ترمیم و زیبایی دندان جلو و روش‌های آن

روش ترمیم و زیبایی دندان جلو

ترمیم و زیبایی دندان جلو و روش‌های آن

دندان یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین اعضای صورت باشد که در زیبایی تأثیر بسزایی دارد؛ لذا، پوسیدگی و خرابی آن از مواردی است که چهره فرد را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. مخصوصاً اگر دندان پوسیده شده در ناحیه جلوی فک باشد، ترمیم زیبایی دندان‌های جلو از اثربخش‌ترین کارهای ممکن در حفظ زیبایی چهره افراد تلقی می‌شود. امروزه انواع روش ‌های ترمیم زیبایی دندان جلو وجود دارد که در ادامه این مطلب از دندانپزشکی smile style dentistry به شرح مختصر هریک خواهیم پرداخت تا شما را در تصمیم‌گیری نهایی برای ترمیم زیبایی دندان کمک کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی روش های ترمیم و زیبایی دندان جلو

ترمیم وزیبایی دندان جلو از پرطرف‌دارترین خدمات دندانپزشکی در بخش زیبایی است و با انواع روش‌های مختلفی انجام می‌شود. چیزی که باید بدان توجه کامل داشته باشید این است که دندان‌های جلو از پر‌اهمیت‌ترین نوع دندان‌ها بوده و دلیل اهمیت آن نیز، تأثیر بسیار زیاد آن در زیبایی صورت است. به‌جز بحث پوسیدگی و درد دندان، زیبایی دندان بسیار بااهمیت بوده و جلب‌توجه می‌کند. دندان‌ها در معرض آسیب‌دیدگی‌هایی چون پوسیدگی‌، ترک‌خوردگی، شکستگی و انواع دیگری از آسیب‌ها، شکل و حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند و به ترمیم نیاز پیدا می‌کنند. ترمیم و زیبایی دندان در هر سنی قابل‌انجام است و این یعنی محدودیت سنی ندارد. روش ‌های ترمیم زیبایی دندان جلو بسته به مقدار آسیب‌دیدگی توسط پزشک متخصص مشخص انجام می‌شود. در ادامه روش‌های مختلف ترمیم ، زیبایی و جایگزینی دندان از دست رفته که بیشترین طرف‌دار را دارند بررسی می‌کنیم.

  • روکش‌های دندانی

پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین مسئله‌های روز دنیاست که اغلب افراد در طول زندگی حتماً دچار آن می‌شوند. از دلایل اصلی بروز این مشکل انباشته‌شدن باکتری‌ها در قسمت‌های مختلف دندان و تولید اسید به‌وسیله آن‌ها است. منشأ اصلی بروز پوسیدگی عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است؛ بنابراین، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی توصیه‌های بهداشتی را کامل و به‌صورت روتین انجام دهید.

از روش‌ های ترمیم زیبایی دندان جلو هنگام ایجاد پوسیدگی، پرکردن و سپس روکش‌های دندانی است. این یک روش کاربردی و به‌صرفه است و در مدت‌زمان کمی به شرایط مطلوب خواهید رسید. همچنین اصلاً نگران عوض‌شدن رنگ دندان‌ها نشوید؛ زیرا موادی که هنگام روکش استفاده می‌شود سفید بوده و ظاهر نامطلوبی ایجاد نخواهد کرد. انواع روکش دندان متنوع است و بسته به وضعیت دندان و ترجیح او به کار برده می شود.

روکش دندان جلو

  •   بلیچینگ

از دیگر روش‌های کاربردی برای زیبایی دندان­های جلو می‌توان به بلیچینگ اشاره کرد. با استفاده از بلیچینگ شما می‌توانید بدون آنکه آسیبی به مینای دندان برسد لکه‌های ژنتیکی یا زردی دندان را به طور کامل از بین ببرید.

عوامل متعدد و گوناگونی مانند نوشیدن قهوه، کشیدن سیگار و افزایش سن می‌تواند باعث ازبین‌رفتن زیبایی و سفیدی طبیعی دندان شما شود. در چنین مواقعی جا هیچ جای نگرانی وجود ندارد چرا که شما هنوز هم می‌توانید تا حد زیادی باعث بازگشت سفیدی اولیه دندان‌های خود شوید.

بلیچینگ دندان را به کمک مواد شیمیایی که بخش اصلی آن از پراکسید هیدروژن تشکیل شده انجام می‌دهند. پراکسید هیدروژن باعث اکسیدشدن رنگ‌دانه‌های رسوب‌کرده در داخل مینای دندان می‌شود و به‌مرورزمان نیز از آن عبور کرده و به عاج نفوذ می‌کند و از این طریق رنگ عاج دندان روشن خواهد شد.

روش بلیچینگ بیشتر به آن دسته از افرادی توصیه می‌شود که دارای دندان‌های سالمی هستند؛ اما مقداری زرد شده است. این روش روی دندان‌های قهوه‌ای نتیجه کمتری داشته و روی لکه‌های بنفش و خاکستری به‌هیچ‌عنوان تاثیرگذار نیست.

ماده اصلی به کار گرفته شده برای سفیدکردن دندان در آفیس بلیچینگ که توسط دندانپزشک استفاده می‌شود پراکسید هیدروژن و در هوم بلیچینگ پراکسید کربامید است. علاوه بر روش‌های نام‌برده شده می‌توانید از لمینت دندان‌ های جلو و زیبایی دندان جلو با کامپوزیت نیز بهره‌مند شوید.

  • لمینت دندان smilestyleلمینت

یکی دیگر از انواع پر طرفدار ترین روش ‌های ترمیم زیبایی دندان جلو در دندان‌پزشکی اسمایل استایل، لمینت یا لامینت است. این نوع روش زیبایی دندان یکی از پرطرفدارترین نوع آن، محسوب می‌شود. در مواقعی که آسیب‌دیدگی به‌صورت پریدگی، رنگ گرفتگی، لب پرشدگی یا شکستگی باشد، لمینت‌ها بهترین گزینه برای شماست.

زیبایی لمینت دندان جلو

این روش به دو شکل لمینت سرامیکی و کامپوزیتی انجام شده و نقص‌های دندان را برطرف می‌کند. با انجام این ترمیم نیز، در مدت‌زمان کوتاهی می‌توانید دندان‌های سالم و زیبا داشته باشید. جهت انجام لمینت دندانی، می‌توانید همین حالا در سایت smilestyledentistry نوبت خود را رزرو کنید. لمینت دندانی توسط دکتر امیرحسین ابوالبشری که متخصص طراحی لبخند و زیبایی هستند، به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن انجام می‌شد.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل

  • ایمپلنت

یکی از روش‌های قطعی و دائمی در ترمیم زیبایی دندان جلو، ایمپلنت یا کاشت دندان است. با استفاده از این روش می‌توانید دندان‌شکسته و یا ازدست‌داده شده خود را ترمیم کنید و فضاهای خالی را نیز به‌صورت کاملاً طبیعی پر کنید. از روش‌ های ترمیم زیبایی دندان جلو ، ایمپلنت یک روش با ایمنی بالاست. به این صورت که علاوه بر کاهش نقص‌ها و مشکلات تلفظی و گفتاری، باعث برطرف‌شدن شکل بد فک و دندان می‌شود و علاوه بر آن‌ها، دندان‌ها را ایمن کرده و باعث کاهش بروز عفونت‌های دهان و دندان می‌شود.

ایمپلنت دندان به سه شکل، ایمپلنت‌های داخل استخوان، ایمپلنت‌های زیرپریوستیال و ایمپلنت‌های ترانس استخوانی انجام می‌شود. نحوه انجام هرکدام از این روش‌ها متفاوت است که معمولاً پزشک مشاور به‌صورت جامع و کامل آن‌ها را برای شما شرح می‌دهد.

ایمپلنت یک عمل حساس است؛ بنابراین لازم است اطلاعات زیادی درباره آن کسب کنید و با بهترین پزشک فعال در این حوزه مشورت کنید. جنس موادی که هنگام ایمپلنت استفاده می‌شود بسیار مهم است؛ بنابراین در هنگام انتخاب مواد و دندانپزشک حساسیت بالایی به خرج دهید.

ایمپلنت دندانتوجه

ایمپلنت نسبت به دندان های مصنوعی متحرک از برتری های زیادی برخوردار است، اما تنها زمانی از این مزیت ها می توانید برخوردار شوید که زیر نظر متخصصی کاربلد آن را انجام دهید. برای جراحی ایمپلنت دندانی تحت‌نظر یکی از بهترین دندانپزشکان، دکتر محمدرضا ابوالبشری ، می توانید از طریق سایت رزرو نوبت انجام دهید و یا با شماره 982122560393+ تماس بگیرید.

در حال بارگذاری ...

  • بریج

پل یا بریج دندان یکی دیگر از روش‌ های ترمیم زیبایی دندان جلو محسوب می‌شود. استفاده از روش بریج، هنگامی است که قصد پر کردن جای خالی دندان ازدست‌رفته را داشته باشیم. برای انجام این روش، دندان‌های کناری باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند. اگر دندان‌های بغلی مقاومت ندارند باید آن‌ها را مقاوم کرده و آماده حمایت از دندان جدید کنیم.

نحوه انجام در این روش بدین صورت است که یک پل سه دندانی ساخته می‌شود و در قسمتی که دندان وجود ندارد و ناحیه خالی‌ است، قرار می‌دهند. برای کسانی که انجام ایمپلنت دندان میسر نیست و یا توان مالی انجام آن را ندارند، بریج یک روش کاربردی است.

  • بریج دندانتاج‌گذاری دندان

تاج دندان در واقع یک کلاهک مصنوعی برای دندان آسیب‌دیده است. در این روش از متریال‌های مختلف چون فلز، چینی پرسلن، سرامیک، رزین کامپوزیت و یا ترکیبی از مواد گفته شده استفاده می‌شود. بسته به نیاز شما انواعی از تاج‌های دندان در نظر گرفته می‌شوند، به‌عنوان‌مثال تاج دندان دائمی و یا موقتی.

همان‌طور که از نام هریک مشخص است تاج دندان دائمی همیشگی بوده؛ اما تاج دندان موقتی برای مدت کوتاهی توسط پزشک و با چسب به دندان چسبانده می‌شود.

  • ارتودنسی

ارتودنسی به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی مؤثر برای زیبایی دندان­های جلو به‌حساب می‌آید که نقش مهمی در بهبود نظم دندان‌ها به اجرا می‌گذارد. می‌توانید این روش را در سنین کودکی نوجوانی و حتی بالاتر انجام دهید.

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های مربوط به ارتودنسی دندان این است که می‌تواند باعث زیباتر شدن و مرتب‌شدن دندان‌ها شود. اگر دندان‌های شما به‌صورت منظم و مرتب و در یک ردیف قرار نگرفته باشند یا فک به‌خوبی روی‌هم چفت نشود به‌کارگیری این روش درمانی می‌تواند کاملاً مؤثر واقع شود.

ارتودنسی با روش‌های مختلف و متعددی قابل‌انجام است که در وهله اول مشکل شما در نظر گرفته خواهد شد. چنانچه مشکل شما مربوط به دندان باشد ارتودنسی برای دندان‌ها انجام شده، اما چنانچه این مشکل مربوط به فک باشد ارتودنسی فک را انجام می‌دهند که به‌صورت ارتودنسی فک پایین ارتودنسی فک بالا و پایین است.

دسته دیگری از ارتودنسی‌ها شامل متحرک و ثابت می‌شود و برای به‌کارگیری هر یک ابزارها و تکنیک‌های متفاوتی استفاده خواهد شد. این روش‌ها می‌تواند شامل ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی شیشه‌ای می‌شود که معمولاً برای این تکنیک‌ها براکت‌های مخصوص و منحصربه‌فردی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • جراحی لثه

یکی دیگر از روش‌های زیبایی دندان جلو انجام جراحی لثه است. بافت لثه در هر یک از افراد متفاوت از دیگری و مختص خود فرد است، به همین دلیل بافت لثه بنا به دلایل طبیعی ژنتیکی کمتر یا بیشتر از دید دندان فرد خواهد بود که البته جای نگرانی وجود ندارد چرا که شما می‌توانید به کمک روش جراحی لثه این مشکل‌ها را از بین ببرید. لبخندهای لثه‌ای شامل سه نوع می‌شوند که عبارت‌اند از لبخند لثه‌ای متوسط، لبخند لثه پیشرفته و لبخند لثه‌ای شدید.

اگر زمانی که لبخند می‌زنید متوجه شدید دندان شما به‌صورت کوتاه دیده می‌شود، این مورد مربوط به بافت‌های اضافی موجود است و می‌توانید با افزایش طول تاج دندان این موضوع را از بین ببرید. معمولاً به جراحی اصلاح لبخند لثه‌ای یا خط لثه نامتقارن شناخته می‌شود.

در برخی مواقع دیگر تحلیل لثه باعث ازبین‌رفتن ریشه دندان بیمار شده و در نهایت این عارضه باعث می‌شود تا دندان‌های فرد بلند به نظر برسد و این موضوع سن فرد را بیشتر از آنچه که هست نشان خواهد داد. به کمک جراحی یا پیوند لثه می‌توان این مشکل را برطرف ساخت.

ترمیم دندان جلوکلام پایانی

در این مطلب از سایت اسمایل استایل به بررسی کامل روش های ترمیم زیبایی دندان جلو پرداخته و نکاتی را خصوص هر کدام از این روش­های زیبایی دندان شرح دادیم. دقت داشته باشید که با درنظرگرفتن شرایط دهان و دندان و میزان ماندگاری هر کدام از روش‌های زیبایی دندان، می‌توانید از انواع مختلف آن‌ها در زیباسازی دندان جلو بهره بگیرید.

چنانچه برای ترمیم و زیبایی دندان جلو به دندان‌پزشکی اسمایل استایل مراجعه کنید، تیم پزشکان متخصص و مشاور مجموعه ما پس از بررسی شرایط دهان و دندان شما، بهترین روش برای جذاب‌تر کردن لبخند شما پیشنهاد خواهند داد. پس از انجام مشاوره، می‌توانید از خدمات مجموعه ما بهره‌مند شده و زیبایی دندان‌هایتان را چندبرابر کنید. کافی است همین حالا برای رزرو نوبت مشاوره با شماره 982122560393+ تماس حاصل کرده و یا به طور مستقیم از طریق سایت اسمایل استایل اقدام به ثبت نوبت ویزیت کنید.\

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد