ماندگاری و عمر مفید لمینیت دندان چقدر است؟

ماندگاری و عمر مفید لمینیت دندان چقدر است؟

میزان دوام و ماندگاری لمینیت دندان اولین و مهم‌ترین سؤالی است که افراد پیش از اقدام برای این کار می‌خواهند از آن مطلع شوند. زیبایی چهره با داشتن دندان‌های زیبا و سفید و بدون نقص دوچندان خواهد شد و این مورد زمانی امکان‌پذیر است که شما از روش‌های مناسبی همچون لمینت سرامیکی استفاده کنید. لمینت به‌عنوان روکش‌های دندانی یا چینی شناخته شده و گزینه مناسب و عالی جهت بهبود لبخند شما است. به این موضوع توجه داشته باشید که پیش از انجام لمینت، سلامت دهان و دندان شما از اهمیت بالایی برخوردار است. پس زمانی امکان انجام لمینت برای شما وجود دارد که در هر بازه زمانی مشخص برای معاینه اطمینان از سلامت دندان‌ها به مطب. مراجعه بفرمایید. در مرحله بعد و پس از مطلع شدن از سلامت دهان دندانپزشک می‌تواند فرایند لمینت دندان را آغاز نماید. در ادامه این مطلب از دندانپزشکی اسمایل استایل موارد لازم دررابطه‌با ماندگاری لمینت دندان را ارائه خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

عمر لمینت دندان چقدر است؟

به طور میانگین عمر مفید و دوام لمینت دندان حدوداً ۱۰ الی ۱۵ سال است. پس از گذشت یک بازه زمانی درست مانند دندان‌های واقعی با کاهش کیفیت آن روبرو خواهید شد و در نهایت به طور مجدد احتیاج به جایگزینی دارد. به‌طورکلی می‌توانیم این نکته را بیان کنیم که ماندگاری و عمر مفید لمینت دندان در برخی افراد حتی تا یک دهه نیز ادامه داشته است.

یکی از مزیت‌های فوق‌العاده لمینت دندان که بسیاری از افراد را برای انجام این کار جذب می‌کند، دوام و طول عمر مناسب و بالای آن است. با در درنظرگرفتن موضوع که طول عمر مفید لمینت دندان‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ سال تخمین زده شده اما باز هم این مدت‌زمان و ماندگاری لمینت باتوجه‌به موارد متعدد و گوناگونی با کاهش و افزایش روبرو خواهد بود. چنانچه می‌خواهید لمینت دندان با طول عمر مناسبی پابرجا بماند، لازم است که در بازه زمانی منظم به مطب دندانپزشکی مراجعه فرمایید. در چنین مواقعی دندانپزشک سعی می‌کند شرایط کلی دندان و روکش‌ها را معاینه کند.

انجام ویزیت‌های منظم و مراجعه به دندانپزشک یک مزیت فوق‌العاده خاص و منحصربه‌فرد به دنبال دارد. معمولاً در چنین مواقعی دندانپزشک این امکان را در اختیار دارد تا برخی از مشکلات احتمالی را تشخیص داده و مانع از تبدیل‌شدن آن به یک مشکل جدی شود. لمینت دندان به‌عنوان یکی از خدمات حرفه‌ای تیم دندانپزشکی مجموعه smile style dentistry به‌حساب می‌آید و به دلیل تخصصی که در این کار به اجرا می‌گذاریم انتخاب اول بسیاری از افراد هستیم. اگر ساکن تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین دندانپزشکان تهران را بشناسید!

لمینت دندان اسمایل استایلچه عواملی بر ماندگاری لمینیت دندان تأثیرگذار است؟

معمولاً در هر زمانی که بیمار به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کند قصد او از انجام لمینت بهره‌مندشدن از تمام مزیت‌های روکش دندانی با بالاترین دوام و ماندگاری است. زمانی این مورد امکان‌پذیر است که شما بتوانید نکات و عوامل موجود را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارید. رعایت هر یک از موارد افزایش ماندگاری لمینت دندان را به دنبال دارد. چنانچه عوامل مهمی که روی ماندگاری دندان تأثیر می‌گذارد را نادیده بگیرید، قطعاً با طول عمر کمتر روبرو خواهید شد. این عوامل مهم و حائز اهمیت عبارت‌اند از:

1- رعایت بهداشت و سلامت دهان و دندان

پس از انجام لمینیت لازم است که حداقل در طول روز به مدت دو بار مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید. این موارد جهت افزایش طول عمر لمینت نقش بسیار مهم و کاربردی به دنبال دارند. خمیردندان‌های ملایمی که حاوی فلوراید هستند نیز از دندان‌ها و روکش محافظت می‌کنند. حتماً از این موضوع اطمینان حاصل کنید که مسواک مورداستفاده بسیار نرم و خمیردندان نیز فاقد مواد ساینده است. لازم به ذکر از این نکته را بیان کنیم که پیش از انجام لمینت باید از سلامت لثه‌ها و عدم پوسیدگی هر یک از دندان‌ها مطمئن شوید.

2- درمان دندان‌قروچه

زمانی که افراد به هر دلیلی دندان‌قروچه می‌کنند، معمولاً فشار بسیار زیادی روی لمینت‌ها ایجاد می‌شود و در چنین شرایطی باید به هر قیمتی که شده از لمینت‌ها مراقبت کنید. محافظ دندان در شب می‌تواند بهترین راه‌حل برای این مشکل باشد.

3- موادی که برای لمینت استفاده می‌شود.

در زمان مراجعه به مطب دندانپزشکی این موضوع برای شما توضیح داده می‌شود که برای لمینت دندان از روکش‌های دندانی مختلفی استفاده می‌کنند و هر یک از آنها دارای متریال متنوعی برای ساخت هستند. معمولاً با درنظرگرفتن این موضوع که شما قصد انتخاب کدام نوع روکش را دارید و برای ساخت آنها از کدام متریال استفاده شده دوام و ماندگاری لمینت دندان مشخص خواهد شد. به طور مثال لمینت‌هایی که از جنس پرسلن هستند دوام ماندگاری بالاتری نسبت به نوع سرامیکی یا کامپوزیتی دارند. البته در این مواقع هزینه نهایی که برای زیبایی دندان خود می‌پردازید نیز، تغییر خواهد.

4- متخصص بودن دندانپزشک و کیفیت کار او

یکی دیگر از عوامل فوق العاده مهم و حائز اهمیتی که می‌تواند در عمر مفید لمینت دندان تاثیرگذار باشد، میزان تخصص و مهارت دندانپزشک است. به هر میزانی که یک دندانپزشک کار خود را با دقت و اهمیت بالاتری انجام دهد، قطعاً با بازدهی مناسب‌تری روبرو خواهید بود. با مراجعه به تیم حرفه‌ای و شناخته شده اسمایل استایل می‌توانید شاهد تخصص دندانپزشکان تیم ما در این زمینه باشید.

لمینت دندان چقدر می ماند؟عمر لمینت بیشتر است یا کامپوزیت؟

همان‌طور که در مطالب فوق نیز توضیح دادیم عمر مفید لمینت دندان باتوجه‌به نگهداری و مراقبت‌هایی که باید صورت بگیرد حدوداً ۱۰ الی ۱۵ سال است و این مورد دررابطه‌با کامپوزیت تقریباً ۷ الی ۱۰ سال است. توجه داشته باشید در صورت نادیده‌گرفتن مراقبت‌های لازم عمر مفید کامپوزیت به زیر یک سال می‌رسد. پس به این نتیجه می‌رسیم که طول عمر لمینت بالاتر است. درصورتی‌که می‌خواهید مشاوره‌های بیشتری به دست آورید پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به مطب مراجعه بفرمایید.

بالاترین ماندگاری لمینت دندان با تیم به تیم اسمایل استایل!

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با ماندگاری عمر مفید لمینت دندان مواردی را بیان کردیم و در پایان نیز باید این نکته را توضیح دهیم روکش دندان یک راه فوق‌العاده منحصربه‌فرد و ویژه برای بازگرداندن اعتمادبه‌نفس شما است. توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید تیم حرفه‌ای و با تجربه‌ای را انتخاب نمایید که بتواند لمینت دندان را به بهترین نحو ممکن برای شما انجام دهد. کوچک‌ترین بی‌توجهی و غفلتی می‌تواند آسیب‌های زیادی برای دندان شما به وجود آورد. پس صرفاً برای خرج هزینه کمتر به مطب دندانپزشکی که اطمینان کاملی به آن ندارید مراجعه نفرمایید. دکتر امیرحسین ابوالبشری، دندان‌پزشک زیبایی و متخصص طراحی لبخند هستند که باتوجه‌به تجربه بالایی که دارند، تمامی خدمات دندانپزشکی زیبایی را باظرافت و تبحر بالایی انجام می­دهند. چنانچه می‌خواهید لبخندی جسورانه و زیبا را تجربه کنید، جهت رزرو نوبت همین حالا از طریق سایت اسمایل استایل و یا تماس با شماره 982122560393+ اقدام کنید.

دوام لمینت دندانسوالات متداول

آیا می‌توان برای انجام لمینت دندان و هر مطب دندانپزشکی مراجعه کرد؟

خیر، با انجام این کار و عدم‌اطمینان کامل به دندانپزشک احتمال رخ‌دادن آسیب جبران‌ناپذیر بسیار افزایش پیدا می‌کند.

مهم‌ترین عامل در ماندگاری عمر مفید لمینت دندان چیست؟

مراقبت‌ها نقش بسیار مهم و کاربردی دارند، اما پیش از آن باید دندانپزشک مدنظر شما در این کار بسیار باتجربه و حرفه‌ای عمل کند.

کامپوزیت دندان انتخاب بهتری است یا لمینت؟

با درنظرگرفتن این موضوع که لمینت دندان طول عمر بالاتری نسبت به کامپوزیت دارد، پس راهکار منطقی و عاقلانه انتخاب گزینه اول یعنی لمینت است.

 

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد