معرفی بهترین انواع روکش دندان سرامیکی

انواع روکش دندان سرامیکی

معرفی بهترین انواع روکش دندان سرامیکی

از انواع روکش دندان سرامیکی به‌عنوان نوعی درمان برای زیبایی و نمایان‌شدن خط لبخند استفاده می‌شود. روکش‌های سرامیکی دندان از سرامیک باکیفیت فوق‌العاده بالایی ساخته شده و با دیگر روکش‌ها که از فلز یا طلا ساخته شده‌اند دارای تفاوت خاصی است. روکش سرامیکی دندان این قابلیت را دارد تا جهت محافظت از دندان‌های ضعیف، نگه‌داشتن بریج دندان، درمان و زیبایی بهترین‌ها را ارائه دهد. لازم به ذکر است بیان کنیم که روکش دندان دارای بدنه ضخیم و شفاف بوده و همچون مینای دندان به حالت طبیعی و درخشان عمل می‌کند. در ادامه این مطلب از سایت اسمایل استایل قصد داریم نکاتی را در خصوص روکش  دندان سرامیکی برای افزایش اطلاعات شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

انواع روکش دندان سرامیکی کدام‌ها هستند؟

در وهله اول باید این نکته را بیان کنیم که لمینت سرامیکی دندان باعث شده تا متخصصان در حیطه دندانپزشکی با درنظرگرفتن وضعیت دندان و دهان بیماران و مشکلاتی که برای آنها به وجود آمده بهترین نوع آن را انتخاب کنند و علاوه بر تقویت ساختار دندان به بهبود خط لبخند نیز کمک نمایند.

روکش سرامیکی دندان علاوه بر محافظت از ساختار دندان نقش مهم و حائز اهمیتی در زیبایی و بهبود دندان‌ها به همراه دارد و معمولاً برای اصلاح خط لبخند به‌شدت مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ادامه سعی می‌کنیم انواع آن را به طور دقیق معرفی کنیم.

  • روکش زیرکونیا

دررابطه‌با روکش زیرکونیا باید بیان کنیم که از نظر مقاومت و استحکام حرف اول را در بین دیگر روکش‌ها می‌زند، اما اگر علاوه بر مقاومت زیبایی نیز برای شما بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می‌شود، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای زیبایی دندان‌ جلو باشد، چرا که شفافیت آن کم است. به همین دلیل متخصصان سعی می‌کنند این نوع روکش را بیشتر برای دندان‌های آسیابی استفاده کنند.

  • روکش سرامیکی ایمکس

در مقایسه با روکش‌های زیرکونیا این مدل از مقاومت کمتری برخوردار است. اما دقیقاً برعکس نوع قبل شفافیت و زیبایی بسیار زیادی در خود جای‌داده که معمولاً متخصصان به متقاضیان توصیه می‌کنند اگر زیبایی دندان‌های جلو برای آن‌ها مهم است، حتماً به سراغ ای ماکس بروند.

  • لمینت سرامیکی دندانروکش کاد کام

یکی دیگر از انواع روکش‌ های دندان کاد کام نام دارد. اگر می‌خواهید روکش دندان سرامیکی با سرعت بالایی برای شما انجام شود این گزینه مناسب‌ترین انتخاب به شمار می‌آید، چرا که فرایند آماده‌سازی آن در مدت‌زمان کوتاهی صورت‌گرفته و در نهایت با سرعت بالاتری آن را روی دندان قرار می‌دهند. روکش کاد کام دارای یک محدودیت است و آن هم این است که امکان تغییر رنگ آن برای افراد وجود ندارد. در هنگام به‌کارگیری روکش سرامیکی متخصص سعی می‌کند باتوجه‌به رنگ طبیعی دندان رنگ روکش را نیز تعیین کند. اما این موضوع در روکش کاد کام باتوجه‌به اینکه فقط از یک بلوک تک‌رنگ استفاده می‌کنند متفاوت خواهد بود.

  • روکش لومینیرز

در میان روکش‌های نام‌برده شده این مدل بسیار نازک است، پس در چنین شرایطی اگر انتخاب شما روکش لومینیرز باشد باید پیش از سایر روکش‌ها به مراقبت‌های آن اهمیت بدهید. از سوی دیگر باتوجه‌به اینکه ضخامت کمتری دارد برای نصب آن احتیاجی به تراشیدن مقدار زیادی از دندان نیست. آن دسته از افرادی که می‌خواهند این روکش را انتخاب کنند باید بدانند که میزان تراشیدن دندان‌ها به حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، اما باتوجه‌به مزیت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد باید هزینه بیشتری برای نصب آن پرداخت کنید‌ چرا که جهت انجام مرحله قالب‌گیری باید نتیجه اسکن به آمریکا ارسال شود تا مراحل آماده‌سازی این روکش به بهترین نحو ممکن پشت سر گذاشته شود.

  • روکش لومینیرزروکش برلیانس

این نوع روکش سرامیکی نیز در خانواده روکش‌های نازک قرار می‌گیرد. پس برای نصب آن احتیاجی به تراشیدن بیش از حد دندان نخواهد بود و این موضوع تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. باتوجه‌به ضخامت کمی که دارد، از استحکام فوق‌العاده بالای برخوردار بوده و درعین‌حال نیز زیبایی دندان و لبخند خاص و منحصربه‌فردی را به شما هدیه می‌دهد.

قیمت روکش دندان سرامیکی

معمولاً هر یک از افرادی که می‌خواهند برای نصب انواع روکش سرامیکی اقدام کنند در وهله اول به سراغ هزینه‌های مربوطه می‌روند. هنگام معرفی هر یک از روکش‌ها به‌خوبی متوجه شدید که میزان شفافیت، میزان ضخامت روکش و سرعت آماده‌سازی آنها با یکدیگر متفاوت است، پس در چنین شرایطی نمی‌توان گفت که قیمت دقیق روکش دندان سرامیکی چقدر است. در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم که با مطب اسمایل استایل تماس گرفته و یا به‌صورت حضوری به مطب ما مراجعه کرده و پس از انتخاب نوع روکش، با دندانپزشک متخصص (دکتر امیرحسین ابوالبشری) دراین‌خصوص مشاوره کنید.

تماس با دندانپزشکی اسمایل استایل

روکش دندان سرامیکی بهتره یا معمولی؟

در حالت کلی با درنظرگرفتن این موضوع که روکش دندان سرامیکی مزایای فوق‌العاده بهتری نسبت به نوع معمولی دارد گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آید. اما این نکته را در نظر داشته باشید روکش سرامیکی باید هزینه بیشتری برای شما دارد. درهرصورت به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای انتخاب بهترین نوع روکش دندان حتماً به تیم حرفه‌ای اسمایل استایل مراجعه بفرمایید تا دررابطه‌با آن مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

برای انجام روکش دندان سرامیکی توسط دکتر امیرحسین ابوالبشری همین حالا با 982122560393+ تماس بگیرید یا نوبت رزرو کنید!

معایب روکش سرامیکی دندان  چیست؟

تفاوت موجود در بین ضخامت روکش‌های سرامیکی باعث می‌شود که میزان مقاومت و استحکام آنها تفاوت پیدا کند. به طور مثال ضخامت روکشی که برای دندان‌های قسمت جلو مورداستفاده قرار می‌گیرد خیلی کمتر از سایر دندان‌ها است، در نتیجه نیاز به تراشیدن دندان نیز کاهش پیدا می‌کند. اما کاهش ضخامت روکش می‌تواند پایین آمدن استحکام آن را به دنبال داشته باشد.

 روکش دندان سرامیکی بهتره یا معمولیانجام تمام خدمات زیبایی دندان و روکش دندان سرامیکی در اسمایل استایل

سعی کردیم تا دررابطه‌با انواع روکش دندان سرامیکی و انواع آن مطالبی را ارائه دهیم، اما در پایان باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که زمانی می‌توانید به بهترین خدمات دستیابی پیدا کنید که به یک مرکز معتبر و شناخته شده در این زمینه مراجعه بفرمایید. خدمات زیبایی دندان دارای اهمیت بسیار بالایی هستند و ممکن است کوچک‌ترین اشتباه صدمات جبران‌ناپذیری برای افراد به وجود آورد. در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم برای انجام مشاوره‌های لازم و مطلع شدن از تمام موارد به بهترین دندانپزشکان تهران مراجعه بفرمایید.

سوالات متداول

  • انواع روکش دندان سرامیکی شامل چه مواردی می‌شود؟

روکش‌های سرامیکی دندان شامل انواع مختلف زیرکونیا، ایمکس کاد کام، لومینیرز و برلیانس می‌شود.

  • مزیت‌های ویژه روکش دندان سرامیکی چیست؟

نقش مهم و حائز اهمیتی در اصلاح طرح لبخند، زیست سازگار، برخی از آنها ضخامت پایین و استحکام بالایی دارند.

  • بهترین روکش دندان سرامیکی کدام است؟

نمی‌توان به طور دقیق بیان کرد که کدام یک از روکش‌های سرامیکی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این زمینه بهترین راهکار مراجعه به متخصص و انجام معاینات لازم است. بر اساس این موارد دندانپزشک انتخاب می‌کند که کدام روکش سرامیکی عملکرد بهتری برای شما دارد.

 

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد