روش هایی برای درمان سریع دندان درد

درمان سه سوته دندان درد

روش هایی برای درمان سریع دندان درد

درمان سه سوته دندان درد به کمک یک سری راهکارهای مختلف و متفاوت امکان‌پذیر است. درد دندان می‌تواند روی کیفیت زندگی و خلق‌وخوی شما تأثیر منفی بگذارد. در چنین شرایطی جهت رفع درد به وجود آمده قطعاً به دنبال راه‌هایی برای درمان سریع دندان می‌روید. رخ‌دادن این مشکل احساس ناخوشایندی برای افراد به وجود می‌آورد. درد دندان در برخی به‌صورت خفیف و در برخی دیگر به‌صورت شدید رخ می‌دهد. به این موضوع توجه داشته باشید که دندان‌درد به‌خودی‌خود رفع نمی‌شود یا حتی اگر تسکین پیدا کند برای مدت‌زمان کوتاهی است و به طور مجدد ظاهر می‌شود. اگر دچار درد خفیف یا شدید دندان شدید در وهله اول باید از این موضوع آگاهی پیدا کنید که ریشه ناراحتی شما چیست. داروها و درمان‌های خانگی و بدون نسخهٔ متعدد و گوناگونی وجود دارد که نقش مهم و حائز اهمیتی در تسکین دندان‌درد و درمان سریع آن به دنبال دارد. در ادامه این مطلب از دندانپزشکی اسمایل استایل قصد داریم از درمان سریع دندان درد در شب مطالبی بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

انواع دندان درد به چه صورت‌هایی رخ می‌دهد؟

پیش از آنکه به سراغ درمان سریع دندان‌درد در شب برویم اجازه دهید به طور خلاصه انواع دندان‌درد و مشکل رایج مربوطه را برای شما نام ببریم.

• درد مداوم

افرادی که به درد مداوم مبتلا می‌شوند در شرایط حاد و بسیار خاصی قرار ندارند، اما درهرصورت این درد برای آنها آزاردهنده است. این امکان فراهم شده تا به کمک مسواک‌زدن یا استفاده از نخ دندان باعث رفع این مشکل شوید. البته چنانچه با آبسه یا دندان‌قروچه روبرو شدید باید به دندانپزشک مراجعه بفرمایید.

• درد فوق العاده شدید

درد شدید دندان معمولاً زمان شل‌شدن روکش یا پر کردن دندان‌ها رخ می‌دهد. در صورت بی‌توجهی ممکن است به سایر قسمت‌های حساس و آسیب‌دیده دندان صدمه بیشتری وارد شود. معمولاً مشکلاتی که باعث به‌وجودآمدن درد شدید دندان می‌شوند، عبارت‌اند از

1. شکستگی دندان
  2. پوسیده‌شدن دندان
  3. ترک خوردن مینای دندان و حفره

درصورتی‌که ساکن تهران هستید و به هر دلیلی به درد فوق‌العاده شدید و غیر قابل تحملی در قسمت دندان‌ها مبتلا شدید، مراجعه و رزرو نوبت در دندانپزشکی smilestyledentistry می تواند اولین قدم برای تکسین درد شما باشد. تیم فوق‌العاده متخصص مجموعه ما که متشکل از جناب دکتر امیرحسین ابوالبشری و دکتر محمدرضا ابوالبشری است، با تجهیزات کاملاً پیشرفته و تجربه بالا در خدمت شما مراجعه‌کنندگان گرامی است تا دندان‌درد شما را رفع کرده و لبخندی جسورانه و زیبا را به شما هدیه دهند.

• حساسیت در برابر سرما یا گرما

شاید برای بسیاری این مشکل به وجود آمده باشد که در زمان میل‌کردن یک نوشیدنی سرد یا خوردن سوپ داغ در ناحیه دندان احساس درد کنند. در صورت رخ‌دادن چنین مشکلی احتمالاً مینای دندان شما دچار ساییدگی شده است. در بسیاری از مواقع دوری از دمای شدید یا حتی تغییر خمیردندان یکی از عوامل مؤثر به‌حساب می‌آید. چنانچه احساس درد دندان بیش از ۳۰ ثانیه طول بکشد ممکن است یک سری نگرانی‌های جدی‌تر به دنبال داشته باشد. مشکلاتی همچون پوسیده بودن دندان، شکستگی دندان، مشاهده ریشه‌های دندان یا بیماری لثه می‌تواند از عوامل حساسیت به دما باشند.

• حساسیت دندان به سرمادرد ضربان‌دار

چنانچه در دسته چهارم قرار می‌گیرید و درد دندان شما با ضربان همراه است، به‌هیچ‌عنوان نباید آن را نادیده بگیرید. در چنین شرایطی به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتماً با دندانپزشک خود تماس بگیرید. چنانچه تشخیص دهد که مشکل جدی و فوری است باید در همان روز یا حداقل روز بعد جهت معالجه مراجعه فرمایید. در صورت دندان‌درد شدید، همین حالا با شماره 982122560393+ تماس حاصل کرده و یا از طریق سایت اسمایل استایل  رزرو نوبت انجام دهید.

راه‌حل‌های کاربردی برای درمان سه سوته دندان درد کدام‌ها هستند؟

به طور قطعی فقط یک دندانپزشک ماهر و باتجربه می‌تواند با ارزیابی سلامت دهان و دندان به ریشه اصلی مشکل شما دسترسی پیدا کند. در بسیاری از مواقع ممکن است در نیمه‌شب دچار دندان‌درد شدید شوید. در چنین مواقعی تنها درمان‌های خانگی می‌تواند به‌صورت موقت درد دندان را تسکین دهد. در ادامه چندین روش مناسب برای درمان سریع دندان‌درد در شب را بیان خواهیم کرد.

• استفاده از نخ دندان مسواک و دهان‌شویه

در هر زمانی که به دندان‌درد مبتلا شدید استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه می‌تواند بهترین راهکار باشد. در این مواقع باید دندان‌های خود را به‌صورت کامل تمیز کنید. در بسیاری از مواقع جاماندن مواد غذایی میان دندان، تحریک لثه و درد خفیف را به دنبال دارد. باید به‌آرامی و بدون هر فشاری بین دندان‌های خود نخ دندان بکشید و در نهایت با استفاده از خمیردندانی که دارای فلوراید است مسواک بزنید.

درمان دندان درداگر نمی‌دانید از چه برند دهانشویه استفاده کنید، مقاله معرفی بهترین دهانشویه‌‌های ایرانی و خارجی را از دست ندهید!

• استفاده از داروهای مسکن و بدون نسخه

یکی دیگر از راهکارهای مهمی که در درمان سریع دندان درد در شب و یا روز می‌تواند تأثیرگذار باشد، استفاده از مسکن‌های بدون نسخه است. استفاده از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی نیز تأثیر خاصی به دنبال دارند، چرا که باعث کاهش التهاب و در نهایت درد را تسکین می‌دهند. اگر دندان‌درد شما بسیار شدید و غیرقابل‌تحمل شد در وهله اول با دندانپزشک خود مشورت نمایید و در صورت صلاحدید یک داروی ضدالتهاب همچون ایبوپروفن مصرف کنید.

• شستشوی دندان به کمک آب‌نمک

محلولی از آب و نمک تهیه بفرمایید. سپس دهان خود را با استفاده از این محلول به مدت ۳۰ ثانیه بشویید. پیشنهاد می‌دهیم که حتماً دو بار این کار را انجام دهید و هر چهار ساعت یکبار آن را تکرار کنید. آب‌نمک به‌عنوان یک ضدعفونی قوی و طبیعی تلقی می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید باعث ازبین‌رفتن ذرات غذایی بین دندان شوید. علاوه بر این مورد برای کاهش التهاب و ورم نیز کاربردی است.

فراموش نکنید که گاهی ریشه اصلی دندان درد شما، عفونت ریشه است؛ خواندن مقاله روش‌ های درمان عفونت دندان می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

• استفاده از کیسه یخ

کیسه یخ نیز یکی دیگر از راهکارهای مهم جهت درمان سه سوت دندان ‌درد به‌حساب می‌آید. حتی اگر دندان شما ضربه دیده باشد امکان ازبین‌بردن درد با کیسه یخ وجود دارد. در این روش باید کیسه را حداقل به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در محل مدنظر قرار دهید. کیسه یخ نقش مهمی جهت بی‌حس کردن اعصاب و کاهش‌یافتن التهاب دارد.

درمان سریع دندان درد در شبسخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با درمان سه سوته دندان درد مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم. به این موضوع توجه داشته باشید که روش‌های نام‌برده شده موقتی هستند. اگر می‌خواهید مشکل اصلی درد دندان خود را ریشه‌یابی کنید، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به دندانپزشک با تجربه‌ای مراجعه بفرمایید. چنانچه در هر ساعت از شب امکان دسترسی به مطب بهترین دندانپزشکان تهرانرا نداشتید، راهکارهای ارائه شده نقش مهمی در درمان سریع دندان‌درد در شب به دنبال دارند. تیم حرفه‌ای ما می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین درد باعث ازبین‌رفتن مشکل به وجود آمده شوند.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد