روکش برای دندان جلو + عکس قبل و بعد

روکش دندان جلو

روکش برای دندان جلو + عکس قبل و بعد

روکش دندان جلو در هر زمانی که قصد ترمیم یا عصب‌کشی آن را داشته باشید می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین انتخاب جهت افزایش طول عمر مفید دندان ترمیم شده به‌حساب آید. معمولاً هر زمانی که قصد انجام ترمیم یا عصب‌کشی دندان‌ها را داشته باشید، دندان ­ها مانند حالت اول خود از بنیه قوی برخوردار نیستند و این امکان وجود دارد که یک حالت شکننده به خود بگیرند. در چنین شرایطی روکش‌ها به‌عنوان یک عایق قوی برای دندان در برابر عواملی همچون فشار و حمله میکروب به‌حساب می‌آیند.

چنانچه دندان‌های قسمت جلویی دچار هرگونه مشکلی شده باشند می‌توانید به‌راحتی از روکش‌های مخصوص برای حفظ زیبایی دندان‌های خود استفاده نمایید و در نتیجه چهره زیباتر و جذاب‌تر از همیشه داشته باشید. در ادامه از سایت اسمایل استایل قصد داریم برای شما مطالبی دررابطه‌با روکش دندان‌های جلو بیان کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

هدف اصلی از انجام روکش دندان‌های جلو چیست؟

هدف کلی از انجام روکش دندان­های جلو می‌تواند هم برای درمانی و هم زیبایی دندان باشد. درهرصورت، در ادامه هر دو هدف را مورد بررسی قرار داده و نکاتی را در خصوص هر کدام شرح می‌دهیم:

  • درمان دندان

معمولاً بنا به دلایل متعدد و گوناگون ممکن است ترک‌خوردگی یا حتی شکستگی دندان جلو برای هر فردی رخ دهد. در این مواقع هدف اصلی از به‌کارگیری خدمات روکش دندان جلو برای درمان و ازبین‌بردن نقص آن است. در برخی مواقع نیز پیش‌آمده که دندان‌های جلو لب پر و اختلاف ارتفاع آن با دیگر دندان‌های کناری به‌وضوح قابل‌مشاهده باشد. در چنین شرایطی ممکن است تشخیص دکتر محمدرضا ابوالبشری استفاده از روکش‌های مخصوص دندان باشد. در نهایت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین دلایل استفاده از روکش دندان­های جلو تقویت مینای دندان و بالابردن طول عمر مفید دندان است.

عکس ایمپلنت دندان

  • زیبایی دندان

زیبایی لبخند و دندان‌ها به‌عنوان یکی دیگر از هدف‌های مهم برای انواع روکش‌های دندان‌ جلو به شمار می‌آید. به طور مثال در برخی مواقع پیش‌آمده که روی دندان‌های قسمت جلویی یک سری لکه‌ها تشکیل شود و با استفاده از روش‌هایی همچون جرم‌گیری یا بلیچینگ نیز امکان برطرف‌کردن آن فراهم نشود. در چنین مواقعی استفاده از روکش دندان‌های جلو بهترین و مناسب‌ترین راهکار جهت رفع این مشکل به‌حساب می‌آید.

یکی دیگر از مشکلات موجود غیرهمسطح بودن دندان‌های جلو است که معمولاً به‌صورت خفیف مشاهده می‌شود، در صورت بروز چنین مشکلی نیز بدون استفاده از روش ارتودنسی می‌توانید از روکش دندان­ جلو برای زیبایی و بهبود وضعیت دندان‌ها استفاده کنید و حداقل پس از گذشت دو جلسه دندان‌های شما کاملاً مرتب و زیبا خواهد شد.

روکش کامپوزیتی دندان جلو

کدام یک از روکش‌های دندان انتخاب مناسبی به شمار می‌آید؟

در زمان مراجعه به مطب دندانپزشکی اسمایل استایل و انجام مشاوره‌های لازم به‌خوبی متوجه خواهیدش که چهار نوع روکش شامل تمام‌فلزی، روکش‌های سرامیکی، روکش‌های تمام سرامیکی و فلزی و استیل مورداستفاده قرار می‌گیرند. اما توجه داشته باشید که علاوه بر زیبایی باید به جنس روکش نیز دقت کنید، چرا که باید بتواند باقدرت بالا از دندان‌های شما محافظت کند.

در حین صحبت و خندیدن اولین قسمتی که در چهره نمایان می‌شود دندان‌های شما است، پس اگر به سراغ روکش‌های فلزی بروید به این دلیل که رنگ تیره‌ای دارد زیبایی دندان‌ها از بین خواهد رفت. به همین دلیل انتخاب روکش‌های تمام سرامیکی می‌تواند انتخاب مناسب‌تری به شمار آید.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری

مراحل روکش دندان جلو چگونه است؟

آن دسته از افرادی که قصد انجام روکش دندان‌های جلوی خود را دارند پیش از هر چیزی می‌خواهند از این موضوع مطلع شوند که روند درمان آنها به چه صورت پیش می‌رود که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

  • زمان مراجعه به مطب اسمایل استایل، متخصص در اولین قدم پیش روی شما عکس‌برداری‌های لازم از دندان انجام می دهد تا از این طریق اطمینان حاصل کند که آیا دندان‌های هدف به ترمیم یا عصب‌کشی احتیاج دارند یا خیر. چنانچه آسیب و خرابی متوجه دندان باشد پیش از انجام اقدامات لازم برای روکش دندان ترمیم آن انجام خواهد شد.
  • در مرحله دوم به سراغ تراشیدن دندان و آماده‌سازی‌های لازم برای اعمال روکش می‌رود. جهت انجام این کار در ابتدا بی‌حسی را تزریق و با درنظرگرفتن میزان ضخامت دندان‌های شما تراشیدن آن را شروع خواهند کرد تا زمانی که شرایط برای نصب روکش‌ها فراهم شود. چنانچه در این میان به عصب‌کشی یا ترمیم احتیاج داشته باشید در حین تراشیدن دندان این ترمیم‌ها را برای شما انجام می‌دهند.
  • سپس نوبت به قالب‌گیری دندان‌های هدف می‌رسد. روش‌های متنوعی برای قالب‌گیری وجود دارد که متخصص با توجه به موارد متعددی همچون اندازه، فرم دندان و غیره آن را انتخاب می‌کند.
  • این مرحله شامل نصب روکش‌های موقت برای دندان جلو می‌شود. معمولاً پس از انجام قالب‌گیری روکش را به مدت دو هفته روی دندان‌ها قرار می‌دهند تا در این بازه زمانی متوجه تمام عیب‌های موجود شوید. چنانچه روکش دندان باعث اذیت‌شدن شما شود یا حتی در حین خوردن غذا فشار زیادی به لثه‌ها وارد کند باید این موارد را به متخصص اطلاع دهید تا در حین آماده‌کردن روکش اصلی و دائمی تمام مشکلات موجود را برطرف کند.
  • در مرحله پایانی نیز روکش موقت را از روی دندان‌ها برداشته و در نهایت روکش دائمی را به کمک چسب مخصوص روی آن قرار می‌دهند. چسب به کار گرفته شده برای نصب روکش‌ها از قدرت بالایی برخوردار است و نمی‌توان به‌راحتی آن را از بین برد.

همین امروز برای زیبایی لبخندتان نوبت رزرو کنید!

در حال بارگذاری ...

هزینه روکش دندان جلو چقدر است؟

یکی از نگرانی‌های اصلی تمام متقاضیان و بیماران هزینه روکش دندان جلو است. اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که این کار به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری روی زیبایی و سلامت شما به‌حساب می‌آید.

معیارهای اصلی تعیین‌کننده قیمت روکش دندان بر اساس موارد گوناگونی همچون جنس روکش دندان، اقدامات صورت‌گرفته روی دندان مانند عصب‌کشی یا ترمیم و در نهایت باتوجه‌به دستمزد دندانپزشک هزینه نهایی مشخص خواهد شد.

چنانچه این موضوع از سوی دندانپزشک تأیید شود که روکش دندان‌های جلو باهدف درمان صورت‌گرفته بیمه موظف است تا بخشی از هزینه را پرداخت نماید؛ اما در غیر این صورت و انجام این روش برای زیبایی پرداخت کل مبلغ به عهده خود شما خواهد بود.

روکش سرامیکی دندان

انجام خدمات روکش دندان‌های جلو به کمک تیم اسمایل استایل

و در پایان باید این نکته را توضیح دهیم که اگر قصد روکش موقت دندان جلو و هر خدمات دیگری دارید، پیشنهاد می‌دهیم تیم حرفه‌ای و شناخته شده اسمایل استایل را در اولویت قرار دهید. بهتر است به‌صورت حضوری به مطب مراجعه کرده و مشاوره‌های لازم را با دندانپزشکان ما (دکتر محمدرضا ابوالبشری و دکتر امیرحسین ابوالبشری) انجام دهید.

سؤالات متداول

  • آیا پیش از انجام روکش دندان امکان عصب‌کشی یا ترمیم وجود دارد؟

بله متخصص در وهله اول تمام معاینات لازم و عکس‌برداری دندان‌ها را انجام می‌دهد و پیش از نصب روکش عصب‌کشی یا ترمیم را انجام خواهد داد.

  • هدف اصلی از روکش دندان‌های جلو چیست؟

این مورد در برخی مواقع تنها برای زیبایی و در برخی مواقع دارای هدف درمانی است.

  • در چه صورتی انجام خدمات روکش برای دندان به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود؟

با مراجعه به تیم بامهارت و متخصص اسمایل استایل این کار با بالاترین سرعت و بهترین بازدهی انجام می‌شود. چنانچه قصد دارید تا لبخندی بی‌نقص را تجربه کنید، همین حالا نوبت رزرو کنید و از خدمات مجموعه اسمایل استایل بهره بگیرید.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد