بهترین نوع دندان مصنوعی کدام است؟

بهترین دندان مصنوعی

بهترین نوع دندان مصنوعی کدام است؟

دندان مصنوعی، به‌عنوان نوعی پروتز دندان محسوب می‌شود و در هر زمانی که بر اثر عوامل متعددی همچون پوسیدگی، شکستگی یا دیگر عامل‌های موجود از بین برود جهت پر کردن جای خالی آنها می‌توانید از دندان‌مصنوعی استفاده کنید. دندان‌های مصنوعی بهترین و مناسب‌ترین جایگزین برای دندان‌های ازدست‌رفته هستند که دارای انواع متفاوت و گوناگونی هستند. زمانی که قصد داشتید برای انجام این کار اقدام کنید پیش از هر چیزی این نکته را در اولویت قرار دهید که باید به یک تیم معتبر در این زمینه مراجعه بفرمایید تا بتواند مراحل لازم را به بهترین نحو ممکن و هرگونه اشتباهی برای شما انجام دهند. در ادامه این مقاله از سایت اسمایل استایل قصد داریم دررابطه‌با بهترین نوع دندان‌ مصنوعی مطالبی را ارائه دهیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انواع دندان‌مصنوعی به چند دسته تقسیم می‌شود؟

در حالت کلی دو دسته پروتز مصنوعی برای جایگزینی دندان‌ها وجود دارد که شامل ثابت و متحرک می‌شود. در ادامه به معرفی انواع پروتز دندان مصنوعی آنها نیز خواهیم پرداخت.

دندان‌مصنوعی کامل

این پروتز دندانی بیشتر برای افرادی مناسب است که به دلیل کهولت سن یا حتی بیماری و برخی حوادث تعدادی از دندان‌های آنها به‌طورکلی از بین رفته است. اگر جزو افرادی هستید که تقریباً تمام دندان‌ها را ازدست‌داده و می‌خواهید برای جایگزین‌کردن آنها اقدام نمایید دندان‌مصنوعی کامل انتخاب مناسبی است. این پروتز دندانی شامل دودسته می‌شود که عبارت‌اند از:

  • پروتز کامل متحرک

در اصطلاح دندانپزشکی به آنها دست‌دندان گفته می‌شود. در زمان مراجعه به‌خوبی متوجه خواهید شد که در طی مراحل آن یک ست کامل دندان با پایه لثه‌ای را روی قوس فکی قرار می‌دهند. همان‌طور که از نام آن مشخص است کاملاً متحرک و این قابلیت را دارد که در هر زمان خواستید آن را بردارید و مجدداً سر جای خود قرار دهید. چنانچه فقط دندان‌های قسمت بالای خود را از دست داده‌اید و هنوز در قسمت پایین دندان وجود دارد، می‌توانید پروتز کامل متحرک را فقط برای فک بالا سفارش دهید.

  • دندان مصنوعیکامل ثابت

به دلیل موارد متعددی همچون ارزان‌بودن و سهولت استفاده انتخاب اکثر افراد پروتز کامل ثابت دندان است. اما اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید دندان‌مصنوعی ثابت گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آید.

این نوع پروتز‌ها به طور کامل روی قوس فکی قرار گرفته و به‌هیچ‌عنوان تکان یا لغزشی ندارند. موردی همچون صحبت‌کردن، خوردن و آشامیدن با آن آسان است و تقریباً به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای تمام دندان‌های ازدست‌رفته تلقی می‌شود.

جهت جای‌گذاری پروتز دندان‌مصنوعی ثابت به چسب یا چیز مشابه دیگر احتیاج نیست، بلکه این کار از طریق ایمپلنت دندان انجام خواهد شد.

ایمپلنت دندان

دندان‌مصنوعی پارسیل یا تکه‌ای

در هر زمانی که افراد تمام دندان‌های خود را از دست نداده و هنوز هم تعدادی از آنها در دهان و قوس فکی باقی‌مانده باشد به سراغ استفاده از دندان‌مصنوعی پارسیل یا تکه‌ای می‌روند. معنای کلی کلمه پارسیل ناکامل است و این قابلیت را دارد که تا ۲۰ دندان ازدست‌رفته را به طور کامل پوشش دهد. این دندان‌مصنوعی نیز شامل چندین نوع متفاوت می‌شود که عبارت‌اند از:

پارسیل آکریلیک

یکی از رایج‌ترین پروتزهای دندانی، پارسیل آکریلیک یا همان دندان‌مصنوعی تکه‌ای است. قسمت پایه یا همان لثه این دندان‌مصنوعی از جنس آکریلیک تشکیل شده و منظور از آکریل نیز یک نوع ماده پلیمری با قوامی جامد و نسبتاً سخت است، اما این سختی به حدی نیست که به لثه آسیب وارد کند و باعث ناراحتی آن شود.

پارسیل آکریلیک

پارسیل ژله‌ای یا فلکسی

معمولاً انتخاب اول کسانی که به دنبال بهترین دندان مصنوعی هستند پارسیل ژله‌ای یا فلکسی است. در ساخت و تولید پایه این دندان‌های مصنوعی به‌جای اکریلیک از مواد قابل‌انعطاف و نرمی استفاده شده است. این مواد در نهایت باعث خواهند شد که لثه فرد راحتی کاملی داشته باشد و مورد مهمی همچون احتمال شکستگی پروتز را نیز تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد.

دندان‌مصنوعی ژله‌ای یا فلکسی بیشتر با آن دسته از افرادی توصیه می‌شود که یک یا چند دندان خود را بر اثر عوامل مختلف و متعدد ازدست‌داده‌اند. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اید، امکان استفاده از این دندان‌مصنوعی برای شما وجود ندارد، چرا که این پروتزهای دندانی انعطاف‌پذیری بالایی به همراه داشته و امکان فیکس‌شدن آن به طور دقیق روی لثه کم است.

پارسیل ژله‌ای یا فلکسیپارسیل پایه فلزی

یکی دیگر از بهترین نوع دندان‌مصنوعی که البته به‌عنوان قدیمی‌ترین نیز محسوب می‌شود، پروتزهای پایه فلزی هستند. ترکیب اصلی این دندان‌های مصنوعی آلیاژ فلزی و اکریلیک است.

آلیاژ‌ها معمولاً از جنس کروم و کبالت هستند و به همین دلیل نیز این نوع پروتزهای مصنوعی را با نام کروم و کبالت نیز در ایران می‌شناسند. گیره موجود روی این پروتزها فلزی بوده و می‌تواند به دیگر دندان‌ها گیر کند. پروتزهای کروم و کبالت معمولاً به افرادی پیشنهاد داده می‌شود که دندان‌های آسیاب خود را ازدست‌داده‌اند. باتوجه‌به این مورد که دارای یک‌شکل و ظاهر فلزی است برای دندان‌های جلو اصلاً پیشنهاد نمی‌شود، چرا که در زیبایی افراد تأثیر می‌گذارد. معمولاً انتخاب اکثر افراد پروتزهای تکه‌ای فلکسی یا همان ژله‌ای است.

پارسیل آکریلیک

 

بهترین دندان ‌مصنوعی برای افراد جوان کدام است؟

با درنظرگرفتن این موضوع که معمولاً افراد جوان دارای سن کمتری هستند و بنا به دلایل مختلفی همچون رخ‌دادن حادثه برخی از دندان‌های خود را از دست می‌دهند، پیشنهاد ما انجام ایمپلنت یا بریج دندان است. اما چنانچه هزینه این دو روش برای شما کمی بالا و زیاد است دندان‌مصنوعی ژله‌ای گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آید.

پیشنهاد می‌کنیم انتخاب دندان مصنوعی را به بهترین متخصص پروتز دندان در تهران بسپارید!

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری

بهترین مارک دندان مصنوعی ایتالیایی کدام است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که برند ایتالیایی ماژور به‌عنوان یکی از برندهای فوق‌العاده برجسته و معتبر در زمینه تولید بهترین نوع دندان مصنوعی مشغول به فعالیت و در بازار اروپا بوده و نیز اعتبار بسیار بالایی دارد. این برند را به‌عنوان یکی از بهترین مارک دندان‌مصنوعی ایتالیایی می‌شناسد و امکان صادرکردن آن به تمام نقاط جهان وجود دارد.

  • این نوع دندان‌های مصنوعی در مقابل سایش از مقاومت بالایی برخوردارند و جنس به‌شدت محکمی نیز دارند.
  • این نوع دندان‌مصنوعی‌های ایتالیایی از رنگ‌بندی نسبتاً متنوعی برخوردار و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا دندان‌مصنوعی با رنگ و شکل مشابه دندان‌های اصلی خود داشته باشید.
  • دندان‌مصنوعی‌های ماژور در داخل بازار ایران نیز وجود دارد که شامل یک مجموعه با ۳۱ نوع مختلف دندان‌مصنوعی می‌شود.
  • جنس این نوع دندان‌مصنوعی اکریلیک شفاف و از ساختار فوق‌العاده محکم و پایداری برخوردار است و این قابلیت را دارد که زیبایی دندان‌های فرد را دوچندان کند.

همچنین بخوانید: بهترین نوع پروتز دندان کدام است؟

دلایل استفاده از دندان‌مصنوعی در جوانان

یکی از مهم‌ترین و حائز اهمیتی‌ترین دلیلی که بسیاری از جوانان جهت استفاده از دندان مصنوعی اقدام می‌کنند، خرابی ریشه بسیاری از دندان‌ها است. آن دسته از افرادی که در زمان کودکی به هیچ وجه به سلامت و بهداشت دهان و دندان اهمیتی نمی‌دهند و در زمان مواجه شدن به برخی مشکلات همچون عفونت سعی می‌کنند خودسرانه درمان آن را آغاز کنند، قطعاً با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

تمامی این عوامل باعث ازدست‌رفتن تعداد عمده‌ای از دندان‌ها شده و در نهایت به سراغ بهترین نوع دندان مصنوعی می‌روند تا فضای خالی موجود را پر کنند.

از دیگر موارد مهم می‌توان به ازدست‌رفتن دندان‌ها در اثر تصادف یا دیگر حوادث اشاره کرد. هنگامی که شما در اثر تصادف بخش زیادی از دندان‌های خود را از دست بدهید، دیگر تفاوتی ندارد که سن‌وسال شما به چه میزان است و بهترین دندان‌مصنوعی می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

ایمپلنت دندان قبل و بعد

محدودیت و مزیت استفاده از دندان مصنوعی برای افراد جوان

زمانی که صحبت از استفاده دندان مصنوعی برای افراد جوان پیش می‌آید، سریعاً در مقابل این موضوع جبهه می‌گیرند. وجود دندان‌مصنوعی در دهان باعث تأثیرگذاری روی شکل ظاهری فک و صحبت‌کردن افراد خواهد شد. علاوه بر این مورد پس از گذشت زمان، فشاری که از طرف دندان‌ها به استخوان فک وارد می‌شود باعث تحلیل‌رفتن استخوان فک خواهد شد. در چنین شرایطی پس از پشت سر گذاشتن یک بازه زمانی باید دندان‌مصنوعی را عوض کنید. چنانچه به سراغ استفاده از دندان‌مصنوعی ثابت بروید به‌هیچ‌عنوان مشکلاتی که نام بردیم برای شما پیش نمی‌آید.

قیمت دندان مصنوعی چقدر است؟

قیمت بهترین نوع دندان مصنوعی باتوجه‌به فاکتورها و معیارهای گوناگونی تعیین می‌شود. پیش از هر چیزی لازم است شما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه فرمایید و معاینه شوید.

  • در وهله اول دندانپزشک یک جلسه را به مشاوره و پاسخ به سؤالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید اختصاص خواهد داد. پس از گرفتن تصمیم‌های لازم به معاینه و بررسی دندان‌ها می‌پردازد.
  • در نهایت اگر بخواهیم دررابطه‌با هزینه کلی دندان‌مصنوعی برای افراد جوان نام ببریم، باید گفت که بر حسب نوع دندان مصنوعی، کیفیت و متریال ساخت آن هزینه مشخص خواهد شد.
  • البته کلینیکی که شما قصد مراجعه به آن را دارید و تبحر و تخصص پزشک نیز در این هزینه تاثیر مستقیمی به دنبال دارد.
  • لازم به ذکر است بیان کنیم که حتماً برای انجام این کار به دندانپزشک ماهر مراجعه کنید و در صورت بی‌توجهی به این موضوع ممکن است با آسیب‌های زیادی روبرو شوید.

بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان کدام است؟

به‌خوبی می‌دانید که ازدست‌دادن دندان‌ها آن هم در سن کم و جوانی می‌تواند فوق‌العاده غم‌انگیز و در روحیه افراد تأثیر منفی به دنبال داشته باشد. نکته مهم‌تر این است که ازدست‌دادن دندان‌ها امروزه بسیار رایج شده است و به‌وجودآمدن مشکلات گوارشی را نیز به همراه دارد. چنانچه برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته اقدامی صورت نگیرد، مشکلات متعدد دیگری نیز برای شما ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید به سراغ انتخاب بهترین نوع دندان مصنوعی بروید باید بگوییم که ایمپلنت پایه ثابت و بریج دندان می‌تواند انتخابی مناسب برای افراد جوان باشد.

عکس ایمپلنت دندان

بهترین نوع دندان مصنوعی با متخصصان حرفه‌ای اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با بهترین دندان ­مصنوعی مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید این نکته را توضیح دهیم که شما می‌توانید در صورت از دست‌دادن یک یا حتی چندین دندان خود بنا به نوع احتیاجی که دارید، از دندان‌های مصنوعی استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که جای‌گذاری دندان‌های مصنوعی نیز روش و روال مربوط به خود را دارد. پس در چنین شرایطی پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به مطب اسمایل استایل مراجعه بفرمایید تا مشاوره‌های لازم در این زمینه در اختیار شما قرار گیرد.

دکتر محمدرضا ابوالبشری با بیش از دو دهه تجربه و تخصص در جایگزینی دندان‌مصنوعی برای کسانی که دندان‌های خود را به هر دلیلی ازدست‌داده‌اند، طبق آخرین متد روز دنیا با تجهیزات کاملاً پیشرفته لبخندی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌دهد. کافی است همین حالا رزرو نوبت خود را از سایت اسمایل استایل ثبت کنید.

در حال بارگذاری ...

سؤالات متداول

  • چه افرادی می‌توانند از دندان‌های مصنوعی استفاده کنند؟

آن دسته از افرادی که بنا به کهولت سن یا حتی پیش آمد حوادثی یک یا چند دندان خود را ازدست‌داده‌اند می‌توانند جهت استفاده از دندان‌مصنوعی اقدام کنند.

  • آیا امکان استفاده از دندان‌مصنوعی بلافاصله پس از کشیدن دندان وجود دارد؟

جهت قرارگیری دندان‌مصنوعی التهاب لثه باید به طور کامل از بین رفته باشد و بازه زمانی لازم برای این کار نیز معمولاً ۸ الی ۱۲ هفته است.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد