ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی که می‌خواهند برای انجام ایمپلنت اقدام کنند، این است که ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟ ایمپلنت دندان به‌عنوان یک درمان جهت پر کردن جای دندان‌های خالی و ازدست‌رفته به‌حساب می‌آید که دارای مراحل مختلفی است، یعنی شما برای اینکه بتوانید به مرحله نهایی ایمپلنت دندان برسید باید هر یک را پشت سر بگذارید و مهم‌ترین مورد از نظر افرادی که می‌خواهند این کار را انجام دهند مدت زمان عمل ایمپلنت است. این مورد بستگی به شرایط فرد دارد که پس از مراجعه به دندانپزشک و انجام معاینات و بررسی موارد لازم مشخص خواهد شد.

در ادامه این مقاله از دندانپزشکی اسمایل استایل سعی می‌کنیم مطالب بیشتری دراین‌رابطه بیان کنیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مدت‌زمان لازم جهت انجام ایمپلنت

در حالت کلی مدت‌زمان تعیین شده و کاملاً مشخصی برای درمان ایمپلنت دندان وجود ندارد، چرا که درصد موفقیت و طول دوره نقاهت برای هر یک از افراد متفاوت از دیگری است و نمی‌توان یک‌زمان ثابت را برای تمامی کسانی که جهت ایمپلنت دندان مراجعه می‌کنند در نظر گرفت.

فاکتورهای مؤثری بر طول درمان ایمپلنت وجود دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • کیفیت و دوام ایمپلنت کاشت ایمپلنت به‌صورت دقیق و کاملاً اصولی
  • وضعیت سلامتی بیمار
  • وجود برخی مشکلات دندانی همچون عفونت و پوسیدگی
  • تکنیک مورداستفاده جهت کاشت ایمپلنت
  • نوع سیستمی که برای ایمپلنت به کار گرفته می‌شود
  • و…

کاشت ایمپلنت دندان

پروسه درمان ایمپلنت دندان چقدر زمان می‌برد؟

پس از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی زیبایی، یک سری مراحل وجود دارد که باید هر یک از آن‌ها را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارید که عبارت‌اند از:

  • ارزیابی‌کردن دندان‌ها

در قدم اول متخصص از دندان و میزان تراکم استخوانی فک عکس‌برداری می‌کند تا آن را به طور دقیق بررسی نماید و از این موضوع اطمینان حاصل کند که آیا به پیوند استخوان فک احتیاج دارید یا خیر.

  • قراردادن پایه ایمپلنت

پس از پشت سر گذاشتن مرحله پیوند استخوان دندانپزشک سعی می‌کند تا ایمپلنت را روی دندان‌ها قرار دهد. در قدم بعدی شروع به استخوان‌سازی سلول‌های استخوان‌ساز خواهد کرد تا از این طریق استخوان فک به‌صورت دقیق به ایمپلنت جوش بخورد. فرایند جوش‌خوردن استخوان فک به ایمپلنت تقریباً ۳ الی ۴ ماه طول می‌کشد. در مرحله بعد نیز دندان‌ها را جهت قراردادن تاج و روکش دندان آماده می‌کنند. به‌خوبی مطلع هستید که زیبایی و فرم دندان روی چهره شما تأثیرگذار بوده و با انجام این کار شما می‌توانید اعتمادبه‌نفس خود را بازگردانید.

قرار دادن پایه ایمپلنت دندان

پیشنهاد می‌کنیم ببینید: معرفی بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

  • قراردادن تاج روی دندان

نام دیگر تاج دندان روکش است و با ضخامت چند میلیمتری خود کل دندان را پوشش می‌دهد. روکش‌هایی که برای دندان به کار گرفته می‌شود دارای جنس‌های مختلفی همچون چینی، پرسلین و آلیاژ فلزی است مهم‌ترین کاربرد روکش دندان ازبین‌بردن رنگ بد آن است. علاوه بر این مورد جهت درست‌کردن دندان‌های خراب پوسیده یا ضعیف نیز به‌شدت کاربردی محسوب می‌شود. نحوه قرارگیری روکش روی دندان‌ها به‌گونه‌ای است که با سایر دندان‌های دیگر همخوانی لازم را دارد.

ایمپلنت دندان در دندانپزشکی اسمایل استایل

مدت‌زمان جراحی ایمپلنت دندان چقدر است؟

قطعاً افرادی که می‌خواستند از این موضوع مطلع شوند ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد تا به اینجای کار متوجه پروسه طولانی ایمپلنت دندان شده‌اند. دندانپزشک برای اینکه بتواند با بهترین کیفیت ممکن ایمپلنت دندان را برای شما انجام دهد احتیاج به یک‌زمان طولانی دارد در نهایت با یک نتیجه مطلوب روبرو شوید.

  • معمولاً ایمپلنت را برای زیبایی دندان استفاده می‌کند و به همین دلیل بسیار مهم است که حساسیت لازم برای آن به کار گرفته شود تا با سایر دندان‌های سالم موجود کاملاً یکسان باشد مدت‌زمان جراحی ایمپلنت بین ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • برای اینکه به نتیجه مطلوب و دلخواه خود در ایمپلنت دندان برسید باید صبر زیادی داشته باشید. اما این صبر یک مزیت فوق‌العاده مهم و منحصربه‌فرد دارد و آن هم این است که پس از پشت سر گذاشتن چندین ماه صاحب دندان‌های یک‌دست زیبا و بدون ایراد خواهید شد که حداقل به مدت‌زمان ۱۰ الی ۱۵ سال برای شما کاربرد دارند.
  • این نکته را فراموش نکنید که باید تمام مراحل لازم جهت حفظ ایمپلنت را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارید. این موارد شامل رعایت بهداشت شخصی یعنی استفاده از مسواک، خلال‌دندان و دهان‌شویه می‌شود.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری

بهبودی ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

پس از پشت سر گذاشتن پروسه ایمپلنت ۱ تا یک و نیم هفته پس از عمل بهبود پیدا می‌کنید و درد آن نیز به طور کامل برطرف خواهد شد. چنانچه پس از پشت سر گذاشتن دو هفته در قسمت ایمپلنت درد احساس کردید باید به دندانپزشک مدنظر مراجعه فرمایید. تحمل چنین دردهایی پس از گذشت سه هفته امری غیرعادی به‌حساب می‌آید.

برخی موارد مهم همچون خون‌رسانی ضعیف، بیماری خودایمنی عفونت تداخل دارویی واکنش آلرژیک باعث واکنش نشان‌دادن بدن شما نسبت به ایمپلنت و در نهایت درد شدید خواهد شد. چنانچه دارای هر یک از علائم نام‌برده‌شده هستید باید به پزشک مراجعه فرمایید. به هر میزانی که بتوانید مراقبت کامل‌تری از ایمپلنت دندان داشته باشید قطعاً مدت‌زمان بیشتری برای شما ماندگاری خواهد داشت.

مدت زمان عمل ایمپلنتپاسخ بسیاری از سوالات شما: آیا ایمپلنت دندان مادام العمر است؟

انجام ایمپلنت دندان در تیم حرفه‌ای و شناخته شده اسمایل استایل

مطالب لازم دررابطه‌با این موضوع که ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد را ارائه دادیم. در این قسمت باید بیان کنیم که هنوز جواب مشخص و قطعی برای مدت‌زمان کاشت ایمپلنت در علم دندانپزشکی پیدا نشده است. تمام مراحل موجود برای ایمپلنت دندان در مراکز دندانپزشکی زیبایی باتوجه‌به خواسته و نیازی که دارید صورت می‌گیرد. اگر دندان‌های جلوی خود را از دست داده‌اید باید از دندانپزشک این سؤال را بپرسید که ایمپلنت دندان‌های جلو چه بازه زمانی احتیاج دارد. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که ایمپلنت باید توسط یک دندانپزشک متخصص انجام شود. در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیر بسیار زیادی برای شما رخ دهد. در این زمینه تیم ما می‌تواند بهترین خدمات روز را ارائه دهد. می‌توانید برای انجام مشاوره به کلینیک اسمایل استایل مراجعه فرمایید.

جهت انجام ایمپلنت توسط دکتر محمدرضا ابوالبشری، همین حالا نوبت رزرو کنید!

سؤالات متداول
  • مراحل انجام ایمپلنت دندان کدام‌ها هستند؟

این مراحل شامل ارزیابی و انجام مشاوره، ارزیابی و آماده‌سازی، آماده ساختن استخوان فک، انجام جراحی، جوش‌خوردن فک و قراردادن تاج گذاشتن تاج روی ریشه مصنوعی می‌شود.

  • مدت ‌زمان ایمپلنت فوری چقدر است؟

زمانی به سراغ انجام ایمپلنت فوری می‌روند که پایه ایمپلنت به طور هم‌زمان با کشیدن دندان طبیعی در استخوان فک کاشته شود و در این صورت در مدت‌زمان کوتاه‌تری آن را انجام می‌دهند.

  • هزینه ایمپلنت به چه صورت محاسبه می‌شود؟

هزینه ایمپلنت دندان بر اساس فاکتورهای متعدد و گوناگونی صورت می‌گیرد که برای مشخص‌شدن هر یک از آن‌ها باید به مطب دندانپزشک مراجعه فرمایید. اما در حالت کلی مواد به کار گرفته شده، نوع دستگاه و دستمزد دندانپزشک به‌عنوان عوامل مهم در تعیین هزینه به‌حساب می‌آیند.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد