایل مهمی که باعث شده این روش مورد تأیید بیشتر افراد قرار بگیرد، تهاجمی بودن آن به میزان بسیار کم است. توجه داشته باشید که کامپوزیت دندان‌های کج روش دائمی نیست و پیشنهاد می‌دهیم که اگر میزان کج بودن دندان شما خفیف نیست، روش ارتودنسی را انتخاب کنید.

مراحل کامپوزیت دندان کچانجام کامپوزیت و رفع کجی دندان به کمک تیم حرفه‌ای و معتبر اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید مطالب لازم دررابطه‌با کامپوزیت دندان کج را به طور کامل ارائه دادیم. در پایان لازم است این نکته را توضیح دهیم که اگر قصد انجام کامپوزیت و رفع کجی دندان خود را دارید این موضوع را در اولویت قرار دهید که صرفاً جهت پرداخت هزینه کمتر به افرادی که در این زمینه تخصص کافی و لازم را ندارند مراجعه نفرمایید. دهان و دندان نقش مهم و حائز اهمیتی در زیبایی افراد به اجرا می‌گذارند، پس دقت داشته باشید که کوچک‌ترین غفلتی عوارض و آسیب‌های جبران‌ناپذیر بسیار زیادی برای شما ایجاد می‌کند و در نهایت مجبور خواهید شد برای رفع این آسیب‌ها هزینه بیشتری بپردازید.

پیشنهاد می‌دهیم برای یک‌بار هم که شده حتماً به مطب دندانپزشکی ما مراجعه بفرمایید و در آنجا متوجه خدمات فوق‌العاده کاربردی از سوی تیم حرفه‌ای ما خواهید شد. دکتر محمدرضا ابوالبشری و دکتر امیرحسین ابوالبشری باسابقه بسیار بالا در اصلاح طرح لبخند، کجی دندان شما را رفع کرده و لبخندی زیبا را به شما هدیه می‌دهند.

سؤالات متداول

  • هزینه کامپوزیت برای رفع کجی دندان چقدر است؟

هزینه کامپوزیت به عوامل متعددی همچون دستمزد دندانپزشک، تعداد دندان‌ها و دیگر موارد مربوطه بستگی دارد.

  • آیا برای انجام کامپوزیت جهت رفع کجی دندان به تراشیدن آن احتیاج است؟

بله جهت آماده‌سازی دندان‌ها، پیش از انجام کامپوزیت به میزان لازم تراش داده می‌شوند.

  • کامپوزیت دندان‌های کج برای چه مقدار کجی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

معمولاً تنها زمانی که کجی دندان خفیف باشد امکان استفاده از کامپوزیت وجود دارد.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد