ویژگی دندان‌های زیبا چیست؟

دندان زیبا

ویژگی دندان‌های زیبا چیست؟

دندان زیبا به‌عنوان جذاب‌ترین عضو در لبخند تمام افراد به‌حساب می‌آید و اولین چیزی که دراین‌رابطه مشخص خواهد شد، جای خالی و رنگ دندان‌های فرد است. در زمان لبخندزدن، نداشتن دندان سفید و زرد به‌نظررسیدن آنها در وهله اول تصور دندان پر از لک را برای افراد تداعی می‌کند و این ممکن است باعث شود که دیگران فکر کنند به بهداشت دهان و دندان خود اهمیتی نمی‌دهید، هرچند که این موضوع درست نباشد. وجود چنین شرایطی باعث شده تا به کمک سفیدکردن رنگ دندان و حفظ بهداشت آن در هر شرایطی لبخندی زیبا و دندان‌هایی سفید و منحصربه‌فرد داشته باشید. روش‌های متداولی همچون استفاده از انواع روکش نیز نقش مهمی در زیباسازی لبخند و چهره شما به دنبال دارند. در ادامه این مقاله از سایت اسمایل استایل قصد داریم تا نکات بیشتری دراین‌رابطه برای شما بیان کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مهم‌ترین ویژگی‌های دندان زیبا و بدون نقص کدام‌ها هستند؟

همواره پارامترهای بسیار متعددی می‌تواند در تعیین دندان‌های زیبا مؤثر باشد. با درنظرگرفتن میزان اهمیت این نکات در ادامه به بررسی چند ویژگی مهم و حائز اهمیت پرداخته سعی می‌کنیم آنها را در اختیار شما قرار دهیم.

  • دندان‌های سفید و بدون نقص

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که به‌عنوان یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت دندانی زیبا لقی می‌شود، رنگ دندان‌های فرد است. معمولاً زمانی که در جمعی قرار می‌گیرید و لبخند می‌زنید تمام نگاه‌ها به سمت دندان و دهان شما می‌رود. اگر دندان‌های زردی داشته‌ باشید این زیبایی به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. پس در هر شرایطی بهترین راهکار رسیدگی به بهداشت دهان و همچنین استفاده از سفیدکننده دندان، انواع بلچینگ دندان و حفظ سلامت دهان و دندان است. به این موضوع توجه داشته که هر سه راهکار نام‌برده‌شده می‌تواند نقش بسیار کلیدی و مهمی جهت سفیدی دندان‌ها و حفظ سلامت آن به اجرا بگذارد.

عکس دندان زیبا

 

  • جهت دندان‌ها

از دیگر فاکتورهای تعیین کننده زیبایی دندان، صاف، در یک ردیف قرارگرفتن و هم راستا بودن تمام آن‌ها است. به طور قطعی داشتن دندان‌هایی کج چرخیده یا به جلو عقب کشیده باشند ترکیب کلی دندان و دهان شما را از بین خواهد برد و در چنین شرایطی به‌شدت جلب‌توجه کرده و عدم تقارن هر یک از آنها به‌وضوح قابل‌مشاهده خواهد بود. اما جای نگرانی وجود ندارد، اگر دچار کجی دندان هستید می‌توانید به‌راحتی با انجام درمان ارتودنسی با الاینر یا براکت یا دیگر درمان‌هایی که امروزه به‌شدت موردتوجه قرار گرفته‌اند شامل باندینگ و لمینت این مشکل را اصلاح کنید. در نهایت نیز ترتیب دندان‌ها و لبخند متقارن به‌صورت مجدد باز می‌گردد.

  • شکل دندان‌ها

بسیاری از افراد تنها برای سفیدکردن و صاف‌کردن دندان‌های خود اقداماتی انجام می‌دهند و از این موضوع اطلاعی ندارند که یکی دیگر از ویژگی‌های مهم هر دندان زیبا به شکل آن نیز مربوط می‌شود. هم ردیف‌کردن دندان‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد، اما تنها موردی نیست که باید به آن توجه شود، بلکه شکل دندان نیز به‌عنوان یکی از موارد مهم و حائز اهمیت به شمار می‌آید. شکل هر یک از دندان‌ها تفاوت ویژه و قابل‌ملاحظه‌ای در لبخند افراد ایجاد می‌کند؛ حتی یکی از ویژگی‌های لبخند هالیوودی، همین شکل مرتب و زیبای دندان ها است. بنابراین، حتی اگر دارای دندان‌هایی به‌شدت صاف و مرتب هم باشید، اما شکل آنها درست نباشد باز هم به دلیل وجود تفاوت در بازتاب نور در سطح دندان مقداری کج به نظر خواهند رسید.

تماس با اسمایل استایلداشتن لبخندی زیبا و اصلاح شکل دندان‌ها چگونه امکان‌پذیر خواهد بود؟

ممکن است دندان‌ها خیلی کوتاه و یا باریک باشند و در چنین شرایطی لازم است که برای پهن‌تر یا بلندتر کردن آن اقداماتی صورت بگیرد. استفاده از روش باندینگ بهترین و مناسب‌ترین راهکار به شمار آمده و به‌عنوان یک روش غیرتهاجمی نیز تلقی می‌شود. علاوه بر این مورد دارای هزینه بسیار مناسبی برای تغییر اندازه و ابعاد و حتی ضخامت دندان‌ها به‌حساب می‌آید.

برخی از دندان‌ها نیز بیش از حد ممکن بلند یا پهن و خیلی قطور هستند. برای بازگرداندن حالت اولیه لازم است که کمی آنها را کوتاه‌تر یا باریک‌تر کنند و این کار را با شکل‌دهی به لبه‌ها انجام می‌دهند. جهت انجام این کار چند حالت پیشروی شما قرار دارد که در ادامه از آن نام خواهیم برد.

  • کانتورینگ

اگر به فکر بهبود و زیبایی دندان جلو خود هستید این روش درمانی نسبتاً ساده با سرعت بالایی که دارد مناسب‌ترین گزینه ایده‌آل به شمار می‌آید. در زمانی که دندان‌ها دچار لب پرشدگی جزئی شده باشند به کمک کانتورینگ صاف و به حالت اولیه خود باز می‌گردند. تیزی دندان‌ها به طور کامل بهبودیافته و به‌صورت مجدد مسطح خواهند شد.

  • باندینگ کامپوزیت

برای این روش از رزین کامپوزیت رنگ دندان به شکل محلول استفاده خواهد شد و می‌توانید شاهد تغییر رنگ دندان‌های خود باشید. در طی مراحل آن در وهله اول محلول مدنظر را به سطح دندان‌ها مالیده و سپس شکل‌دهی لازم را برای آن ایجاد می‌کنند. در نهایت به کمک تاباندن نور مخصوص آن را سخت خواهند کرد سپس دندان را به کمک ابزارهای خاص تراش داده و پولیش آن را انجام می‌دهند تا زیبایی خاص و منحصربه‌فردی را برای دندان زیبا ایجاد کنند. لازم به ذکر است این نکته را توضیح دهیم که تمامی موارد نام‌برده‌شده ظرف ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

کامپوزیت دندان های نامتقارن

جهت مشاهده عکس دندان زیبا ارائه شده توسط متخصصین دندانپزشک مجموعه اسمایل استایل، به صفحه گالری مراجعه کنید!

انجام انواع خدمات زیبایی با تیم حرفه‌ای و معتبر اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید همه چیز دررابطه‌با دندان زیبا را در اختیار شما قرار دادیم و به توضیح ویژگی‌های خاص آن نیز پرداختیم. اما در این قسمت باید مجدداً یادآور این موضوع شویم که دندان و سلامت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قطعاً زمانی که با داشتن دندان‌های زرد و نامتقارن وارد یک مجلس شوید به طور قطعی در زمان لبخندزدن اعتمادبه‌نفس شما کاهش پیدا کرده و تأثیر منفی روی زیبایی می‌گذارد. جهت جلوگیری از چنین مواردی به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتماً در هر بازه زمانی مناسب برای چک‌کردن وضعیت دندان‌ها به بهترین کلینیک زیبایی دندان در تهران مراجعه کنید. علاوه بر این موضوع می‌توانید با انجام روش‌هایی همچون کامپوزیت، لمینت و غیره باعث سفیدشدن دندان‌ها و رفع تمام لکه‌ها و نقص‌های موجود روی آن شوید. در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به تیم حرفه‌ای و شناخته شده اسمایل استایل مراجعه بفرمایید.

سؤالات متداول

  • چرا داشتن دندانی زیبا اهمیت بسیار زیادی دارد؟

زمان قرارگرفتن در هر جمعی و هنگام صحبت‌کردن یا لبخندزدن اولین قسمتی که در صورت نمایان می‌شود، دندان‌ها هستند پس در چنین شرایطی وجود دندان‌های بی‌نقص و سفید روی اعتمادبه‌نفس شما تأثیر می‌گذارد.

  • کدام یک از روش‌های موجود مناسب‌ترین راهکار برای دندانی زیبا است؟

برای مشخص‌شدن این موضوع لازم است که در وهله اول به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده و پس از انجام معاینات و بررسی شرایط شما از کامپوزیت باندینگ، لمینت و غیره استفاده خواهند کرد.

  • عامل تاثیرگذار در انجام روش‌های زیبایی دندان و رسیدن به نتیجه دلخواه کدام است؟

انتخاب کلینیک معتبر و شناخته شده با در اختیار داشتن متخصصانی باتجربه و مهارت بالا مهم‌ترین اصل برای رسیدن به نتیجه دلخواه در زمان انجام خدمات مربوط به دندان به‌حساب می‌آید. دکتر محمدرضا ابوالبشری و دکتر امیرحسین ابوالبشری با چند دهه تجربه در طراحی لبخند، همواره می‌توانند با درنظرگرفتن تکنولوژی روز دنیا لبخندی زیبا و جذاب را به شما هدیه دهد. جهت رزرو نوبت همین حالا اقدام کنید.

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد