روش‌های درمان کجی دندان کدام اند؟

روش‌های درمان کجی دندان کدام اند؟

درمان کجی دندان به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته خود را بازگردانید. اگر بشخصه از وجود دندان‌های کج دهان خود ناراضی هستید و روی ظاهر شما تأثیر منفی گذاشته مراجعه به یک متخصص در این زمینه و پشت سر گذاشتن روال و درمان آن می‌تواند به شما کمک کند تا جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. در همین ابتدای کار نیز باید بگوییم که درمان کجی دندان در خانه به‌صورت حرفه‌ای ممکن نیست و حتی اگر راهکاری نیز وجود داشته باشد مقطعی است. شما فقط برای حفظ زیبایی دندان می‌توانید مراقبت‌هایی همچون مسواک‌زدن، استفاده از نخ دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان را انجام دهید. در ادامه این مطلب از سایت اسمایل استایل قصد داریم تا دررابطه‌با درمان و رفع کجی دندان مطالب کامل‌تری بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

کجی دندان جلو

دندان کج جلو را چگونه صاف کنیم؟

یکی از روش‌های فوق‌العاده مؤثر و کاربردی که در درمان کجی دندان نیز تأثیر بسیار زیادی از خود به اجرا می‌گذارد، ارتودنسی است. این روش می‌تواند به‌صورت ویژه جهت رفع مشکلات و ناهنجاری‌های مربوط به فک و دندان بپردازد ارتودنسی روش‌های مختلف و گوناگونی برای صاف‌کردن دندان‌ها در افراد بزرگسال و کودکان به همراه دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • استفاده از پلاک‌های متحرک

پیشنهاد برخی از متخصصین به افراد استفاده از پلاک ارتودنسی متحرک است. با استفاده از پلاک‌ها این امکان فراهم می‌شود تا فضای موجود را به طور کامل بسته و همچنین در حفظ نتایج درمان ارتودنسی نیز نقش ویژه‌ای به دنبال دارند.

  • بریس یا براکت ثابت

از رایج‌ترین ابزارها در فرایند ارتودنسی بریس یا براکت ثابت هستند. اگر دچار کجی دندان شده باشید، این درمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگو خواهد بود. بریس‌ها برای تمام افراد و در هر سن گزینه مناسب و ایده‌آلی به شمار می‌آید و برای آن دسته از کودکانی که هنوز ساختار فک آن‌ها کامل نشده و درحال‌رشد است، قابلیت انعطاف‌پذیری دارد. باتوجه‌به نوع بریس‌های انتخاب شده و شدت مشکل بین دو الی ۳ سال باید از آن‌ها استفاده کنید.ارتودنسی

  • ارتودنسی نامرئی

این روش نیز شامل انواع مختلفی می‌شود که یکی از آن‌ها پلاک‌های شفاف است. برای ساخت این پلاک‌ها از پلاستیک شفاف استفاده شده و این امکان فراهم است تا در هر زمانی که خواستید آن را از دهان خارج کنید.

ارتودنسی نامرئی

  • جراحی

یکی دیگر از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید به صاف‌کردن دندان‌های کج بپردازید، استفاده از عمل جراحی است. با انجام جراحی زیبایی دندان زمان مرتب و صاف‌شدن دندان‌ها کاهش پیدا کرده و البته یک جایگزین مناسب نیز برای بریس‌ها هستند.

بسته به میزان کجی دندان و شرایط شما ممکن است جراح یک عمل جزئی را پیشنهاد کند که در طی آن استخوان و لثه را ترمیم خواهد کرد تا دندان قابلیت قرارگرفتن درست در جای طبیعی خودش را به دست آورد.

در برخی مواقع نیز ممکن است متخصص پیشنهاد استفاده از ارتوگناتیک را ارائه دهد. معمولاً در مواقعی که شکل و ظاهر نامناسب دندان‌ها باعث ایجاد اختلال در تکلم یا حتی جویدن غذا شود به‌احتمال زیاد متخصص روش نام‌برده‌شده را در نظر بگیرد.

انواع تکنیک‌های درمان کجی دندان بدون ارتودنسی

درست است که گفتیم ارتودنسی به‌عنوان یک روش فوق‌العاده کاربردی و مؤثر در درمان کجی دندان جلو تلقی می‌شود، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که بدون دخالت ارتودنسی باعث مرتب‌شدن دندان‌ها خواهند شد. در ادامه سعی می‌کنیم به معرفی و بررسی هر یک بپردازیم.

درمان کجی دندان در خانه

  • صاف‌کردن دندان‌ها با استفاده از روش کامپوزیت

یکی از روش‌های مؤثری که در صاف‌کردن دندان‌ها به‌شدت کاربردی محسوب می‌شود، کامپوزیت است که به‌عنوان یک روش غیرتهاجمی تلقی می‌شود و در اصلاح شکل و موقعیت دندان‌های کج و غیرمنظم نیز نقش ویژه‌ای دارد.

برای انجام کامپوزیت دندان‌های کج، یک‌لایه نازک رزین کامپوزیت را روی دندان قرار می‌دهند و از این طریق باعث مرتب و صاف‌شدن ظاهر دندان‌ها خواهند شد. البته این روش بیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب است که دارای مشکل سطحی با شدت کم هستند.

روکش کامپوزیتی دندان

  • صاف‌کردن دندان‌ها با استفاده از روش لمینت

لمینت دندان نیز به‌عنوان یکی دیگر از راهکارهای مهم جهت صاف‌کردن دندان‌ها به‌حساب می‌آید. در طی این فرایند مشکلات موجود مانند کجی دندان، پوشاندن شکستگی و ترک دندان‌ها رفع خواهد شد و در نهایت نیز اصلاح و بهبود رنگ و ظاهر دندان را تجربه می‌کنید.

قبل و بعد لمینت دندان

آیا امکان درمان کجی دندان در خانه وجود دارد؟

شاید بسیاری از افراد بخواهند از این موضوع مطلع شوند که آیا می‌توان در منزل برای درمان کجی دندان اقدامی انجام داد؟ در پاسخ باید بیان کنیم که تنها راهکار موجود استفاده از ارتودنسی شفاف است و در غیر این صورت سایر روش‌های دیگری که ممکن است بسیاری از آن نام ببرند اصلاً تأثیری روی این موضوع ندارد. البته این روش نیز توسط دندانپزشک و متخصص ارتودنسی (دکتر محمدرضا ابوالبشری) انجام می‌شود؛ اما قابلیت این را دارد تا در زمان دلخواه آن را از دهان خارج کنید. کج‌شدن دندان و رفع مشکل مربوط به آن کاملاً تخصصی بوده و هر یک از روش‌های نام‌برده‌شده برای رفع آن به مهارت بالایی احتیاج دارد.

رفع کجی دندان در مطب دندانپزشکی ما به کمک خبره‌ترین متخصص‌ اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با درمان و رفع کجی دندان موارد لازم را ارائه دادیم. در این قسمت نیز باید بگوییم که این مشکل ممکن است برای بسیاری از افراد بزرگسال و نوجوان باتوجه‌به شرایطی که دارد پیش آید، اگر قصد داشتید برای رفع این مشکل اقدامی انجام دهید در وهله اول به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتماً یک تیم حرفه‌ای در این زمینه را پیدا کنید. انجام ارتودنسی یا حتی به‌کارگیری تکنیک‌های زیبایی برای ازبین‌بردن کجی دندان به مهارت لازم احتیاج دارد. در صورت نادیده‌گرفتن هر یک از موارد آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای شما رخ می‌دهد.

در چنین شرایطی پیشنهاد می‌دهیم که حتماً برای این کار به تیم حرفه‌ای و شناخته شده اسمایل استایل مراجعه بفرمایید. تیم ما با بیش از ۲۲ سال تجربه بهترین خدمات مربوط به زیبایی و اصلاح طرح لبخند را انجام می‌دهد. کافی است برای داشتن لبخندی جسورانه همین حالا نوبت خود را در سایت اسمایل استایل رزرو کنید.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستریسوالات متداول

  • کدام روش می‌تواند در رفع کجی دندان مؤثرتر عمل کند؟

این موضوع باتوجه‌به میزان کج بودن دندان مشخص خواهد شد. در برخی مواقع که میزان آن زیاد است تنها ارتودنسی یا جراحی می‌تواند باعث ازبین‌رفتن آن شود.

  • آیا رفع کجی دندان در منزل امکان‌پذیر است؟

تاکنون روش مشخصی در این باره ارائه نشده است، اما باتوجه‌به سختی دندان‌ها این کار تخصصی بوده و لازم است حتماً توسط یک دندانپزشک معاینه و روش مربوط انتخاب شود.

  • روش‌هایی مانند لمینت یا کامپوزیت در رفع کجی دندان تأثیر دارند؟

زمانی امکان استفاده از روش‌هایی مانند لمینت یا کامپوزیت برای افراد وجود دارد که میزان کج بودن دندان‌ها کم باشد. در غیر این صورت این دو روش انتخاب مناسبی نخواهند بود.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد