طراحی لبخند چیست؟ +عکس قبل و بعد

طراحی لبخند چیست؟ +عکس قبل و بعد

طراحی لبخند یک روش فوق­العاده مهم و کاربردی جهت بهبودبخشیدن به‌سلامت دندان‌ها و طراحی خط لبخند شما است. برای این کار از روش‌های متعددی همچون لمینت دندان، کامپوزیت، بادینگ، ایمپلنت دندان و سفیدکردن استفاده خواهد شد. برخی از روش‌هایی که برای طراحی اصولی لبخند افراد استفاده می‌شود بر اساس ظاهر صورت است که شامل رنگ پوست، رنگ مو، دندان‌ها، بافت لثه و لب‌ها خواهد شد.

لازم به ذکر است بیان کنیم که این کار باتوجه‌به دلایل مختلف و متعددی انجام می‌شود و با درنظرگرفتن سلیقه و نظر هر فرد کاملاً سفارشی و متفاوت از دیگری است. ممکن است برای بسیاری این سؤال به وجود آید که اصلاً این روش‌ها چگونه هستند و به چه صورت انجام می‌شوند و دلایل مهم انتخاب آن‌ها چیست؟ در ادامه این مطلب از سایت اسمایل استایل سعی می‌کنیم موارد لازم را دراین‌رابطه بیان کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در پایین عکس طرح لبخند قبل و بعد در دندانپزشکی اسمایل استایل را می‌توانید ببینید:

منظور از طرح لبخند چیست؟

در حالت کلی باید بیان کنیم که منظور از طرح لبخند یک اصطلاح قدیمی است که مردم ازآن‌جهت توصیف ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد لبخند استفاده می‌کردند. این موضوع تمام بافت‌ها و اجزای دهان و صورت را که در زمان لبخند مشخص هستند درگیر می‌کند. علاوه بر این به ترکیب و هماهنگی آن نیز بستگی دارد.

معمولاً زمانی که لبخند می‌زنید به‌خوبی متوجه این موضوع شده‌اید که درصد زیادی از ظاهر لبخند را دندان‌ها و لب تشکیل می‌دهند. در چنین شرایطی نیز نظم دندان‌ها، ظاهر سفید، بدون لک، بدون کوتاهی یا بلندی بیش از حد از موارد بسیار مهم و حائز اهمیتی به شمار می‌آید که باید رعایت شوند. اگر دندان‌های کج، نامرتب و شلوغ و… داشته باشید قاعدتاً از حالت زیبایی خود خارج شده و در چنین شرایطی برای اصلاح آن باید اقدام کنید.

دلایل استفاده از خدمات مربوط به طراحی خط لبخند چیست؟

دلایل متفاوت متعددی جهت استفاده از خدمات زیبایی دندان برای طراحی لبخند وجود دارد که ما در ادامه قصد داریم آنها را برای شما بیان کنیم.

• رنگ دندان

امروزه این امکان فراهم است تا به‌جای آمالگام یا نقره که برای پر کردن دندان‌های طبیعی مورداستفاده قرار می‌گیرد، از کامپوزیت‌های رنگ دندان استفاده کنید. البته در این میان انواع بلیچینگ دندان نیز تأثیر بسیار زیادی روی لکه‌ها و بدرنگی دندان دارد.

همان‌طور که به‌خوبی مطلع هستید زمانی که لبخند می‌زنید رنگ دندان تأثیر زیادی روی زیبایی شما به همراه دارد، از همین طریق پرسلین ونیر یا لمینت دندان، بریج، روکش و غیره می‌تواند باعث تغییر رنگ آن شود.

عکس طرح لبخند

• ترتیب و فاصله بین دندان‌ها

چنانچه دندان‌های شما شکل طبیعی خود را ازدست‌داده‌اند یا به‌درستی روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند و فاصله زیادی بین آنها افتاده باید در اولین فرصت جهت مرتب‌کردن و صاف‌کردن آنها اقدامات لازم را انجام دهید. این کار به کمک روش‌هایی مانند ارتودنسی سنتی و ارتودنسی شفاف امکان‌پذیر خواهد بود و وضعیت آنها را تا میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. علاوه بر ارتودنسی، لمینت دندان نیز می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

• ازدست‌دادن دندان

شاید به‌وفور شاهد این موضوع بوده باشید که وقتی افراد یک یا چند دندان خود را از دست می‌دهند روی چهره و لبخند آنها تأثیر منفی می‌گذارد و مشکلاتی همچون بایت و خطر پوسیدگی دندان نیز در افراد افزایش پیدا می‌کند. اما می‌توانید برای این کار و طراحی لبخند خود از روش‌هایی همچون ایمپلنت دندان، بریج یا دندان‌مصنوعی استفاده کنید.

ایمپلنت دندان

• هارمونی و بالانس

اگر دندان‌ها به‌هم‌ریخته یا شکسته باشند جهت بازگرداندن زیبایی می‌توانید از روش باندینگ استفاده نمایید، یا حتی لبخند لثه‌ای را ری کانتور کنید که ظاهر کلی و لبخند شما تغییر چشمگیری پیدا می‌کند.

طرح لبخند

• دسترسی به لب‌ها و گونه‌های پرتر

معمولاً چهره‌هایی که خوش‌فرم نیستند یا در اثر بازه زمانی زیاد پیر شده‌اند این امکان را دارند تا با استفاده از روش‌های خاصی طرح جذاب لبخند خود را بازگردانده و چهره جوان داشته باشند. به طور مثال این روش‌ها شامل ارتودنسی دندان یا جراحی فک و دندان می‌شود.

دندانپزشک زیبایی در طی پشت سر گذاشتن دوره‌های پیشرو توجه ویژه‌ای به شما داشته و از این طریق نیز برنامه‌ای طراحی می‌کند که شما به خواسته مدنظر خود دررابطه‌با پروسه طراحی و زیبایی لبخند برسید. روش‌های درمانی شامل وایتنینگ، ونیرها روکش دندان ارتودنسی جراحی فک و دندان و غیره می‌شود.

طرح لبخند قبل و بعد

ویژگی‌های مهم طرحی اصولی لبخند چیست؟

در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم که داشتن لبخند سالم و طبیعی ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی به دنبال دارد و برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • تمام دندان‌ها به‌صورت صاف یکدست و کاملاً هماهنگ هستند
  • عدم وجود لکه روی دندان‌ها
  • خط لثه کاملاً متعادل می‌شود
  • عدم وجود دندان پوسیده
  • عدم کوتاه یا بلند بودن یک یا چند دندان
  • هماهنگی خط لبخند با فرم صورت علی‌الخصوص بینی
  • و…

در هر شرایطی که احساس کردید در زمان خندیدن و لبخندزدن در یکی از موارد بالا مشکل جدی دارید بهترین و مناسب‌ترین راهکار اصلاح طراحی اصولی لبخند است.

جهت مشاهده عکس طرح لبخند قبل و بعد به صفحه گالری سایت اسمایل استایل مراجعه کنید!

 

انجام طراحی منحصربه‌فرد لبخند و طراحی آن باید توسط چه کسی انجام می‌شود؟

باتوجه‌به این موضوع که اجزای لبخند به قسمت بافت دهان و فک مربوط می‌شود، بهتر است تا برای انجام این کار نزد بهترین دندانپزشکان تهران و متخصص شناخته شده در این زمینه مراجعه بفرمایید.

لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که انجام این کار فقط توسط یک دندانپزشک انجام نمی‌شود و حداقل باید چند متخصص دندانپزشک برای به اشتراک گذاشتن نظر نهایی خود حضور داشته باشند. دکتر امیرحسین ابوالبشری با چند دهه فعالیت در حوزه طراحی لبخند، همواره یکی از پزشکان بسیار شناخته شده در حوزه دندانپزشکی زیبایی است. چنانچه قصد دارید تا لبخندی جذاب و خیره‌کننده داشته باشید، همین حالا از طریق سایت اسمایل استایل نوبت رزرو کنید.

 

انجام خدمات طراحی لبخند در دندانپزشکی اسمایل استایل

هر آنچه که دررابطه‌با طراحی اصولی لبخند و اصلاح آن از اهمیت بالایی برخوردار بود ،در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید این نکته را توضیح دهیم که انجام این کار با حساسیت‌های بسیار خاص و منحصربه‌فردی روبرو است و لازم است که جهت انجام آن متخصص ارتودنسی، متخصص ترمیم و زیبایی دندان، متخصص لثه، دندانپزشک عمومی و غیره حضور داشته باشند تا از این طریق بتوانند بهترین لبخند را برای شما ایجاد کنند. در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم که تیم حرفه‌ای و شناخته شده ما را فراموش نکنید. دکتر محمدرضا ابوالبشری و دکتر امیرحسین ابوالبشری طراحی جذاب لبخند را با جدیدترین و پیشرفته‌ترین متد روز دنیا انجام می‌دهند. در هنگام مراجعه به مطب و انجام مشاوره‌های لازم متوجه مهارت بالای ما خواهید شد.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل

سؤالات متداول

هزینه بر اساس موارد متعددی صورت خواهد گرفت. همان‌طور که می­دانید برای این کار متخصص‌های زیادی باید حضور داشته باشند که هر یک نیز قیمت و تعرفه مخصوص به خود را دارند.

متخصص ارتودنسی دندان، متخصص ترمیم و زیبایی دندان، متخصص لثه، متخصص اندودنتیست، دندانپزشک عمومی و در نهایت جراح دهان فک و صورت

این موضوع تا حدود زیادی به نوع مشکل شما بستگی دارد. به طور مثال اگر هدف برطرف‌کردن نامنظمی‌های دندان باشد، لازم است که به متخصص ارتودنسی مراجعه بفرمایید.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد