مراحل ایمپلنت دندان کدام اند؟

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان کدام اند؟

اگر قصد انجام  Implant را دارید، احتمالا می خواهید با مراحل ایمپلنت یا کاشت دندان آشنا شوید؛ آشنایی با مراحل انجام کار ممکن است کمی از استرس و نگرانی شما را برطرف کند. به همین دلیل ما در دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری تصمیم گرفتیم مراحل ایمپلنت دندان را شرح دهیم.

ازدست‌دادن دندان یکی از مسائلی است که بیشتر از اینکه فقط باعث مشکل در خوردن و جویدن غذا شود، بر زیبایی صورت و لبخند شما نیز تأثیر می‌گذارد. اگر دندانی که از دست می‌رود، از بین دندان‌های جلوی فک مانند دندان‌های قبلی و نیش باشد، تأثیرش بیشتر در ظاهر شما مشهود خواهد بود و می‌تواند باعث کاهش اعتمادبه‌نفس شما شود. تا چند سال پیش روش جایگزین برای این دندان‌ها، پروتز دندان جلو متحرک بود. اما ایمپلنت دندان در زندگی افرادی که می‌خواهند دندان‌هایشان به طور کامل طبیعی به نظر برسد، تأثیر بسزایی داشته است. البته مراحل کاشت ایمپلنت برای جایگزینی دندان‌مصنوعی پیچیده‌تر است.

مراحل ایمپلنت دندان کدام‌اند؟

اولین و مهم‌ترین مرحله در ایمپلنت دندان، پیداکردن بهترین دندانپزشک متخصص ایمپلنت است. برای این کار می‌توانید از خدمات ما در دندان‌پزشکی Smile Style استفاده کنید؛ دکتر محمدرضا ابوالبشری در کنار سایر متخصصین تیم ما، می توانند تجربه ای عالی با کمترین درد را برای شما رقم بزنند!

در مرحله اول مراجعه به دندانپزشک  وضعیت دهان و دندان‌های شما به طور کامل بررسی شده و عکس‌های موردنیاز گرفته می شود. در ادامه به بررسی بیشتر مراحل کلی ایمپلنت دندان می‌پردازیم.

  1. انجام معاینه RTG و CT 3D

یکی از معاینه‌های مهم و حیاتی قبل از انجام ایمپلنت دندان، معاینه RTG است. در این روش با استفاده از اشعه ایکس، عکسی از دندان‌های بیمار گرفته می‌شود. این عکس به دندانپزشک کمک می‌کند تا ساختار و استخوان‌های فک بیمار را مورد بررسی قرار دهد و ببیند کدام استخوان‌ها مناسب برای کاشت ایمپلنت هستند. این روش به دندانپزشک زیبایی کمک می‌کند تا تعداد و نوع ایمپلنت‌های لازم را تعیین کند و یکی از مهم‌ترین مراحل ایمپلنت دندان به شمار می‌رود.

معاینه CT 3D نیز به توصیه دندانپزشک قبل از انجام ایمپلنت انجام می‌شود. این تصاویر سه‌بعدی ساختار و ابعاد دقیق بخش‌های آناتومیکی را نشان می‌دهند. این روش به پزشک اجازه می‌دهد با داشتن اطلاعات کامل، به درمان بپردازد و از وقوع مشکلات غیرمنتظره جلوگیری کند.

مراحل کاشت دندان

  1. کشیدن دندان‌هایی که آسیب‌دیده‌اند

اگر دندان‌های شخص آسیب‌دیده باشند و او می‌خواهد به‌جای آن‌ها از کاشت ایمپلنت استفاده کند، ابتدا باید دندان‌های فرد به طور کامل توسط پزشک متخصص کشیده شود. این کار باید بادقت و حساسیت زیادی انجام شود تا فلزی که دندان در آن قرار دارد و استخوان‌های اطراف دندان به هیچ شکلی آسیب نبینند. پس از کشیدن دندان، اطراف آن و استخوان‌ها به طور کامل بررسی می‌شوند. اگر استخوان سالم باشد، ایمپلنت را می‌توان نصب کرد. در غیر این صورت، باید اقدامات درمانی دیگری انجام شود.

کاشت دندان در اسمایل استایل

  1. پیوند استخوان

گاهی اوقات برای درمان جانبی ایمپلنت، مانند جراحی استخوان و یا لیفت سینوس، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر استخوان فک شما ضعیف یا چگالی کمی دارد، باید قبل از کاشت ایمپلنت آن را درمان کنید. پس از انجام جراحی استخوان، معمولاً بین ۴ تا ۱۲ ماه زمان لازم است تا بهبود یابید. بعد از اتمام درمان و بهبودی کامل، می‌توانید به کاشت ایمپلنت توسط پزشک متخصص بپردازید.

  1. در مراحل کاشت ایمپلنت، ایمپلنت در فک قرار می‌گیرد.

در هنگام انجام مراحل کلی ایمپلنت دندان، بعد از آماده‌شدن کامل استخوان، پیچ فلزی درون استخوان فک قرار می‌گیرد. این پیچ از موادی مانند تیتانیوم ساخته شده است و با استخوان و بدن انسان سازگاری و مقاومت بالایی دارد. این پیچ همچنین به‌عنوان ریشه دندان عمل می‌کند. معمولاً این مرحله ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. پس از کاشت پیچ درون استخوان، باید منتظر بمانید تا استخوان فک خوب شود و جوش خورد. این فرایند معمولاً ۵ تا ۷ ماه برای هر دو فک زمان می‌برد. پس از اینکه استخوان کاملاً بهبود پیدا کند، دیگر مراحل ایمپلنت گذاری باتوجه‌به راهنمایی پزشک انجام می‌گیرند. برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت کاشت ایمپلنت دندان می‌توانید از طریق سایت اقدام کنید.

کاشت ایمپلنت دندانشاید ایمپلنت روش مناسبی برایتان نباشد! معرفی انواع تکنیک های زیبایی دندان را بخوانید تا بهترین تکنیک را پیدا کنید.

  1. استفاده از هیلینگ کپ برای قراردادن روی ایمپلنت

بعد از اتصال کامل پایه فلزی در استخوان فک، می‌توان به مرحله بعدی درمان پیش رفت. در این مرحله، دندانپزشک یک تاج موقت (هیلینگ کاپ) روی پایه فلزی قرار می‌دهد. این تاج موقت منجر به بهبود بافت لثه شده و لثه بیمار را از ایمپلنت دور می‌کند. تاج موقت باید به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز حفظ شود. پس از این مدت، توسط دندانپزشک برداشته می‌شود تا فرد برای دیگر مراحل ایمپلنت یا کاشت دندان آماده شود.

  1. قرارگیری اباتمنت روی ایمپلنت

اباتمنت بخشی است از روند ایمپلنت دندان که برای حفاظت از بخش بالایی ایمپلنت استفاده می‌شود. به طور معمول، یک تاج موقت بعد از نصب اباتمنت روی ایمپلنت قرار می‌گیرد. در این زمان، بافت لثه اطراف ایمپلنت شکل می‌گیرد و شباهتی به دندان طبیعی دارد. در طی مدت چهارتا شش هفته، تاج دائمی در دهان بیمار قرار خواهد گرفت و در این بازه زمانی، طراحی و ساخت تاج دائمی انجام خواهد شد.

tooth implants

  1. قالب‌گیری در مراحل ایمپلنت دندان

بعد از قراردادن پایه درون استخوان دندان و قراردادن تکنولوژی اباتمنت بر روی آن، حال نوبت به ساخت قالب و آماده‌سازی روکش اصلی می‌رسد. دندانپزشک ابتدا وضعیت ایمپلنت شما را بررسی می‌کند و سپس قالب‌گیری را انجام می‌دهد. عموماً متخصصان پروتز دندان مسئول انجام این فرایند هستند. قالب‌ها به لابراتوار ارسال می‌شوند تا روکش دندان شما ساخته شود.

  1. مرحله آخر قرارگیری تاج دائمی

قرارگیری تاج اصلی، مرحله آخر در فرایند ایمپلنت دندان است که به‌عنوان بخش مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن، به زیبایی نهایی تأثیر مهمی دارد. تاج دائمی در مرحله نهایی، داخل اباتمنت قرار می‌گیرد و برای بهبود ظاهر دندان، معمولاً از چسب‌های قوی استفاده می‌شود. همچنین، برخی از دندانپزشکان از پیچ نیز برای این منظور استفاده می‌کنند.

مراحل کاشت ایمپلنت فیلم :

مراحل ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

یکی از سؤالات رایجی که تمام متقاضیان در زمان مراجعه به مطب دندانپزشکی می‌خواهند از آن مطلع شوند این است که مراحل ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

  • دراین‌رابطه باید بیان کنیم که ایمپلنت دندان به‌عنوان یک متد کاملاً زمان‌بر تلقی شده و مراحل بهبود آن ممکن است تا یک سال نیز طول بکشد.
  • البته این مورد بستگی به شرایط بیمار دارد. اما در حالت کلی کشیدن دندان و جراحی پیوند استخوان در صورت نیاز ممکن است بین ۴ الی ۱۲ ماه زمان ببرد. مرحله کاشت ایمپلنت در استخوان فک دو ساعت زمانبر است ولی بهبودی آن ۵ الی ۷ ماه طول می‌کشد.
  • مرحله چهارم شامل قرار دادن healing cap می‌شود و مدت زمان لازم جهت باقی ماندن روی لثه دو هفته است.
  • سپس نوبت به‌قرار دادن اباتمنت روی پایه ایمپلنت خواهد رسید. معمولاً در این مرحله از یک تاج موقت به مدت ۴ تا ۶ هفته استفاده می‌شود تا بافت نرم صورت کامل بهبود پیدا کرده و فک نیز آمادگی لازم جهت قالب‌گیری را داشته باشد.
  • در مرحله ششم نیز نوبت به ساخت و نصب روکش دائمی می‌رسد که این مرحله نیز حدود دو هفته زمان می‌برد.

انجام ایمپلنت دندان توسط تیم حرفه‌ای و بامهارت اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با مراحل ایمپلنت دندان مطالب لازم را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که ایمپلنت دندان از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. پس یکی از مهم‌ترین موارد موجود دراین‌رابطه مراجعه به متخصص شناخته شده و بامهارت است. در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای شما به وجود آید که مجدداً مجبور شوید برای رفع آن هزینه دوچندان پرداخت کنید. دررابطه‌با این موضوع پیشنهاد می‌دهیم که حتماً تیم حرفه‌ای و شناخته شده دکتر محمدرضا ابوالبشری را در اولویت قرار دهید، چرا که متخصصان ما در هر شرایطی سعی می‌کنند بهترین روش را برای بیماران در نظر بگیرند.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل دنتیستری

جهت مشاهده مراحل کاشت ایمپلنت فیلم  به صفحه گالری سایت اسمایل استایل مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست و انجام نمی‌شود؟

چنانچه دارای بیماری‌هایی همچون دیابت کنترل نشده، سرطان خون، انواع بیماری لثه یا اعتیاد به الکل و دخانیات دارید گزینه مناسب و ایده‌آلی برای کاشت ایمپلنت نخواهید بود.

  • چه مدت پس از کشیدن دندان امکان انجام ایمپلنت وجود دارد؟

زمانی که از سلامت لثه و استخوان فک شما اطمینان لازم حاصل شود، پس از کشیدن دندان و پشت سر گذاشتن ۲۰ روز کاشت ایمپلنت آغاز می‌شود. اما چنانچه متوجه عفونت دندان شوند لازم است تا زمان بهبودی کامل آن صبر کنید.

  • در صورت نداشتن استخوان کافی چه اتفاقی می‌افتد؟

یکی از مراحل موفقیت جراحی ایمپلنت کیفیت استخوان فک است و در برخی مواقع ممکن است متخصص مجبور شوند برای آن جایگزین ارائه کنند و این جایگزینی معمولاً به‌صورت یک افزایش تراکم استخوان در اطراف گردن ایمپلنت است.

کلام پایانی

در این مقاله از سایت اسمایل استایل به بررسی کامل مراحل ایمپلنت دندان پرداختیم و نکاتی را دراین‌خصوص شرح دادیم. همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، اولین و مهم‌ترین مرحله در ایمپلنت دندان، یافتن پزشک متخصص و باتجربه است. به عبارتی، هر میزان که پزشک متخصص باتجربه‌تر باشد، قطعاً انجام مراحل صحیح ایمپلنت دندان با سرعت و کیفیت بهتری انجام می‌شود.

همواره می‌توانید انواع خدمات زیبایی و درمانی دندان‌هایتان را به متخصصین مجموعه اسمایل استایل بسپارید. برای رزرو نوبت روی لینک کلیک کرده و یا با مشاورین مجموعه ما در تماس باشید.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد