روش ایمپلنت فوری دندان چیست؟

ایمپلنت فوری

روش ایمپلنت فوری دندان چیست؟

اگر قصد کاشت دندان دارید و می‌خواهید این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد ایمپلنت فوری می‌تواند یک راهکار مناسب و ویژه به‌حساب آید. اما پیش از هر چیزی بهتر است دررابطه‌با نوع کاشت و مزایا و معایب آن اطلاعات لازم را به دست آورید تا بتوانید با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید که آیا انجام این روش می‌تواند پاسخگوی مناسبی به نیاز شما باشد یا خیر.

اگر قصد انجام ایمپلنت دارید و نمی‌دانید که کدام روش می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد در این زمینه مشاوره با یک دندانپزشک نیز راهکار مناسبی به‌حساب می‌آید، چرا که اطلاعات دقیق و لازم دراین‌رابطه را ارائه خواهد داد. در ادامه این مطلب از سایت اسمایل استایل سعی می‌کنیم اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تری دراین‌رابطه ارائه دهیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان قبل و بعد

ایمپلنت دندان قبل و بعد

منظور از ایمپلنت فوری چیست؟

انجام ایمپلنت دندان آن هم از نوع فوری، به‌عنوان یک روش کاربردی جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته و بازگرداندن زیبایی مجدد به آن‌ها است. برای این روش فیکسچر ایمپلنت یا همان پایه فلزی پیچی درون استخوان فرد قرار داده و یک روکش شبیه دندان طبیعی روی آن می‌گذارند.

ایمپلنت دندان دارای روش‌های مختلف و گوناگونی است که دندانپزشک با درنظرگرفتن شرایط کلی شما و محل کاشت دندان بهترین آن را در نظر می‌گیرد. همان‌طور که از نام این روش پیداست سریع و در طول یک روز انجام می‌شود. در این روش پس از کشیدن دندان و با قراردادن فیکسچر ایمپلنت، روکش موقت را روی آن قرار می‌دهند.

کشیدن دندان و ایمپلنت فوری در کمترین زمان و با کمترین تعداد مراجعه امکان‌پذیر خواهد بود. پس از پشت سر گذاشتن مراحل لازم است که چند هفته بعد جهت قراردادن روکش دائمی به طور مجدد به مطب مراجعه فرمایید.

 ایمپلنت فوری دندان جلو

ایمپلنت فوری دندان جلو

انجام ایمپلنت دندان فوری برای چه افرادی مناسب است؟

چنانچه به دلیل طولانی‌بودن فرایند کاشت دندان نمی‌توانید آن را به طور دقیق انجام دهید، روش نام‌برده‌شده می‌تواند بهترین گزینه برای درمان و زیبایی دندان شما باشد. آن دسته از افرادی که دارای شرایط زیر هستند می‌توانند این روش را استفاده کنند.

  • چنانچه دندان‌های جلویی شما آسیب‌دیده یا به‌طورکلی از بین رفته‌اند.
  • درصورتی‌که مجبور هستید به هر دلیل دندان خود را بکشید.
  • روی زمان و هزینه ایمپلنت حساسیت دارید.
  • به انجام چندین عمل جراحی مختلف روی دندان‌ها علاقه ندارید.
  • اگر در حال حاضر دندانی ندارید یا بیشتر دندان‌های خود را از دست داده‌اید، این روش گزینه مناسب و ایده‌آلی به شمار می‌آید.

 فرق ایمپلنت فوری با معمولی

ایمپلنت دندان فوری به چه صورت انجام می‌شود؟

در زمان مراجعه به کلینیک پیش از هر چیزی دندانپزشک دررابطه‌با سوابق پزشکی شما سؤالاتی می‌پرسد و سپس به بررسی سلامتی دهان و دندان با استفاده از تصویربرداری سه‌بعدی و اشعه ایکس می‌پردازد.

درصورتی‌که احتیاج به کشیدن دندان باشد چند هفته قبل یا چندین روز قبل از جراحی می‌توان این کار را انجام داد و سپس از بی‌حسی موضعی استفاده شده ایمپلنت‌ها را در استخوان قرار می‌دهند. یک روش ایمپلنت به‌صورت پانچ بوده که آن را دستی انجام می‌دهند و روش دیگر دیجیتال است که به کمک چاپ تصویر سه‌بعدی صورت می‌گیرد.

پس می‌توان گفت که مراحل ایمپلنت به‌صورت تصویربرداری و معاینه دهان و دندان، تزریق بی‌حسی موضعی، کشیدن دندان و در نهایت قراردادن ایمپلنت به دو صورت پانچ یا دیجیتال، قرارگیری پروتز اولیه و در نهایت ساخت و قراردادن پروتز دائمی است.

ایمپلنت فوری با بهترین متدها و جدیدترین تجهیزات در تهران

در حال بارگذاری ...

مزایای انجام ایمپلنت فوری دندان جلو چیست؟

مهم‌ترین مزیت‌های ویژه این نوع ایمپلنت شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعداد جلسات موردنیاز برای این روش در مقایسه با سایرین بسیار کمتر است.
  • در یک جلسه فضای خالی دندان ازدست‌رفته پر می‌شود.
  • به‌عنوان یک جراحی کم تهاجمی تلقی شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبودی خود را به دست می‌آورید.

شما پرسیدید: ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

پس از انجام ایمپلنت فوری چه مراقبت‌هایی باید صورت بگیرد؟

پس از انجام ایمپلنت لازم است تا جهت بهبودی سریع‌تر و کاهش عوارض ایمپلنت دندان، یک سری مراقبت‌های ویژه صورت بگیرد که برخی از آن‌ها را در ادامه نام می‌بریم.

  • تا زمانی که روکش دائم روی دندان قرار می‌گیرد به‌هیچ‌عنوان نباید از غذاهای سفت استفاده کنید، چرا که امکان شکستن روکش موقت افزایش پیدا می‌کند.
  • داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیکی که توسط دندانپزشک برای شما تجویز می‌شود را به طور مرتب و درست سر ساعت مصرف کنید.
  • اگر احساس کردید صورت شما دچار تورم شده‌، استفاده از کمپرس یخ می‌تواند بهترین راهکار باشد.
  • به طور مرتب دندان‌های خود را مسواک زده و سعی کنید پس از هر وعده‌غذایی از نخ دندان برای ازبین‌بردن غذاهای جامانده در بین دندان استفاده کنید.
پروتز ایمپلنت دندان

کشیدن دندان و ایمپلنت فوری

هزینه انجام ایمپلنت فوری به چه صورت است؟

در حالت کلی انجام ایمپلنت دندان هزینه بالایی به همراه دارد و این موضوع در زمان مراجعه شما به مطب دندانپزشک مشخص خواهد شد. در برخی مواقع هزینه‌های جانبی افزایش پیدا کرده و این موضوع بیشترشدن هزینه نهایی را به دنبال دارد. درهرصورت قیمت نهایی به برند ایمپلنت نیز بستگی دارد.

فرق ایمپلنت فوری با معمولی چیست؟

ایمپلنت دندان فوری برای دندان با نوع معمولی دارای یک تفاوت اساسی است و آن هم مربوط به روش جای‌گذاری آن می‌شود. در انجام ایمپلنت دندان فوری اگر اندازه استخوان فک مناسب و تحلیل آن به‌صورت چشمگیری اتفاق نیفتاده باشد، انجام پروتز پس از برداشت دندان طبیعی در همان روز برای شما صورت می‌گیرد.

در روش معمولی برداشتن دندان طبیعی و جاگذاری پروتز مربوطه حدود سه ماه طول می‌کشد و این در صورتی است که در ایمپلنت دندان فوری این کار در یک جلسه انجام می‌شود و پس از گذشت ۳ الی ۵ ماه پروتز نهایی را برای آن جایگزین می‌کنند.

لازم به ذکر است بیان کنیم که جنس ایمپلنت‌های فوری از نوع پلاستیک و کاملاً سبک هستند و سطح آن‌ها نیز از دیگر دندان‌ها کوتاه‌تر و هدف کلی از انجام این روش کاهش فشار وارده ایمپلنت دندان فوری در زمان جویدن مواد غذایی است.

در روش ایمپلنت دندان به‌صورت فوری وضعیت کنونی استخوان‌های فک و دندان نیز باید در نظر گرفته شود و همان‌طور که به آن اشاره کردیم اگر شما از استخوان فک و لثه مناسب برخوردار نباشید، کاندیدای خوبی برای انجام این روش نخواهید بود.

انجام ایمپلنت به‌صورت فوری توسط تیم حرفه‌ای دکتر محمدرضا ابوالبشری

دررابطه‌با روش ایمپلنت دندانی به‌صورت فوری مطالبی را ارائه دادیم. در پایان باید این نکته را بیان کنیم که این روش زمانی امکان‌پذیر خواهد شد که استخوان فک و لثه شما شرایط لازم برای پیوند را داشته باشند. در غیر این صورت باید اجازه دهید تا ایمپلنت روش معمولی خود را طی کند.

در این زمینه مراجعه به یک دندانپزشک بامهارت و باتجربه از اهمیت بسیار بالای برخورد دار است، چرا که تمام مراحل موجود باید بادقت بالایی صورت بگیرد. دکتر محمدرضا ابوالبشری با بیش از دو دهه تجربه در ایمپلنت و پروتزهای دندانی یکی از مطرح‌ترین دندانپزشکان حال حاضر ایران هستند. پیشنهاد می‌دهیم که برای انجام مشاوره و مراحل مربوط به ایمپلنت، نوبت خود را در سایت اسمایل استایل رزرو کنید.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد