همه چیز در مورد بریج دندان

همه چیز در مورد بریج دندان

بریج دندان یک روش فوق‌العاده مناسب و کاربردی برای آن دسته از افرادی محسوب می‌شود که یک یا چند دندان خود را ازدست‌داده‌اند. معمولاً اگر این دندان‌ها در قسمت جلو قرار گرفته باشد، در زمان صحبت‌کردن مشخص و جذابیت چهره شما را کاهش می‌دهد و می‌توان گفت که تأثیر منفی زیادی روی ظاهر افراد به دنبال دارد. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد، چرا که به کمک روش‌های متعددی که دررابطه‌با زیبایی دندان وجود دارد، شما می‌توانید بهترین را برای جایگزین دندان ازدست‌رفته انتخاب نمایید. یکی از این روش‌های کاربردی پل دندان است.

سال‌های زیادی است که انواع بریج دندان به‌عنوان یکی از خدمات پرطرف‌دار دندانپزشکی به‌حساب می‌آید و نسبت به زمان گذشته خود پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. افرادی که می‌خواهند برای انجام بریج اقدام کنند داشتن اطلاعات کافی در این باره می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری را برای آنها آسان کند پس دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله از سایت اسمایل استایل ما را همراهی کنید.

منظور از بریج دندان چیست؟

بریج یا همان پل دندان نوعی پروتز دندان بوده و به‌عنوان یک روش فوق‌العاده خاص و منحصربه‌فرد درمانی و زیبایی تلقی می‌شود که قابلیت پر کردن دندان ازدست‌رفته را برای افراد دارد. همان‌طور که از نام این روش مشخص است ساختار نهایی آن شبیه به یک پل است. در این روش سعی می‌شود که ابتدا روی دو دندان کناری یک روکش قرار دهند و سپس به کمک دندان‌مصنوعی نیز جای خالی را پر نمایند. در حالت کلی می‌توان گفت که دندان‌مصنوعی به کمک روکش‌ها قابلیت ایستادن در جای خود را دارند. پس در نهایت می‌توان این‌گونه گفت که اجزای در نظر گرفته شده برای بریج دو روکش و یک‌دندان مصنوعی است که همه آنها به یکدیگر متصل هستند. بریج دندان از جنس‌های مختلفی همچون سرامیک، طلا یا آلیاژ‌های مناسب دیگر است.

بریج دندان

معرفی انواع بریج دندان

به این موضوع اشاره کردیم که از زمان ابداع روش بریج کردن دندان تاکنون پیشرفت‌ها و تغییرات بسیار چشمگیری در این زمینه رخ‌داده است. در حالت کلی امروزه انواع بریج دندان به چهار نوع اصلی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • بریج یا پل دندانی سنتی

پل دندان سنتی به‌عنوان اولین روشی است که برای جای خالی دندان از آن استفاده می‌شد. توجه داشته باشید که جهت انجام این روش باید دو دندان کناری شما استحکام خوبی داشته باشد، چرا که لازم است در این روش مینای دندان را کمی تراش دهند تا روکشی که روی تاج دندان‌های طبیعی قرار می‌گیرد به دندان‌مصنوعی متصل شود و آن را در جای خود ثابت نگه دارد.

  • انواع بریج دندانبریج یا پل دندانی معلق

یکی دیگر از روش‌های متداول بریج دندان شامل پل دندانی معلق یا کانتیلور می‌شود. معمولاً در این روش بریج یا پل دندان متصل نیستند؛ یا عبارتی دیگر، برای انجام آن باید یک‌دندان در سمت راست یا چپ وجود داشته باشد که به‌عنوان تکیه‌گاه بریج عمل کند. در چنین شرایطی دندان تکیه‌گاه را تراش و روکش روی آن قرار می‌دهند. دندان‌مصنوعی متصل شده به روکش قابلیت پر کردن جای خالی را دارد. به طور کلی، در پل دندانی معلق بر خلاف نوع سنتی به یک‌دندان برای حمایت و نگه‌داشتن دندان‌مصنوعی احتیاج است.

پیشنهاد می‌کنیم برای انجام بریج دندان تحقیقات لازم را انجام دهید و بهترین متخصصین را انتخاب کنید. ما بهترین متخصصین زیبایی دندان تهران را معرفی کرده‌ایم.

  • بریج یا پل دندانی مریلند

برای انجام این روش و پیاده‌سازی آن به دو دندان احتیاج است؛ یعنی باید دو دندان در قسمت چپ و راست خالی باشد. هدف از روی کار آوردن این پل دندانی مریلند رفع نقص‌ روش‌هایی است که از آنها نام بردیم. همان‌طور که متوجه شدید برای به‌کارگیری بریج سنتی یا حتی معلق باید دندان‌های طبیعی تراشیده شود و این در حالی است که برای روش مریلند و جهت ثابت نگه‌داشتن دندان‌مصنوعی از بال‌های فلزی استفاده خواهد شد. بال‌های فلزی این قابلیت را دارند تا به پشت دندان‌های طبیعی متصل شوند و از این طریق دندان‌مصنوعی را به‌خوبی حمایت و ثابت نگه دارند.

 

  • بریج یا پل دندانی به همراه ایمپلنت

در روش پل دندانی ایمپلنت معمولاً بریج با کمک ایمپلنت ثابت حمایت می‌شود. در چنین شرایطی هیچ احتیاجی به تراشیدن دندان‌های کناری نخواهد بود. دندانپزشک سعی می‌کند در وهله اول یک عمل جراحی کوتاه جهت کاشت پایه ایمپلنت در استخوان فک انجام دهد. پس از پشت سر گذاشتن این مرحله نوبت به نصب بریج می‌رسد.

لازم به ذکر است که پل دندانی به همراه ایمپلنت نسبت به سایر روش‌های گفته شده به زمان بیشتری احتیاج دارد. همچنین ایمپلنت دندان، برخلاف روش‌های قبلی نیاز به جراحی و مراقبت‌های خاصی دارد؛ اما از طرفی دائمی است و با دندان واقعی شما هیچ تفاوتی ندارد.

ایمپلنت دندانطول عمر بریج دندان چقدر است؟

موضوع بعدی که اهمیت بسیار زیادی نیز دارد مربوط به طول عمر بریج دندان می‌باشد. چنانچه پس از انجام این عمل توصیه‌های پزشک را با دقت انجام دهید و از دندان‌های خود مراقبت نمایید معمولاً بریج بین ۵ الی ۷ سال دوام می‌آورد. علاوه بر این مورد مهارت دندانپزشک نیز در این زمینه تاثیر بسیار زیادی دارد. چنانچه دندانپزشک بتواند بریج را به بهترین نحو ممکن پیاده سازی کند، این امکان وجود دارد که حتی تا ۱۰ سال برای شما دوام بیاورد.

در این زمینه ما می‌توانیم بگوییم قابلیت ارائه بهترین خدمات را به مراجعه‌کنندگان عزیز خواهیم داشت. دکتر محمدرضا ابوالبشری با بیش از 22 سال سابقه در پروتز و ایمپلنت دندانی با جدیدترین متد روز دنیا بریج کردن دندان را به طورحرفه ای درمطب اسمایل استایل انجام می­دهد.

بریج دندان با استفاده از هر یک از روش‌های نام­برده­شده با کمک تیم تخصصی اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با بریج دندان و انواع آن مطالب لازم را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید به توضیح این موضوع بپردازیم که این روش می‌تواند فوق‌العاده مناسب و کاربردی برای افرادی باشد که از نداشتن دندان و جای خالی آن رنج می‌برند. اما فراموش نکنید زمانی می‌توانید بهترین نتیجه ممکن را از این روش دریافت کنید که به یک تیم متخصص و حرفه‌ای در این زمینه مراجعه بفرمایید. دعوت می‌کنیم برای کسب مشاوره و تشخیص این موضوع که کدام روش می‌تواند برای شما مناسب باشد به تیم معتبر ما مراجعه فرمایید و برای رزرو نوبت اقدام کنید.

سؤالات متداول

  • هزینه بریج دندان چقدر است؟

هزینه بریج دندان به موارد متعددی همچون مواد به کار گرفته شده، روش موردنظر، مهارت پزشک، دستمزد او و غیره بستگی دارد.

  • آیا خوردن غذا با وجود بریج سخت است؟

این امکان وجود دارد که در چند روز اول با توجه به این موضوع که هنوز به وجود آن عادت نکرده‌اید، خوردن غذا کمی سخت باشد. اما در زمان کوتاهی برای شما عادی می‌شود و به روال قبلی خود باز می‌گردید.

  • پس از انجام بریج دندان چه چیزهایی را نباید خورد؟

پس از پشت سر گذاشتن مرحله عمل باید از خوردن برخی غذاها به‌صورت طولانی‌مدت خودداری کنید. علاوه بر این مورد خوردن برخی چیزها همچون آب‌نبات‌های چسبنده باعث جابه‌جایی روکش خواهند شد. مواد غذایی که سفت هستند نیز باید بااحتیاط کامل مصرف شود.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد